Reverz
Well-known member
Op papier wel mooi voor de centrumkiezer maar in praktijk: gaat Vooruit écht alleen in een regering met N-VA en MR stappen? Ik wil dat nog zien...Wel een gigantisch risico voor vooruit met twee partijen als linkse oppositie
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op papier wel mooi voor de centrumkiezer maar in praktijk: gaat Vooruit écht alleen in een regering met N-VA en MR stappen? Ik wil dat nog zien...Wel een gigantisch risico voor vooruit met twee partijen als linkse oppositie
Dit!Ben niet heel politiek geëngageerd... Dacht dus echt dat Petra De Sutter voorzitster was van groen. Blijkbaar niet dus...
Ze was het beter wel geweest, dan had Groen mss een pak beter gescoord. Met die 2 dutskes wat ze nu hebben was dit gedoemd om afgestraft te worden, en volledig terecht.Ben niet heel politiek geëngageerd... Dacht dus echt dat Petra De Sutter voorzitster was van groen. Blijkbaar niet dus...
Ik denk dat iedereen best tevreden is , buiten de Vld-aangang dan. Want dat is echt een afstraffing.Best tevreden met deze dag (zelf Vlaams+Euro Vooruit en federaal NVA gestemd):
- VB scoort hoog maar dat was te verwachten en uiteindelijk gelukkig minder dan verwacht.
- De meest logische Vlaamse regering zal uiteindelijk meer naar het centrum neigen met Vooruit erbij.
- Gezien de omwenteling in Wallonië lijken er mogelijkheden te ontstaan om zonder maandenlange blokkering een federale regering te vormen met meerderheid in beide landsdelen.
- De VLD en vooral De Croo krijgt er stevig van langs, zelfs in z'n eigen kieskring
- In mijn eigen Gent houdt Groen stevig stand en gaan ze misschien nog vooruit, wat het beste doet verhopen voor de lokale verkiezingen. Hier lokaal zie ik ze graag winnen of op z'n minst incontournable zijn. En het VB stijgt hier niet of nauwelijks.
Bwa, als Groen stemmer ben ik (in tegenstelling tot de voorzitter blijkbaar) ook niet echt contentIk denk dat iedereen best tevreden is , buiten de Vld-aangang dan. Want dat is echt een afstraffing.

Halen toch de kiesdrempelBwa, als Groen stemmer ben ik (in tegenstelling tot de voorzitter blijkbaar) ook niet echt content![]()

Groen wil zich wat optrekken aan Brussel maar dat is verder toch ook een belachelijk resultaatIk denk dat iedereen best tevreden is , buiten de Vld-aangang dan. Want dat is echt een afstraffing.
Ik weet niet of je de verkiezingen gevolgd hebt, maar Groen heeft gewonnen eh. Of allé, toch als ik Jeremie mag geloven.Groen wil zich wat optrekken aan Brussel maar dat is verder toch ook een belachelijk resultaat
omdat we vlaams en federaal dooreen klutsen in deze thread ;pOprechte vraag: waarom is deze thread 21+ pagina's lang terwijl de federale thread maar 4 pagina's activiteit telt?![]()
Ah, nu gaan we het al bekijken volgens de zusterpartijen? Neen, het idee alsof Vlamingen voor eeuwig overwegend rechts zullen stemmen en Walen voor eeuwig overwegend links, en daarom beter uit elkaar zouden gaan, is nu toch gewoon volledig doorgeprikt? Dat moet je toch kunnen toegeven?Hun Vlaamse zusterpartijen halen met moeite 20% in het Vlaamse parlement, dus wel een verschilleke zou ik zeggen.
Toch weer een zetel geflipt, waardoor N-VA & VB geen zetel meer op overschot hebben voor meerderheid. Wordt nog spannend?
Dan ga je er wel vanuit dat hij de voorzitter is die die beslissing neemt wanneer hij de functie van informateur uitvoert...Vooruit heeft een zetel overgenomen van N-VA. Maar het idee van die coalitie met Vlaams Belang als stok achter de deur heeft De Wever zelf al volledig afgeschoten in het voorzittersdebat. Daar is echt nul komma nul kans op, zeker nu de papieren voor N-VA federaal zo goed liggen.
Is het probleem niet dat de Waalse politiek gewoon bizar is. Door dat cordon mediathique bestaat er gewoon geen radicaal-rechtse partij. Terwijl er in Wallonie wel degelijk zo een mensen bestaan he. Die stemden op de PS, maar zijn nu geswitcht naar MR.Ah, nu gaan we het al bekijken volgens de zusterpartijen? Neen, het idee alsof Vlamingen voor eeuwig overwegend rechts zullen stemmen en Walen voor eeuwig overwegend links, en daarom beter uit elkaar zouden gaan, is nu toch gewoon volledig doorgeprikt? Dat moet je toch kunnen toegeven?