De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Waarom is dat trollen? Hij schrijft toch gewoon de waarheid. De klimaatopwarming bij ons in het gematigd klimaat is gewoon merkbaarder. Als het hier 3 graden warmer is hebben we heel de winter positieve temperaturen. In Amerika die wegens het ontbrekende effect van de golfstroom geeft het effect van die 3 graden warmer eens -11°C ipv -14°C is. Die zullen daar inderdaad gemakkelijker ,weliswaar foutief, ontkennen dat global warming niet echt is. En dat is nu net wat @Sneeuwstorm bedoelt.
Voila , onze winters zijn al grotendeels verpest door global warming. De sneeuw van vorige week is hier weggesmolten maar in een klimaat dat 2 graden kouder was zou er nog steeds sneeuw gelegen hebben bij dezelfde setting.

Voila , onze winters zijn al grotendeels verpest door global warming. De sneeuw van vorige week is hier weggesmolten maar in een klimaat dat 2 graden kouder was zou er nog steeds sneeuw gelegen hebben bij dezelfde setting.

Maar Global Warming werkt zo niet. Het is niet gewoon 2 graden erbij dus nooit meer sneeuw. Het is (voorbeeld) in de zomer 8 graden erbij en droogtes maar dan in de winter 6 graden er vanaf en sneeuwstormen. Netto resultaat is 2 graden opwarming maar niet op de manier die jij voor ogen hebt.

Global Warming is een klimatologisch probleem maar de lokale effecten kunnen heel verschillend zijn.

Landbouw en industrie merken ook in de VS al op veel plekken goed de gevolgen van de klimaatopwarming. Ik kan nog ergens begrip opbrengen voor mensen die het niet zien zitten om miljarden uit te geven aan het verminderen van de klimaatopwarming (ze terugdraaien is helemaal een fantasie geworden intussen) uit het idee dat het "zinloos" is als niet iedereen meedoet (maar het is ook maar doordat iedereen zo denkt dat het niet vooruit gaat natuurlijk), maar wie ook weigert om te investeren in klimaatadaptatie bereidt alleen een ruïnering van de economie en de maatschappij voor. Het is de grootste bedreiging voor onze welvaart, voor onze gezondheid en voor onze manier van leven, en die bedreiging doet zich niet voor in de verre toekomst, we voelen al elke dag de gevolgen en ze zullen jaar na jaar alleen maar toenemen. Wie zich daar niet op voorbereidt, voor zover het mogelijk is, is een vogel voor de kat. Dat geldt voor de VS, dat geldt voor China, dat geldt ook voor ons.

Maar Global Warming werkt zo niet. Het is niet gewoon 2 graden erbij dus nooit meer sneeuw. Het is (voorbeeld) in de zomer 8 graden erbij en droogtes maar dan in de winter 6 graden er vanaf en sneeuwstormen. Netto resultaat is 2 graden opwarming maar niet op de manier die jij voor ogen hebt.

Global Warming is een klimatologisch probleem maar de lokale effecten kunnen heel verschillend zijn.

Het is hier 2,9°C opgewarmd tegenover voor de industriële revolutie, dus meer dan het gemiddelde wereldwijd.

Ik ben zelf volledig akkoord met zelf oordelen (democratie, belangrijk) als de debatten gebaseerd zijn op wetenschappelijke feiten (even belangrijk). :unsure:
Er is toch geen tekort aan zulke debatten? Ik kan tegenwoordig geen krant meer opendoen zonder een artikel tegen te komen waarin het gaat over "global warming", "gevolgen van klimaatverandering", .... Ook op allerlei tv-programma's zie je non-stop klimaat experten die het erover hebben. Er wordt ruimschoots aandacht geschonken in quasi alle media en op scholen.
Waar zie jij dat tekort aan wetenschappelijke debatten dan?

Het is niet omdat je opkomt voor de aanpak van klimaatopwarming dat je niet inzet op jobverlies en lege winkelkarren. Het is een verhaal van inzet op korte en lange termijn op beide (en veel andere) domeinen. De discussie moet vooral correct en ethisch gevoerd worden, maar dat is in deze tijden blijkbaar niet mogelijk.
Joe Biden heeft dat geprobeerd met een grootschalige "Inflation Reduction Act", waarbij het doel was om de inflatie te bestrijden i.c.m. grootschalige groene investeringen. Het heeft de kiezers niet kunnen overtuigen.

Get richt quick scheme.

Wordt president van America
Creëer een munt op basis van lucht
Verkoop die munten aan goedgelovige mensen.
Cash uit
Laat het crashen.

ack... beschamend.

Ordinaire pump en dump van de president. Man man... :laugh: Waar hij in zijn eerste termijn nog (terechte) kritiek uitte op de gebreken in het crypto-ecosysteem, gaat hij er nu zelf gewoon zoveel mogelijk gebruik (misbruik) van maken.

