De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Ik denk dat de meeste mensen daar wel voorstander van zijn. Zeker in en voor Belgie maar dan wel echt met cost-cutting om efficientie te verhogen als doel en dus niet om het overheidsapparaat te zuiveren om enkel loyalisten over te houden. Ook dienstverlening moet wel gegarandeerd blijven. Niet weer gewoon een uitverkoop aan de prive voor Korte termijn winst waardoor alles erop achteruit gaat en enkel duurder wordt.

Probleem voor de US is ook dat slechts een fractie van het budget naar personeelskost gaat. Bij twitter smeet hij 85% van het personeel buiten om kosten te drukken maar zelfs moest hij 100% van het overheidspersoneel ontslaan kom je nog niet aan een fractie van de beloofde 2 biljard die hij wil cutten. Het is een mooi cijfer maar lijkt volledig uit de lucht gegrepen.

Als Belg woonde in het buitenland die dus spijtig genoeg afhangt van bepaalde diensten van op afstand. Krab ik toch echt teveel in mijn haar voor logge domme procedures die je volledig kan oplossen met IT en privatisering.

Als Belg zijnde om uw paspoort te vervangen moet ik dus naar een ambassade. Mijn vrouw en kinderen met Britse nationaliteit doen dat online en komt toe met de post. Belgische ambassade kan dit nog niet eens. Is goedkoper bij de Britten ook dan bij ons.

Het is kluwen van verschillende diensten die nooit iets weten van elkaar en ouderwetse postjes verdelen.

Moet maar eens zien naar Bxl je hebt geen beter voorbeeld van inefficiëntie en kosten.

Is niet omdat je wil de overheid wilt kleiner maken dat dienst verlening naar beneden gaat hè. Een overheid is altijd inefficiënt en zou altijd zo klein mogelijk gemaakt moeten worden.

We zien ook op EU vlak, dat is gewoon momenteel een gigantisch kostenpost voor wat policy makers die er rijk van worden.

NASA staff beg Elon Musk to 'clean house' after agency spent millions of Americans' money on DEI agenda
Daily mail be daily mail enzo. (de engelse HLN) maar toch wel confronterend, moest het waar zijn, want de boude uitspraak komt van een ex nasa werknemer. (mss had hij de verkeerde tshirt aan :unsure:)
'NASA JPL will lay off almost a thousand workers this year to make budget space for a plethora of ridiculous word salad DEI and environmental programs which contribute nothing to actual space exploration,' the former NASA employee said.

'DEI is a full employment program for people with otherwise useless degrees.'

DEI were echt wel teveel gepusht in de VS en was een regelrechte joke.

A mijn hires moesten ook DEI zijn, was een verplichting bij mijn US hires terwijl bij mijn UK was het op basis van skills.

Ben daar ook wel voorstander van want SLS kost gewoon te veel en is niet efficient maar ook het schrappen daarvan voelt nu wel wrang omdat Musk daar zelf miljoenen tot misschien zelfs miljarden aan zou verdienen. Hij kan geen stap zetten, of het nu gaat om beleid, diensten, programmas, wetgeving of subsidies rond energie, communicatie, infrastructuur, space program, internet toegang, FCC, tarieven, bitcoin, AI, FDA en medische toepassingen, defensie, ... Er gaat altijd sprake zijn van belangenvermenging.

Laatst bewerkt:
DEI were echt wel teveel gepusht in de VS en was een regelrechte joke.

A mijn hires moesten ook DEI zijn, was een verplichting bij mijn US hires terwijl bij mijn UK was het op basis van skills.

Doet me hersenspinselen aan de situatie daar in de US, #putsontinfoilhat: Zou het niet kunnen dat door de uitgebreide keuze aan niet-op-de arbeidsmarkt-nuttige-diplomas die daar uitgereikt worden EN met een bijkomende studieschuld waar we hier in Europa spontaan de tranen in de ogen krijgen dat deze DEI in het leven geroepen is om elk bedrijf wel een aandeel van deze 'nutteloze' werknemers verplichten aan te nemen? Die leningen moeten natuurlijk terug betaald worden.

Laatst bewerkt:

Dat zijn absoluut mijn woorden niet. Ik zat in “IT” ik heb echt wel goeie collega’s gehad die geen diploma hadden of een verkeerd diploma hadden die 1000x beter waren dan een burgie bvb. Skills hangen niet af van diploma, gender of race.

Ik moet een VP program mgt vinden, wou een meisje door laten groeien die zeer goed was. Ze was alleen niet DEI lees blank. Kreeg dan meisje uit Puerto Rico mix met Afrikaanse Roots. Ze was totaal niet capabel. En dat was zo de ene achter de andere.

