De Tesla thread

Juist proefrit gedaan met de YLR Premium.
Beetje raar dat je niet meer al rijdend kunt switchen tussen TACC en autopilot.
Is blijkbaar sinds de juniper zo inderdaad, mensen lossen het op door twee profielen in je auto te hebben waarbij de ene TACC heeft en de andere autopilot...

Stom, maar het is wel zo :)

Is blijkbaar sinds de juniper zo inderdaad, mensen lossen het op door twee profielen in je auto te hebben waarbij de ene TACC heeft en de andere autopilot...

Stom, maar het is wel zo :)
Bizar dat dat niet meer gaat? ik switch regelmatig tussen TACC en Autopilot (pre-juniper) door 1 of 2x duwen tegen de stalk.

Ik vond ook dat hij een raar geluid maakte bij het optrekken, mijn 2022 heeft dat ook wel, maar dat is eerder een zachte fluittoon. Tijdens de proefrit was dit duidelijk hoorbaar luider.

Ik vond ook dat hij een raar geluid maakte bij het optrekken, mijn 2022 heeft dat ook wel, maar dat is eerder een zachte fluittoon. Tijdens de proefrit was dit duidelijk hoorbaar luider.
Bij mijn P hoor je de motoren en/of inverters goed als je stevig doortrapt. Precies en of ander spaceship dat aan het versnellen is, maar ik vind het niet storend.

Ik zit met mijn model 3 aan 40.000 km en <3mm profieldiepte. Tijd voor nieuwe banden zeker? Ik zou all season banden willen.

Heeft iemand tips waar ik kan langs gaan? Tesla lijkt me vrij duur. Heb dit ook niet eerder gaan dus vraag me af hoe dit juist verloopt?

Ik zit met mijn model 3 aan 40.000 km en <3mm profieldiepte. Tijd voor nieuwe banden zeker? Ik zou all season banden willen.

Heeft iemand tips waar ik kan langs gaan? Tesla lijkt me vrij duur. Heb dit ook niet eerder gaan dus vraag me af hoe dit juist verloopt?
Naar eender welke bandencentrale gaan, en offertes vragen. Ik raad in ieder geval Hankook Evo aan.

Wel jammer dat efficiëntie en geluid er niet bij staan. Toch 2 zaken die ik wel veel waarde aan geef bij een EV.
Ik twijfel echt of ik voor all-seasons ga. Heel de lente/zomer/herfst en deels de winter mediocre banden rijden om dan een deel van de winter voordeel te hebben op echt koude dagen tov zomerbanden.
Die dan ook nog eens meer verbruiken en sneller slijten tov zomerbanden.

Wel jammer dat efficiëntie en geluid er niet bij staan. Toch 2 zaken die ik wel veel waarde aan geef bij een EV.
Ik twijfel echt of ik voor all-seasons ga. Heel de lente/zomer/herfst en deels de winter mediocre banden rijden om dan een deel van de winter voordeel te hebben op echt koude dagen tov zomerbanden.
Die dan ook nog eens meer verbruiken en sneller slijten tov zomerbanden.
Als ik me niet vergis bestaat er ergens een andere file met die data erbij, want ik had me destijds daarop gebaseerd, en ben ik voor Hankook iON evo (zomer) gegaan, en Hankook i*cept evo3 winterbanden. Die hebben die foam binnen de band. Tegenwoordig ben ik bij dat merk gebleven, gezien goed qua prijs & kwaliteit.

Heeft er iemand ervaring met het huren van dakdragers voor een Tesla Model Y?
Ik ga hoogstwaarschijnlijk maar 1 jaar meer met mijn Tesla rijden en dus nog 1 zomervakantie er mee doen. Ik vind het wat zonde van het geld om speciaal voor 2 weken het komende jaar dakdragers te kopen.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk maar 1 jaar meer met mijn Tesla rijden en dus nog 1 zomervakantie er mee doen. Ik vind het wat zonde van het geld om speciaal voor 2 weken het komende jaar dakdragers te kopen.
Je kan ze ook terug verkopen op 2dehands ofzo... Als ze compatibel zijn met een Model Y van 2023, wil ik ze misschien wel overnemen mits factuur ;-)

Met dakdragers geen ervaring, maar ik wil je wel meegeven om goed op te letten hoe je ze bevestigt. Je zou niet de eerste zijn die het glas doet barsten bij Tesla’s.

Ik heb vorige zomer enkele bedrijven gecontacteerd die dat verhuren, die zeide allemaal hetzelfde "wij zijn niet verantwoordelijk als u dakglas barst"

Eentje wist te zeggen dat hij 25 tesla's gehad heeft waarbij er 2 gebarsten waren.

Ik heb een trekhaakkoffer gekocht.
Heb je een trekhaak?

In een Frans onderzoek staat Tesla bovenaan voor betrouwbaarheid:

Hoe komt dit?
De ranking van Auto Plus baseert zich op defectmeldingen die in 2025 werden geregistreerd bij voertuigen die sinds 1 januari 2018 in Frankrijk zijn ingeschreven en minder dan 150.000 kilometer op de teller hebben. Het gaat dus niet om laboratoriumproeven of technische keuringen, maar om concrete ervaringen van eigenaars met relatief jonge auto’s.

Morgen mijn eerste groot onderhoud ingepland met de Model Y RWD (2023).

Tesla staat wel hevig om nieuwe wagens te verkopen, want ze stelden voor of ik tijdens het onderhoud een testrit wilde doen met één van de nieuwe modellen.

Dan heb ik maar een testritje ingepland met de Model Y Performance Juniper. :) Wel eens benieuwd naar.

Ik begrijp het verschil niet tussen het positieve Frans rapport en het slechte Deense rapport.
Komt het door het USA - Groenland debacle dat ze plots zo negatief doen over Tesla?
Ik heb eigenlijk ook geen noemenswaardige problemen met m'n 2 Tesla.

Laat maar weten hoe het gegaan is. Wat ze gedaan hebben, en ook hoeveel het gekost heeft! Thanks!

Tesla staat wel hevig om nieuwe wagens te verkopen, want ze stelden voor of ik tijdens het onderhoud een testrit wilde doen met één van de nieuwe modellen.

Dan heb ik maar een testritje ingepland met de Model Y Performance Juniper. :) Wel eens benieuwd naar.
That's how they get you. Ignorance is bliss!

Terug
Bovenaan