De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

Die resultaten uit Tongeren lijken mij nu ook niet echt te zullen aanhouden. VLD + 10%, Vooruit en VB achteruit
Niet vergeten dat Patrickske daar al eeuwen burgemeester is en Tongeren is enorm vergrijsd en zowat alles wat wat daar de voorbije 20 jaren is veranderd is ten nadelen geweest van de jeugd/jonge mensen en alles beter voor de oudere.

Ik zie die stad nooit meer losbreken van Open VDL en veel mensen denken hetzelfde want sinds ik afgestudeerd ben rond midden 2000's is daar enorm veel jong volk weg zodra ze 18 zijn.
Best wel jammer want early 2000's had je daar 2 heel leuke music bars in het weekend en nog tal van leuke shops, nu is het 90% kledingwinkels en supermarkten en gewone brasserieën.

Laatst bewerkt:
En welk nut heeft het delen van dergelijke info? Naast het manipuleren van de verkiezingen.
Goh, eigenlijk hebben die peilingen vooraf dan véél meer invloed dan dit hoor. Het aantal mensen dat pas op het einde van de dag (het laatste uur) gaat stemmen, is ook zeer beperkt.

Maar het zou inderdaad netjes zijn om pas nà 16u de eerste uitslagen te geven. De eerste resultaten hebben immers toch weinig zin (1/30 stembureau's van Tongeren godbetert...).

Maar ja, iedereen wil de eerste zijn natuurlijk...

Er staan nu ook resultaten voor Herstappe op voor het Vlaams parlement... vreemd hoe die 57 man daar totaal verschillend heeft gestemd, CD&V ruim op kop voor Vlaanderen maar dan OVLD op 1 voor federaal

Ik vind dat net het spannendste: zien hoe die eerste resultaten al een beeld kunnen geven. En vanaf ze meer en meer binnenstromen weet je de algemene tendens.
Ik denk dat je het niet hebt begrepen 😅
Natuurlijk is dat spannend, maar hier is het probleem dat ze dat doen voor afsluit van de stembureaus.

Vreemd hoe de resultaten van Tongeren zo verschilt tussen Vlaams en federaal, zouden dat van verschillende kiesbureau's zijn?

Ik vroeg het me nog af of er echt strategisch gestemd gaat worden. Politieke analisten dachten van niet, ik denk het eerlijk gezegd van wel.

Groen onder de kiesdrempel in bepaalde provincies zou ik echt wel enorm jammer vinden. Hebben het goed gedaan in de federale regering, zeker Tinne Van der Straeten die zowat in elke krant een goed rapport kreeg. Ook gewoon een positieve campagne gevoerd zonder al te veel moddergooien. En zelfs als je niet akkoord bent met hun progressieve en sociale standpunten is het wel een partij die een belangrijke niche invult.

Terug
Bovenaan