De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Van wat blijkt nu gaat Trump er op vooruit bij blacks en latinos.

Spreek je dan over absolute cijfers of over de %? Want het is niet omdat de % stijgt dat hij er effectief op vooruit is gegaan. Als de democratisch-gezinde black/latino voters thuis zijn gebleven, zal Trump zijn % de lucht inschieten maar daarom niet de absolute cijfers.

Spreek je dan over absolute cijfers of over de %? Want het is niet omdat de % stijgt dat hij er effectief op vooruit is gegaan. Als de democratisch-gezinde black/latino voters thuis zijn gebleven, zal Trump zijn % de lucht inschieten maar daarom niet de absolute cijfers.

Zoals ik op VTM verstaan heb zou het percentage gewijs zijn, ja.
Maar het is inderdaad te vroeg voor analyses.

Zou het dan toch kloppen dat die gemeenschappen liever geen vrouw willen ? (Alhoewel Mexico nu een vrouwelijke president heeft.)
Neen. In Latijns-Amerika hebben ze idd al redelijk wat vrouwelijke Presidenten gehad.

We gaan dat nog veel mogen horen denk ik - om Kamala te sparen - maar ik denk echt niet dat geslacht/kleur een beslissende rol gespeeld hebben.

Zou het dan toch kloppen dat die gemeenschappen liever geen vrouw willen ? (Alhoewel Mexico nu een vrouwelijke president heeft.)

Lijkt me onzin. Zuid- en Midden-Amerika hebben reeds 13 vrouwelijke presidenten gehad in de afgelopen 30 jaar. Ik denk nog eerder dat de witte, rurale man geen vrouwelijke president wil dan dat de Latino-man geen vrouwelijke president wil.

Lijkt me onzin. Zuid- en Midden-Amerika hebben reeds 13 vrouwelijke presidenten gehad in de afgelopen 30 jaar. Ik denk nog eerder dat de witte, rurale man geen vrouwelijke president wil dan dat de Latino-man geen vrouwelijke president wil.

Mja het lijkt me dat die laatste sowieso Republikeins zou stem, zelfs mocht dat een vrouwelijke kandidaat zijn.

Ik weet niet of dat allemaal zo veel verschil zou gemaakt hebben, eerlijk gezegd.

Eerlijk, een Trump figuur in België zou niet slecht zijn. Draai en keer het hoe ge wilt, die mens krijgt shit gedaan.

Wel liefst met een goei programma ofc

Maar je krijgt shit gedaan omdat er maar 1 partij aan de macht is. Moest Trump in de States ook met 4 verschillende partijen moeten onderhandelen om iets gedaan te krijgen, er werd ginder ook meer gepalaverd dan uitgevoerd.

Gaf Obama geen speech tegenover Zwarte mannen ? Ja latino's en blacks wellicht cultureel nog anders , maar ik dacht beide wel eerder conservatief en gelovig.

Eerlijk, het zijn toch eigenlijk boeiende tijden waarin we vertoeven.

Of het goede tijden (zullen) zijn, dat is dan weer iets anders.
Mja, sinds ik kinderen hebt hoeft het voor mij niet boeiend te zijn op dat gebied. Doe maar saai, veilig en stabiel a.u.b. :)

Ben toch benieuwd hoe het Huis zal eindigen. De Republikeinen hebben daar vooralsnog een zetel verloren, maar nog veel onbeslist ook. Als de Republikeinen het Huis ook binnenhalen, staan er geen remmen meer op Trump.

Hebben ze daar geen Needle voor bij de NYT.

Weer 4 jaar luisteren naar een 10-jarige die veel zegt, maar niks zo bedoelt. Had het verwacht, maar uiteraard niet gehoopt. Democraten zwaar gefaald met Biden en Harris tijdens de campagnes.

Meanwhile Netanyahu zijn minister v defensie ontslagen. Off topic, maar iets zegt me dat de timing niet toevallig is.

Multipolaire wereld meer en meer. Ursula weet wat haar te doen staat.

Terug
Bovenaan