Correct me if I'm wrong: maar steun voor politieke beleidsmaatregelen is afhankelijk van of de beleidsmakers er uitzien zoals jezelf?
Ik identificeer mezelf toch meer op basis van politieke/wetenschappelijke/ethische ideeën en ook nog ten dele regio/taal/economische klasse, maar daarbij moet je ook voorbij je eigen belangen kijken als je verstandig bent (veil of ignorance).
De Vlaamse regering en de Franstalige gemeenschapsregering zijn dus ook extreem problematisch? Graag een link naar nieuwsartikels die dit vanuit deze hoek (en dus niet een positieve) benaderen en/of jouw mening van destijds die het als problematisch ziet dat een regering die bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor (en ik kies er met opzet een bevoegdheid uit die ik belangrijk vind

Onderwijs, een onderwijs waarin jongens systematisch onderpresteren, mannelijke leerkrachten (en dus ook rolmodellen) ondervertegenwoordigd zijn, jongens minder doorstromen naar hoger onderwijs en gehele belangrijke beroepen zo vervrouwelijken... dat hierin onvoldoende mannen aanwezig zijn.
Bij voorbaat dank.
Het enige waar ik het nog mee eens zou zijn geweest is als het voor de perceptie beter was geweest als Annelies Verlinden de vice van CD&V was geweest. Of als de Vlaamse en federale regering meer gelijktijdig waren gevormd, Vooruit Melissa Depraetere naar het federale had gestuurd en Rob Beenders naar het Vlaamse bijvoorbeeld.
Maar zoals het het moderne feminisme betaamt: selectieve blindheid voor de vele gebieden waarin men wél al in het voordeel is, en zich maar blijven blindstaren op specifieke topjobs en dan ook nog binnen specifieke selecties.
Te weinig vrouwelijke vuilnisophalers (of doden op de werkvloer in gevaarlijke jobs)?
No problem.
Te weinig vrouwen in raden van bestuur van bedrijven?
Nee, dat kan toch niet! Vrouwen brengen fundamenteel andere inzichten aan!
Een meerderheid aan vrouwen in de Vlaamse regering?
Hoerah!
Te weinig vrouwen in de federale?
Dit is een stap achteruit, dit klopt niet...
Ik ga even m'n eigen inschatting herhalen:
Vlaamse regering: 6/9
Federale regering: 4/15
(Franse Gemeenschapsregering: 4/6 vrouwen
Waalse Gewestregering: 4/8 vrouwen)
Overlap tussen die twee laatste elimineren: 6/11 vrouwen
Duitstalige Gemeenschapsregering: 1/4 vrouwen
Tel die "toppolitici"/ministers op en je zit gewoon aan 44% vrouwen, en als slechts 1/3 mannen hebben in minstens 2 deelregeringen géén probleem is, dan vraag ik me toch echt af waarom het omgekeerde federaal wél een probleem zou moeten zijn.