|nfected
Well-known member
Ik denk dat de meeste mensen daar wel voorstander van zijn. Zeker in en voor Belgie maar dan wel echt met cost-cutting om efficientie te verhogen als doel en dus niet om het overheidsapparaat te zuiveren om enkel loyalisten over te houden. Ook dienstverlening moet wel gegarandeerd blijven. Niet weer gewoon een uitverkoop aan de prive voor Korte termijn winst waardoor alles erop achteruit gaat en enkel duurder wordt.
Probleem voor de US is ook dat slechts een fractie van het budget naar personeelskost gaat. Bij twitter smeet hij 85% van het personeel buiten om kosten te drukken maar zelfs moest hij 100% van het overheidspersoneel ontslaan kom je nog niet aan een fractie van de beloofde 2 biljard die hij wil cutten. Het is een mooi cijfer maar lijkt volledig uit de lucht gegrepen.
Als Belg woonde in het buitenland die dus spijtig genoeg afhangt van bepaalde diensten van op afstand. Krab ik toch echt teveel in mijn haar voor logge domme procedures die je volledig kan oplossen met IT en privatisering.
Als Belg zijnde om uw paspoort te vervangen moet ik dus naar een ambassade. Mijn vrouw en kinderen met Britse nationaliteit doen dat online en komt toe met de post. Belgische ambassade kan dit nog niet eens. Is goedkoper bij de Britten ook dan bij ons.
Het is kluwen van verschillende diensten die nooit iets weten van elkaar en ouderwetse postjes verdelen.
Moet maar eens zien naar Bxl je hebt geen beter voorbeeld van inefficiëntie en kosten.
Is niet omdat je wil de overheid wilt kleiner maken dat dienst verlening naar beneden gaat hè. Een overheid is altijd inefficiënt en zou altijd zo klein mogelijk gemaakt moeten worden.
We zien ook op EU vlak, dat is gewoon momenteel een gigantisch kostenpost voor wat policy makers die er rijk van worden.
)