De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Ik heb nochtans juist geluisterd naar de afspraak en daar zei men dat Trump kernbommen wou gebruiken (en ook wel degelijk twee keer het bevel had gegeven) op Iran maar dat zijn minster van defensie hem nog stopte. In tegenstelling tot toen heeft hij zicht dit keer omringd met yes mannen dus wie zal hem dit keer stoppen?
Hij wou nucleaire sites van Iran bombarderen nog vlak voor het einde van zijn eerste termijn. Niet kernbommen droppen op Iran.

Dat is toch wel een klein verschil :p

Akkoord. Je kan wel argumenteren dat hij bepaalde "fouten" niet meer gaat herhalen. Pence was een fout (en of Vance geen fout zal zijn, weet ik nog niet zeker). Bepaalde adviseurs waren ook een fout. Hij begint nu aan zijn tweede ambtstermijn met de ervaring die hij de vorige keer niet had, wat hem wel zal helpen om z'n programma uit te voeren zonder de beginnersfouten van de vorige keer.

Maar ik snap ook niet goed waarom al die onheilsberichten weer. De belangrijkste vangrail, de Grondwet, staat even goed overeind als in 2016 en 2020. En wie denkt dat SCOTUS alles van Trump zal laten passeren is ook verkeerd, dat deden ze in 2020 evenmin toen hij probeerde de verkiezing om te draaien. Trump zal dus nog lang niet kunnen doen wat hij wil.

Ook die deportatie en tarieven gaan snel uit z'n hoofd gepraat worden door de paar mensen waar hij wel naar luistert, want die hebben goedkope werkkrachten nodig en willen absoluut geen Chinese revanchetarieven.

Pence was toch zon vangrail net als al die adviseurs toen? De meeste mensen vonden zijn eerste termijn al rampzalig en lang niet enkel omdat die eindigde met een poging tot staatsgreep dus dan moet je toch snappen waarom nu weer al die onheilsberichten? Je hoopt zelf dat hij zijn plannen niet kan uitvoeren ofdat mensen ze uit zijn hoofd kunnen praten maar zegt langs de andere kant dat hij die beginnersfout niet meer zal maken en nu iedereen rondom hem loyaal zal ja knikken.

Pence was toch zon vangrail net als al die adviseurs toen?
Idd, maar ik bedoel dus dat dat vanuit Trump gezien een "fout" was die hij nu niet meer zal herhalen (waarschijnlijk toch). Alhoewel dat hij iemand als Pence toen ook wel nodig had om zijn bid te legitimeren met iemand die ervaring had.

Desondanks waren Pence en co maar de eerste vangrail, niet de tweede, niet de n-de, niet de laatste. De eerste vangrail mag wel weg zijn, de anderen staan er nog altijd.

En na 2 jaar verliest Trump bijna gegarandeerd Huis en/of Senaat en komt er weer een vangrail bij. Dus al die onheilberichten snap ik niet goed.

Vijgen na pasen, maar waarom Biden niet sneller de stekker uit zijn kandidatuur heeft getrokken begrijp ik niet. Het is niet dat hij in de zomer op twee weken tijd erop achteruit ging. Het was duidelijk dat al sinds vorig jaar er signalen waren dat een slopende campagne beter door iemand jonger werd gedaan.
Dan is het nog altijd gissen hoe Buttigieg, Moore of Gavin Newsom (die mij laat denken aan Harvey Dent uit Batman :unsure: ) het had gedaan.

Ook niet vergeten hoe het is om in zo'n situatie te zitten waarbij iedereen uit je omgeving je aanmoedigt en de anderen die kritiek op je uitoefenen bestempelen als "haters". Gepokt en gemazeld als hij is in de politiek, blijft dat toch moeilijk om zo een helder hoofd te houden.