Ik heb ongeveer 10M usd daardoor verloren op mijn budget van 100M. Ik had wel rond de 1000 reports zowel direct als indirect en zowel normale employees as consultants as freelancers.

Dat zijn absoluut mijn woorden niet. Ik zat in “IT” ik heb echt wel goeie collega’s gehad die geen diploma hadden of een verkeerd diploma hadden die 1000x beter waren dan een burgie bvb. Skills hangen niet af van diploma, gender of race.

Ik moet een VP program mgt vinden, wou een meisje door laten groeien die zeer goed was. Ze was alleen niet DEI lees blank. Kreeg dan meisje uit Puerto Rico mix met Afrikaanse Roots. Ze was totaal niet capabel. En dat was zo de ene achter de andere.

Ik heb ongeveer 10M usd daardoor verloren op mijn budget van 100M. Ik had wel rond de 1000 reports zowel direct als indirect en zowel normale employees as consultants as freelancers.
Neenee, niet op u bedoeld. Was wat die ex nasa employee zei.

Ik vind het maar vreemde beweringen die ik met een serieuze korrel zout zou nemen. Het is niet alsof minderheden geen kwalifacaties of diploma moeten hebben als ze voor NASA werken. Die moeten dezelfde lat halen als iedereen dus hoezo useless degrees? Precies of je kan zonder STEM skills een mars rover bouwen of orbital uitrekenen. En als het gaat over HR binnen NASA is toch ook daar hun diploma even "useless" als dat van eender welke administratief bediende?

Ik vind het maar vreemde beweringen die ik met een serieuze korrel zout zou nemen. Het is niet alsof minderheden geen kwalifacaties of diploma moeten hebben als ze voor NASA werken. Die moeten dezelfde lat halen als iedereen dus hoezo useless degrees? Precies of je kan zonder STEM skills een mars rover bouwen of orbital uitrekenen. En als het gaat over HR binnen NASA is toch ook daar hun diploma even "useless" als dat van eender welke administratief bediende?
Ikzelf doelde niet zozeer op NASA maar in het algemeen in de US, lijkt me ook wel bonkers dat NASA niet op diploma of kunde zou aanwerven.

Wat betreft Nasa specifiek deze morgen toch eens wat verder gegraven wat er van die stevige nasa uitspraak allemaal aan is.
https://www.nasa.gov/odeo/
Bij die data and analytics vind je de jaarlijkse rapporten van de Office of Diversity and Equal Opportunity. Na het snel diagonaal door te nemen snap ik wel dat mensen die libertarisch of conservatief ingesteld staan wel wat huiverig staan tegenover zo een overheidsinmenging maar als ik dan vergelijk met een Europa/Belgie hebben we wel al die regeltjes ook maar ik vermoed meer gefragmenteerd onder verschillende paraplutjes. (ARAB, GRO, Toegankelijkheid gebouwen, etc...).

Ook zie je wel op de derde pagina van dat rapport de EEO staff. Een directeur, een affirmative employment program manager, women's program manager, hispanic program manager, DEI officer,... en naar wat ik vermoed gegeven de grootte van de organisatie van nasa er onder deze mensen wel nog een heel team werkt. Kan dat bij gelimiteerde budgetten dat ze mensen moeten ontslaan om die diensten te kunnen betalen? Het lijkt me wel niet onlogisch maar hangt af van de grootte van die EEO staff. Moeten er verplicht DEI hires aangenomen worden? Weinig tot niets van terug gevonden. Enkel adviezen om aanwervingstrategieen meer naar de ondergerepresenteerden te sturen.

In FY 2021, NASA added a new diversity and inclusion performance element to all GS-level supervisory performance plans. Further, per NASA Procedural Requirement (NPR) 3335.1, Merit Promotion and Placement Plan, supervisors are responsible for the following:
• Integrating Diversity & Inclusion (D&I) into strategic recruitment decision-making to enhance organizational effectiveness and help achieve mission goals.
• Participating in the development of recruitment strategies aimed at reaching qualified individuals who are underrepresented in the workplace as identified in the Agency’s Federal Equal Opportunity Recruitment Program plans and barrier analyses.

Laatst bewerkt:
En de saga gaat verder… VRT: “De verkozen Amerikaanse president Donald Trump wil dat Chris Wright, CEO van frackingbedrijf Liberty Energy, zijn minister van Energie wordt. Hij moet "de administratieve lasten" verminderen om zo investeringen in fossiele brandstoffen te vergroten, klinkt het.” en “Hij noemde klimaatactivisten in het verleden bovendien paniekzaaiers”

Niet dat we iets anders hadden verwacht, maar ons klimaat is hier natuurlijk niet mee gediend… helaas.

Er gaat bij de volgende maanlanding eindelijk ook eens een vrouw de giant leap maken dus het diversiteits beleid begint vruchten af te werpen.

