Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Weetje nog de welke?Gisteren hoorde ik ergens in 1 of andere podcast dat hij van plan zou zijn om de grondwet te wijzigen om langer aan de macht te kunnen blijven zoals een Poetin of een Xi.
Uiteraard bewust getimed om de aandacht te minimaliseren.Meanwhile Netanyahu zijn minister v defensie ontslagen. Off topic, maar iets zegt me dat de timing niet toevallig is.
We zien de kleuren van de media weer goed, maar ze gaan het wel callen straks.Nog steeds niet op nytimes en CNN , het gaat snel bij FOX
Die hebben om Trump gestemd, de black votes door de stoere taal en de Latino's omdat ze gelovig zijn en de abortus kwestie belangrijk vinden.Vele latino's en black voters hebben wellicht thuis gebleven. Waar de MAGA-aangang wel ging stemmen op het platteland
Weetje nog de welke?
En ergens toch ook weer de logica zelve als je ziet hoe hard de inflatie daar de prijzen de hoogte hebben ingejaagd hè. Adem uit en je bent al 100$ kwijt in DC. Tel daarbij de traditionele rode stemmen vanuit het hart waar ze geen boodschap hebben aan buitenlandse politiek en de totaal mislukte democratische campagne met focus op abortus en vrouwenrechten, en je krijgt dit.
Maar Trump aan de macht gaat er niet voor zorgen dat die 100$ maar 70$ meer is. Een deflatie is nog slechter voor je economie.
2/3 meerderheid voor nodig in zowel Huis als Senaat, en moet daarna ook nog eens door 3/4 van de legislatuur van elke afzonderlijke staat goedgekeurd worden. Not happening dus.Gisteren hoorde ik ergens in 1 of andere podcast dat hij van plan zou zijn om de grondwet te wijzigen om langer aan de macht te kunnen blijven zoals een Poetin of een Xi.
Verder denk ik ook nog dat andere extremen/populisten hier dezelfde tactiek gaan gebruiken als Trump om aan politiek te doen ( en misschien verkiezingen te winnen)Mja, ge hebt wel gelijk, maar toch heb ik last met het woord ‘boeiend’. WOI en WOII waren ook boeiende tijden…
En ik suggereer niet dat er iets WO-achtig komt (integendeel), maar ik ben het eens met ik hierboven las, en ook al gezegd heb: ik vind dit vooral tekenend voor waar de mensheid vandaag staat.
Gewoon random pessimistic thoughts:
* Europa is screwed big time en het kalf is al lang verdronken.
* Trump gaat oorlogen eindigen: Ukraine deel van Rusland en Gaza letterlijk van de kaart geveegd.
* Het gedrag van Trump legitimeert racisme, homofobie, misogenie.. en we gaan gewoon meer geweld tegen minderheden zien.
Europa zal moeten zien dat ze op hun eigen benen kunnen staan. En de nodige investeringen in defensie doen. Nu is er geen reden meer om te vertrouwen op de US met Trump, zeker als we die 2% BNP in defensie niet halen.Fuck, fuck, fuck. Ik had het gevreesd maar had ergens gehoopt dat de Amerikaan zich toch voldoende bewust zou zijn van de impact van een mens Trump, niet alleen op zichzelf maar evengoed op de standing van de USA in de wereld, maar nee. Deplorable is echt wel een goede omschrijving voor de Republikeinse partij onder Trump.
8 jaar geleden kon je het nog een kans geven, maar na een mislukte staatsgreep die man toch nog verliezen. ongelooflijk. Ik vrees vooral wat dit voor ons betekent en voor de vrede in Europa nu ik hier twee kleine kinderen heb rondlopen heb ik minder zin in zo’n avontuurtjes.
Ik zou niet weten over welke supporters je het hier hebt, van mij mag die soep gerust een stuk heter gegeten worden dan ze tot nu toe gepresenteerd is.Het zal door velen wel afgedaan worden als doemdenken, maar ik heb hier zelfs de supporters van Trump feitelijk zien hopen dat Trumps soep niet zo heet gegeten zal worden. Laat ons hopen dat die mensen niet gigantische naïevelingen blijken.
Trump heeft nooit gezegd dat hij de steun voor de EU gaat intrekken. Het blijft zijn bondgenoot.* Europa is screwed big time en het kalf is al lang verdronken.
Mja, ge hebt wel gelijk, maar toch heb ik last met het woord ‘boeiend’. WOI en WOII waren ook boeiende tijden…
En ik suggereer niet dat er iets WO-achtig komt (integendeel), maar ik ben het eens met ik hierboven las, en ook al gezegd heb: ik vind dit vooral tekenend voor waar de mensheid vandaag staat.
Gewoon random pessimistic thoughts:
* Europa is screwed big time en het kalf is al lang verdronken.
* Trump gaat oorlogen eindigen: Ukraine deel van Rusland en Gaza letterlijk van de kaart geveegd.
* Het gedrag van Trump legitimeert racisme, homofobie, misogenie.. en we gaan gewoon meer geweld tegen minderheden zien.
Mja, sinds ik kinderen hebt hoeft het voor mij niet boeiend te zijn op dat gebied. Doe maar saai, veilig en stabiel a.u.b.![]()
De vrede in Europa zal afhangen van hoe sterk Europa nog op het globale beleid kan doorwegen, hierin zijn ze sterk aan het achteruitbollen door het econmische verval en dat gaat nu nog een versnelling hoger gaan. Dat ligt aan Europa zelf, niet aan Trump/Harris/Biden/Bush/... Europa moet haar economie nu kickstarten en onmiddellijk kappen met wat ze de voorbije jaren aan het doen is (geld verkwisten aan ecologie, sociale zekerheid, ...)Ik vrees vooral wat dit voor ons betekent en voor de vrede in Europa nu ik hier twee kleine kinderen heb rondlopen heb ik minder zin in zo’n avontuurtjes.