De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Trump was een self-made zakenman die reeds schatrijk was door zijn ondernemingen en daarna de politiek is gegaan (hij had veel meer kunnen verdienen als hij niet in de politiek was gegaan). Zijn inkomsten uit The Apprentice alleen al waren al $427 miljoen.
Trump is een ondernemer ja, self-made niet. Daarvoor heeft hij ietsje te veel head-start gekregen om nog onder die noemer te vallen.

En als je het mij vraagt is Trump de politiek ingegaan om niet bankroet te gaan.

Let's agree to disagree.
Dat school shootings geen terrorisme zijn en deze moord wel als terrorisme beschouwen heeft werkelijk niks met klasse justitie te maken. Da's de toepassing van van de definitie van racisme zoals het altijd gebeurt. Dat zonder basis klassenjustitie noemen. Of denk je dat als één van de slachtoffers van een school shooting rijk is (wat vermoed ik ook wel al eens gebeurd zal zijn), justitie het wel als terrorisme zal labelen?

Heb je een bron om dat te staven? Van wat ik terugvindt op Forbes blijkt net dat zijn rijkdom stevig gegroeid is doorheen de jaren. Hij is niet gestart met 0$, dat is duidelijk, maar hij is evenmin gestart met de miljarden die hij vandaag heeft. Op wikipedia staan de bedragen die hij heeft geleend van familie toen hij startte met zijn carrière, die bedragen zijn peanuts in verhouding met de huidige waarde van zijn assets.
Hij voldoet volledig aan jouw eigen definitie van self made.

Trump-Net-Worth-over-time.jpg

Zucht, mijn voornaamste punt in mijn eerste reactie die je negeerde was dat Trump het niet beter gedaan had dan de S&P, en als ik de bedragen die hij gekregen/geleend heeft bij de start van zijn carrière, inplug in een S&P calculator, overschrijd ik inderdaad ruim jouw "miljarden", waarbij Trump ook jarenlang vermeden heeft daar duidelijke transparantie over te geven.

The president has long sold himself as a self-made billionaire, but a Times investigation found that he received at least $413 million in today’s dollars from his father’s real estate empire, much of it through tax dodges in the 1990s.

Verder een grafiek in nominale dollars, één die tactisch stopt voor de corona-crisis, één die zijn falingen maskeert door de lijn gewoon te laten verdwijnen... daar ben ik nu niet bepaald van onder de indruk.

Ik zou je wel eens willen zien starten met 10-15 miljoen USD en dat laten aangroeien tot +5 miljard over 30 jaar. En in de tussentijd hopen geld verliezen, om daarna weer sterker terug te komen.

Lol, alleen al in jouw Wikipedia-bron staat duidelijk dat het veel meer was dan 10-15 miljoen, tel er alvast minstens 2*20 miljoen (dollar) bij geleend van familie, een miljoentje hier en daar in z'n jeugd, talloze constructies om geld/vastgoed van z'n vader te erven en belastingen te ontwijken (zie hoger). Ik ga dat nu niet helemaal uitspitten, maar 15 miljoen USD is gewoon een flagrante leugen.

1/ is gewoon een opmerking, veel mensen schrijven het fout.
2/ ik weet niet over welke documentaire je het hebt, maar Buffett is bijlange niet begonnen met 1 miljoen USD, hij is met veel lagere bedragen gestart.

1/ fair enough
2/ Becoming Warren Buffett van HBO denk ik.

Dan verschillen we daar van mening, iemand die zo'n imperium als Trump kan opbouwen en zijn rijkdom zo sterk kan doen groeien over de jaren heen is in mijn ogen geslaagd. Ik ga niet ontkennen dat er gefaalde business ventures tussen zaten of die Trump university verdedigen, maar als je naar het totale plaatje kijkt dan zie ik een geslaagde business man.

Ik zie een stevig Mattheüs-effect, corruptie, belastingfraude en vooral succesvolle zelfmarketing, vandaar mijn vergelijking met een Kardashian.
Boven alles zie ik te veel falingen om nog te spreken van een goed zakenman. Als je dan toch in die hoek wilt gaan zoeken naar goede zakenmensen kijk dan eerder naar een Elon Musk - die zichzelf dan weer liever verkoopt als geniaal uitvinder, wat als je naar z'n BS van de Hyperloop of delusies van Mars te koloniseren maar ondertussen de aarde te verwaarlozen weer een andere cynische grap is -.