Heeft dat nut dan? Er is reeds meerdere malen opgesomd wat er allemaal verkeerd liep in zijn vorige ambtstermijn (onder andere corruptie, poging tot verkiezingsfraude, etc) en dat wordt gewoon genegeerd of onder de mat geveegd want "they're eating the doogggsss".

Wel zo slecht was het toch niet zijn vorig termijn ? We leven nog altijd en hebben nog altijd centjes om van het leven te genieten.
Dus als het maar van dat caliber is, lijkt mij er niks om zorgen over te maken.

Linkse beleidskeuzes omdraaien is nog niet hetzelfde als het einde van de wereld. Linkse beleidskeuzes zoals bijvoorbeeld je economie overhoop halen om climate change te bestrijden. Of alternative geslachten officieel erkennen en in scholen onderwijzen.

Ik heb nog geen beleidspunten gezien van Trump die ik zo verschrikkelijk zou vinden. Ik ben meer geimpacteerd door lagere belastingen dan doordat iemand in een deep red state geen abortus mag hebben.

Wel zo slecht was het toch niet zijn vorig termijn ? We leven nog altijd en hebben nog altijd centjes om van het leven te genieten.

Linkse beleidskeuzes omdraaien is nog niet hetzelfde als het einde van de wereld. Linkse beleidskeuzes zoals bijvoorbeeld je economie overhoop halen om climate change te bestrijden. Of alternative geslachten officieel erkennen en in scholen onderwijzen.

Ik heb nog geen beleidspunten gezien van Trump die ik zo verschrikkelijk zou vinden. Ik ben meer geimpacteerd door lagere belastingen dan doordat iemand in een deep red state geen abortus mag hebben.

Ik vind klimaatmaatregelen geen links beleid. In tegendeel, we weten perfect dat non beleid wereldwijd een astronomische kost zal betekenen. En de gevolgen zullen een stroom aan klimaatvluchtelingen op gang brengen die zelfs een Trump niet kan beheersen.

Verder vind ik het aanstellen van een anti-vaxer aan het hoofd van de FDA geen voorbeeld van rechts beleid. Ik kan niet direct een betere term verzinnen dan waanzinnig om te benoemen wat het dan wel is.

Wij, als mensen, zijn zo hard gefucked het moment dat we het gevecht met de opwarming van de aarde gaan bestempelen als links.

Even een best of:
  • COVID response (4 keer meer doden in de VS dan het wereldwijd gemiddelde)
  • EPA mank gemaakt, waardoor vervuilers vrij spel krijgen (los van climate change, is het dumpen van zware metalen en ander toxisch afval ontegensprekelijk nefast voor onze leefomgeving)
  • Destabilisatie van het Midden-Oosten: opblazen van nucleaire deal met Iran, overhaaste terugtrekking uit Afghanistan (beslist en in actie gezet door Trump, Biden kwam pas halverwege aan de macht)
  • Langste government shutdown tot op heden
  • Detention centers waar mensen inhumaan behandeld werden en kinderen tot op vandaag nog steeds gescheiden zijn van hun ouders
  • Destabilisatie van de postal service onder DeJoy
  • Religieus fanatisme als basis voor onderwijs onder De Vos
  • Zeer dubieuse PPP leningen zonder enige afdoende overheidscontrole
  • Algemene economische achteruitgang voor de middenklasse: iedereen kreeg wel een belastingsvermindering, maar voor jan met de pet was die beperkt in de tijd, terwijl er voor grote bedrijven bijna geen limieten waren...
  • ...
En dat allemaal overgoten met een saus van nepotisme, zelfverrijking en schandalen.

Je kunt gerust gaan nitpicken en nuanceren in bovenstaande lijst, maar de algemene tendens is voor mij dat een presidentschap van Trump een netto negatieve impact heeft op de Amerikaanse, en bij gevolg ook globale, samenleving.

Klopt het wat ik nu zie. Alles is binnen bij de rep?
Huis toch nog niet? Geen call door AP en ook nog niet door Fox News.

