De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

In het extreme geval (wat nooit gaat gebeuren maar stel nu even theoretisch) Als 51% voor het VB zou stemmen maar ze toch uitgesloten zouden worden om te regeren dan is dat "democratisch" volgens jou?

Ik begrijp dat jij de medemens kortzichtig vindt (uw mening) en dat je het er niet mee eens bent dat men op VB stemt. Maar het blijft wel gewoon een democratische stemming.
In dat geval heeft VB een meerderheid, dus kunnen ze niet uitgesloten worden van de macht. Als ze 49% halen en de overige partijen vormen een meerderheid van 51% is dat nog altijd democratisch correct.

Het cordon bestaat niet letterlijk. Ja dan wel als de ander 50,1 overeenkomen hebben ze de meerderheid.
Het is geen rocket science. Degene die (al dan niet samen) de meerderheid heeft wint.
Hiermee ben ik het eens.

Maar dat een 5-tal pijlsnel uw post gewoon herhalen (in een andere bewoording) is een beetje overkill. I get it girls & guys. Je hoeft een post géén 20x te herhalen. :tongue:

Ja, want een politiek gebaseerd op Tiktok-reels en nog meer fake news gaat ons ongetwijfeld naar nieuwe hoogtes van voorspoed, welvaart en vrede leiden.

Ik hoop ook op een cordon tegen de PTB in Wallonië ja. Anders zal het land volledig in impasse zitten ...

Awel, jij bent tenminste eerlijk.

Hoe kunnen die nu uitgesloten worden als ze een absolute meerderheid halen en het dus gewoon volledig voor het zeggen hebben? Ik snap echt niet wat voor punt je hiermee probeert te maken?

Beetje logica gebruiken. Ik snap volledig wat dat hij/zegt zegt. Ze zullen het misschien volledig voor het zeggen hebben in Vlaanderen. Maar wat op federaal niveau dan? Daar ooit over nagedacht?

Het cordon bestaat niet letterlijk. Ja dan wel als de ander 50,1 overeenkomen hebben ze de meerderheid.
Het is geen rocket science. Degene die (al dan niet samen) de meerderheid heeft wint.

Meen je dit nu écht? Het cordon bestaat niet "letterlijk". Ja, het wordt alleen maar letterlijk toegepast :rofl:

Indien VB niet meegenomen wordt dan ga je er op eerste zicht toch al direct 4 partijen nodig hebben denk ik zowel op vlaams als federaal niveau. Mogelijks op vlaams 3.

Maar niet zo zeker in welke mate NVA en CDV vooruit kunnen overtuigen om in een rechts beleid te stappen. Of in welke mate OVLD zin heeft om nadat ze bont en blauw geslagen zijn mee te gaan in de regering.

VB en NVA samen haalt het ook niet. Dus evident gaat het niet worden op Vlaams niveau. Noch echt op het federaal niveau.

Ja, want een politiek gebaseerd op Tiktok-reels en nog meer fake news gaat ons ongetwijfeld naar nieuwe hoogtes van voorspoed, welvaart en vrede leiden.
Misschien dat Vlaams Belang haar goede relaties met China kan aanhalen om nieuwe investeerders naar ons land te lokken!

Beetje logica gebruiken. Ik snap volledig wat dat hij/zegt zegt. Ze zullen het misschien volledig voor het zeggen hebben in Vlaanderen. Maar wat op federaal niveau dan? Daar ooit over nagedacht?
Mijn 'beetje logica' zegt dat als ze Vlaams 50.1 halen, ze federaal een stuk onder de 50% zitten. Dus de andere partijen kunnen dan een meerderheid vormen indien ze dat wensen. Dat is democratie.

hou het inhoudelijk
Idd zalig voor het VB. Ze hebben bewezen dat ze goed kunnen onderhandelen met communisten (China).

Misschien dat Vlaams Belang haar goede relaties met China kan aanhalen om nieuwe investeerders naar ons land te lokken!

Inderdaad, jullie hebben gelijk. Dan wordt éindelijk het demagogische cordon sanitaire verbroken en kan de grootste partij van Vlaanderen eindelijk eens meedoen! Maakt dat eens mee.

Edit Crew: onnodig stuk verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Op de uitslagenpagina van De Standaard is er nu al vrij veel bijgekomen.
Federaal lijkt de NVA zeer goed stand te houden.
En de sterke daling voor de VLD zet zich voort :cheer:

Dat PTB zo populair is in Wallonië snap ik echt niet. Dat zijn toch landsverraders pur sang? Ik zou nooit voor een partij stemmen die zo hard in de zakken van de russen zit.

In sommige vlaamse steden wel enorme groei van PVDA (Antwerpen, Mechelen, Leuven,...). Zeer links (groen, vooruit en PVDA grofweg 30-40% samen).

Terug
Bovenaan