Ze zijn nog niet officieel aan zet en ze dreigen (iets anders kan ik het niet noemen) al verschillende personen af:
Het aantal ambtenaren dat voor de Amerikaanse overheid werkt, moet flink omlaag. Regels ter bescherming van ambtenaren zouden volgens Musk en Ramaswamy niet van toepassing zijn, omdat ze geen specifieke personen om politieke redenen aanpakken. Toch deed Musk eerder het tegendeel vermoeden, toen hij een post van een anoniem account op X deelde, met daarin de persoonlijke gegevens van een vrouwelijke ambtenaar en de commentaar: “Ik denk niet dat de Amerikaanse belastingbetaler moet bijdragen aan de tewerkstelling van een directeur Klimaatdiversificatie”. Daarnaast verspreidde Musk nog persoonsgegevens van vier andere ambtenaren wier job volgens hem overbodig is. De geviseerde ambtenaren worden sindsdien overspoeld met haatmail.
“Deze tactieken zijn bedoeld om terreur en angst te zaaien bij federale ambtenaren", reageert Everett Kelley, voorzitter van de Amerikaanse federatie voor ambtenaren, bij de Amerikaanse nieuwszender ‘CNN’. “Het is de bedoeling hen zo bang te maken dat ze zich niet meer durven uit te spreken.”
BRON:
HLN
Met andere woorden: We gebruiken een kanaal waarvan je eigenaar bent (Twitter/X) om verschillende figuren te viseren en je volgers/fans doen de rest, waardoor de geviseerde figuren misschien zelf ontslag nemen of op z'n minst afgedreigd worden. Twitter/X gaat dus zijn publiekelijke schandpaal worden.
Iets in de trant van de gladiatorspelen uit de Romeinse tijd waar keizer Musk via Twitter/X aan het volk kan vragen "
Moeten we deze persoon op zijn/haar post laten zitten?" Naargelang de positieve of negatieve reacties kan Musk die persoon dan ontslagen of in dienst houden. Ik zie dat echt gebeuren in de zeer nabije toekomst.