De verdeling na de vorige verkiezingen (van 2022 dus) is 220 voor de Republikeinen, 215 voor de Democraten.

Republikeinen staan momenteel op 1 zetel winst. Maar er moeten nog 42 House races gecalled worden en die komen maar met mondjesmaat binnen, a rato van 1 race per uur ofzo. Dus nog te vroeg om zeker te zijn. Kan misschien ook wel nog even duren.

Laatst bewerkt:
Wij, als mensen, zijn zo hard gefucked het moment dat we het gevecht met de opwarming van de aarde gaan bestempelen als links.
Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat klimaat echt volledig geclaimd is door links?
Het lijkt me dus ook niet zo gek dat mensen klimaatbeleid onmiddellijk linken aan links.

Uiteraard speelt klimaat voor iedereen een rol. Of je nu rechts, links, wit, geel, bruin of pimpelpaars bent.

Huis toch nog niet? Geen call door AP en ook nog niet door Fox News.

De verdeling na de vorige verkiezingen (van 2022 dus) is 220 voor de Republikeinen, 215 voor de Democraten.

Republikeinen staan momenteel op 1 zetel winst. Maar er moeten nog 42 House races gecalled worden en die komen maar met mondjesmaat binnen, a rato van 1 race per uur ofzo. Dus nog te vroeg om zeker te zijn. Kan misschien ook wel nog even duren.
geen call, maar we weten allemaal dat het zo goed als binnen is
Arizona en Nevada zijn ook zo goed als binnen met op elk een 5% lead, waarmee hij uitkomt op 312 vs 226. Wat een afslachting.

Democraten hebben hun eigen gewoon de vernieling ingeholpen door te spelen op raciale, woke en DEI politiek.
Ze hebben het zo hard verkloot dat achter Trump zijn termijn, Vance aan de beurt zal komen. Mogelijk voor 8 jaar, met Trump als raadgever. (als hij zo lang leeft tenminste)
Hier een schoon voorbeeldje over hoe de gemiddelde Trump supporter denkt over de democraten hun politiek

Verder vind ik het aanstellen van een anti-vaxer aan het hoofd van de FDA geen voorbeeld van rechts beleid. Ik kan niet direct een betere term verzinnen dan waanzinnig om te benoemen wat het dan wel is.
Tjah, Kennedy wil niemand de vaccins "afpakken", maar hij zal wel (vermoedelijk) iedereen gaan inlichten hoe gevaarlijk ze wel zijn, en hoe ze de grootste bron van bijvoorbeeld autisme zijn (een van zijn stokpaardjes).

En we weten dus nu hoe meegaand een héél groot stuk van de bevoking daar is.
Dus voor de volgende generaties gaat er terug wat meer polio, pokken, difterie, tetanus, mazelen en noem maar op, op het programma staan ginder achter.
Maar, uiteraard gaat autisme quasi niet meer voorkomen...

Robert Kennedy Jr.: "Zal onmiddellijk veiligheid van vaccins bestuderen"​

Robert Kennedy Jr., een bondgenoot van Donald Trump en naar eigen zeggen binnenkort directeur van het gezondheidsagentschap HHS in de nieuwe Amerikaanse regering, zal "de veiligheid en werkzaamheid van vaccins onmiddellijk bestuderen" als hij die positie effectief bekleedt, maar belooft ook om "niemand vaccins af te pakken". Dat heeft hij gezegd in een interview met NPR.

Klopt het wat ik nu zie. Alles is binnen bij de rep?
House, president en afgevaardigen?
President en Senaat wel, maar House moet nog officieel gecalled worden. Ik denk dat het House ook wel binnen zal zijn? Arizona en Nevada lijken me ook naar Trump te gaan op dit moment. Dus wel een overtuigende overwinning door Trump.

Spreken we hier eigenlijk van een landslide, @JPV ?

Terug
Bovenaan