Allez. Trump met een oorlogsverklaring aan Hamas. “Als de gegijzelden niet vrij zijn tegen de inauguratie dan zal de hel losbreken in het midden-oosten.” Moest het nog eens 5x herhalen om het kracht bij te zetten.

Allez. Trump met een oorlogsverklaring aan Hamas. “Als de gegijzelden niet vrij zijn tegen de inauguratie dan zal de hel losbreken in het midden-oosten.” Moest het nog eens 5x herhalen om het kracht bij te zetten.
Ja, ik denk dat Trump eens op bezoek moet naar Gaza als die gelooft dat het nu nog de hel niet is. Of gaat hij de platgebombardeerde nog eens dubben bombarderen?

Hij zal zijn best moeten doen om de totale annihilatie van de Biden administratie te evenaren.

Hij zal zijn best moeten doen om de totale annihilatie van de Biden administratie te evenaren.

Hij kan de situatie echt wel nog verergeren hoor. Zelf beginnen bombarderen om een reactie uit te lokken van Iran Bvb.

Hij zal een punt willen maken naar China toe. En zal niet via Oekraïne zijn.

Het is toch geen grote verrassing dat Trump liever (extreem rechts)populistische politici wil op zijn inauguratie.
Hoe zegt met dat nu alweer? Soort zoekt soort?

Denk dat je je pollekes mag kussen indien je geen uitnodiging krijgt.
Ze hadden al moeite om 1 staatshoofd te beschermen een paar maand terug.

We zullen moeten afwachten wat 4 jaar Trump zal brengen, want Hitler heeft ook goede dingen gedaan ...
Akkoord, ik verwacht niet dat de balans na 4 jaar positief zal zijn, ook niet wat het Midden-Oosten betreft. Een van de redenen dat Israël nu akkoord is gegaan, is volgens mij omdat die verwachten dat ze later nog wel vrij spel zullen krijgen van Trump.

Maar dat valt natuurlijk nog af te wachten - voorlopig is die wapenstilstand wel een duidelijke verbetering op het terrein (mits die geïmplementeerd en nageleefd wordt natuurlijk).

We zullen moeten afwachten wat 4 jaar Trump zal brengen, want Hitler heeft ook goede dingen gedaan ...

Ik vind het niveau van deze comment toch eigenlijk gewoon beneden alle peil eerlijk gezegd.
Ik ben ook geen Trump fan maar tot nader order is die man géén Hitler, en die laatste heeft toch wel voldoende gruwelijke zaken in gang gestoken - oorlog waarin miljoenen mannen stierven, genocide op eveneens miljoenen mensen - dat de kleine leuke weetjes zoals hoe hij vegetariër was of mee heeft gezorgd voor het aanleggen van de Duitse Autobähn er echt niet tegenop wegen.
Tot dusver heeft Trump minder oorlogsdoden op zijn geweten dan pakweg Obama met zijn drones denk ik dan, dat kan veranderen, maar "afwachten" dan maar...

Even terzijde Trump heeft veel meer dronestrikes uitgevoerd dan Obama, de regels ervoor versoepelt en rapportage van casualties afgeschaft.

Ik vind het niveau van deze comment toch eigenlijk gewoon beneden alle peil eerlijk gezegd.
Ik ben ook geen Trump fan maar tot nader order is die man géén Hitler, en die laatste heeft toch wel voldoende gruwelijke zaken in gang gestoken - oorlog waarin miljoenen mannen stierven, genocide op eveneens miljoenen mensen - dat de kleine leuke weetjes zoals hoe hij vegetariër was of mee heeft gezorgd voor het aanleggen van de Duitse Autobähn er echt niet tegenop wegen.
Tot dusver heeft Trump minder oorlogsdoden op zijn geweten dan pakweg Obama met zijn drones denk ik dan, dat kan veranderen, maar "afwachten" dan maar...
Ik bedoel dat ook niet. Ik wil gewoon zeggen dat het niet is omdat Trump iets goeds verwezenlijkt heeft dat het hem over die 4 jaar een goede president maakt. We zullen het moeten afwachten wat zijn presidentschap gaat brengen.
Trump heeft trouwens zelf die uitspraak gedaan.

Ik bedoel dat ook niet. Ik wil gewoon zeggen dat het niet is omdat Trump iets goeds verwezenlijkt heeft dat het hem over die 4 jaar een goede president maakt. We zullen het moeten afwachten wat zijn presidentschap gaat brengen.
Trump heeft trouwens zelf die uitspraak gedaan.

We mogen op dit forum toch iets meer niveau verwachten dan van het Amerikaans staatshoofd? aub he zeg.

Terug
Bovenaan