TikTok ook een of ander akkoord met Trump om tijdens de error message Trump als de grote redder te laten overkomen.

We gaan wat zien de komende jaren. Hij heeft toch niks meer te verliezen gezien de leeftijd, niet herverkiesbaar,.. :)

Get richt quick scheme.

Wordt president van America
Creëer een munt op basis van lucht
Verkoop die munten aan goedgelovige mensen.
Cash uit
Laat het crashen.

ack... beschamend.

Ordinaire pump en dump van de president. Man man... :laugh: Waar hij in zijn eerste termijn nog (terechte) kritiek uitte op de gebreken in het crypto-ecosysteem, gaat hij er nu zelf gewoon zoveel mogelijk gebruik (misbruik) van maken.

TikTok ook een of ander akkoord met Trump om tijdens de error message Trump als de grote redder te laten overkomen.

We gaan wat zien de komende jaren. Hij heeft toch niks meer te verliezen gezien de leeftijd, niet herverkiesbaar,.. :)
Zie ook de reacties in de cryptothread: https://www.beyondgaming.be/threads/crypto-nieuws-en-algemene-discussie.460/page-711

Trump is gewoon de puppet geworden van de techmiljardairs. En de Trump-aangang gaat er in mee. Rich men rule the world. Het is wel een goed recept, populisme om de buhne te paaien, en tegelijk de rijken pleasen.
Of zijn de techmljardairs een puppet van Trump geworden? Als je kijkt naar hoe openlijk ze moet kowtowen lijkt me dat een waarschijnlijker scenario.

Of zijn de techmljardairs een puppet van Trump geworden? Als je kijkt naar hoe openlijk ze moet kowtowen lijkt me dat een waarschijnlijker scenario.
Ik bekijk het vooral als: Trump zal altijd doen wat in zijn eigen belang is en zal ons zonder aarzelen verkopen aan de hoogste bieder. In dit geval kunnen dat onze geopolitieke vijanden zijn, zoals Rusland, of miljardairs zoals Elon Musk.

Ik vraag mij oprecht af wat het punt is om zo’n meme coin als President te promoten…

Zelfverrijking. Ik zie niet goed welke andere reden er kan zijn.
Hij en z'n familie bezitten onrechtstreeks zo'n 80% van de Trump memecoin.
Poef, uit het niets tientallen miljarden rijker (op papier tenminste).

A Trump-owned company called CIC Digital LLC owns 80 percent of the coin’s supply, according to its website. Two hundred million of the tokens are currently available, with the circulation set to grow to 1 billion over the next three years, according to the site.

Ik vermoed dat het voor de "Melania meme" coin hetzelfde verhaal is.

Spijtig (en zoals @renegadexx het ook noemde: beschamend) dat hij op zo'n manier aan z'n 2de ambtstermijn begint.

Het zet meteen wel de toon voor zijn tweede termijn, een meme die zich verheerlijkt en verrijkt met gebakken lucht op de kap van de goedgelovigen in zijn fanbase.

Dit is al meteen from the get go wederom een ambt dat ooit aanzien had prostitueren voor zijn eigen gewin.

Zelfverrijking. Ik zie niet goed welke andere reden er kan zijn.
Hij en z'n familie bezitten onrechtstreeks zo'n 80% van de Trump memecoin.
Poef, uit het niets tientallen miljarden rijker (op papier tenminste).

A Trump-owned company called CIC Digital LLC owns 80 percent of the coin’s supply, according to its website. Two hundred million of the tokens are currently available, with the circulation set to grow to 1 billion over the next three years, according to the site.

Ik vermoed dat het voor de "Melania meme" coin hetzelfde verhaal is.

Spijtig (en zoals @renegadexx het ook noemde: beschamend) dat hij op zo'n manier aan z'n 2de ambtstermijn begint.
En dan zie je live waarom de ethische regels bestonden rond al je assets verkopen zodra je president wordt. De eerste president die het niet deed, is ook de eerste die zelfverrijking op kap van het ambt ten top drijft. Nog even en er hangt een sponsorvlag aan zijn Oval Office-bureau.

Onvoorstelbaar, als je dit vergelijkt met zijn eerste campagne, waarin "drain the swamp" gaat over een zichzelf verrijkende politieke kaste op de kap van de belastingbetaler, die vriendjes aan posten helpt. Maar goed, wat toen dag 10 al duidelijk was, is nu nog altijd duidelijk.

Binnenkort kunnen we toch allemaal zien wat voor effect zijn crypto-move op zijn persoonlijke financiën heeft gehad wanneer hij die vrijgeeft, niet?

Binnenkort kunnen we toch allemaal zien wat voor effect zijn crypto-move op zijn persoonlijke financiën heeft gehad wanneer hij die vrijgeeft, niet?
Om dan vervolgens wat te doen met die info? Herverkozen kan hij al niet worden. En alles terugbetalen zal hij ook wel niet moeten doen

Terug
Bovenaan