En de saga gaat verder… VRT: “De verkozen Amerikaanse president Donald Trump wil dat Chris Wright, CEO van frackingbedrijf Liberty Energy, zijn minister van Energie wordt. Hij moet "de administratieve lasten" verminderen om zo investeringen in fossiele brandstoffen te vergroten, klinkt het.” en “Hij noemde klimaatactivisten in het verleden bovendien paniekzaaiers”

Niet dat we iets anders hadden verwacht, maar ons klimaat is hier natuurlijk niet mee gediend… helaas.
Kat aan de melk zetten of zoiets?

Liberty is onder andere groot geworden door het ontginnen van schaliegas, via wat men "onconventioneel fracken" noemt.
Liberty is a major energy industry service provider, with a focus on technology. Wright, who grew up in Colorado, earned undergraduate degree at MIT and did graduate work in electrical engineering at the University of California-Berkeley and MIT. In 1992, he founded Pinnacle Technologies, which helped launch commercial shale gas production through hydraulic fracturing, or fracking. He later served as chairman of Stroud Energy, an early shale gas producer, before founding Liberty Resources in 2010.
Bron: https://www.cbsnews.com/news/trump-selects-liberty-energy-ceo-chris-wright-as-secretary-of-energy/

Het is dit soort fracken dat omstreden is, daar het al meerdere keren aardbevingen heeft uitgelokt, het is om die reden ook verboden bij onze Noorderburen.
Onconventioneel fracken is omstreden en wordt gebruikt bij het winnen van schaliegas. Onder andere in de Verenigde Staten en in Groot-Britannië heeft dit tot aardbevingen geleid. Een groot verschil met conventioneel fracken is dat niet een enkele maar tientallen keren in één boorgat wordt gefrackt. Het andere verschil is het type gesteente (poreus reservoir gesteente of ondoorlaatbare schalie) en de diepte. Schaliegas wordt uit dieptes boven 1500m gewonnen. De meeste gasreservoirs liggen op circa 3 km diepte. Ook wordt bij onconventioneel fracken aanzienlijk meer vloeistof en dus ook meer chemicaliën gebruikt om de zeer lage doorlaatbaarheid van het schaliegesteente te kunnen vergroten. Op dit moment wordt er geen schaliegas gewonnen in Nederland.
Bron: https://www.sodm.nl/onderwerpen/fracking#:~:text=Fracking is een techniek om,er kleine scheurtjes in ontstaan.

Potential for Larger Earthquakes​

However, there are documented examples of earthquakes with magnitudes greater than two that have been conclusively linked to hydraulic fracturing for shale gas exploration/recovery. In the Etsho and Tattoo fields in Horn River, Canada, 216 earthquakes were detected during between 2009 and 2011 (BC Oil and Gas Commission, 2012). Twenty-one of these earthquakes had magnitudes of 3.0 or greater, and the largest event had a magnitude of 3.8 ML. In the Eola Field, Garvin County, Oklahoma, 86 earthquakes were detected during hydraulic fracturing in 2011 with magnitudes up to 2.9 ML (Holland, 2013). In July and August 2014, earthquakes with magnitudes of 4.0 and 4.2 occurred near Fort St. John, British Columbia, Canada. Both earthquakes are considered to have been induced by hydraulic fracturing activities in the region (Atkinson et al, 2015).
Bron: https://www.earthquakes.bgs.ac.uk/research/FrackingInducedSeismicity.html

Hoe zeggen ze dat, de stroper wordt boswachter of zo iets?

Ik snap heel goed dat mensen op Trump stemmen, ik kan begrijpen dat ie gewonnen heeft, maar de mensen die hij nu rond zich verzamelt ... pff daar wordt je toch niet gelukkig van.

Mooi zo, dat gaat de Amerikaanse economie een rechtstreekse boost geven, hadden wij maar zo iemand in België/Europa. Nu zitten we met een Tine die een kruistocht tegen kerncentrales voert en langs geen kanten inzit met de economische impact van het energiebeleid.

En klimaatactivisten zijn toch ook vaak paniekzaaiers? Dat is net hun hele ding, ze willen waarschuwen voor een nakende klimaatramp en een gevoel van angst/paniek te weeg brengen om zo aandacht te creëren voor hun klimaatbetoog.

Laatst bewerkt:
En klimaatactivisten zijn toch ook vaak paniekzaaiers? Dat is net hun hele ding, ze willen waaarschuwen voor een nakende klimaatramp en een gevoel van angst/paniek te weeg brengen om zo aandacht te creëren voor hun klimaatbetoog.

Een beetje zoals jij en de andere neo-liberale kliek hier paniek zit te zaaien over de economie, bedoel je?

Terug
Bovenaan