De Tesla thread

Daar twijfel ik sterk aan aangezien ze alles gaan inzetten op robots en automatisatie. Voor zover ik het begreep zullen de S en X fabrieken alleen nog maar Optimus produceren.
Die Roadster gaat ook nog ergens moeten gemaakt worden... En in Fremont worden ook de Model 3 en Y gemaakt.
Ze zullen dus hoogstens 2 assembly lijnen kunnen vrij maken.

Geen HLN abbonement dus kan het artikel zelf niet lezen.
Gaat het over die lichten die bij Tesla opvallend vaak slecht afgesteld staan?
Volgens Reddit zou dit het originele bericht zijn, incl. cijfers en beeldmateriaal: https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-trafi...esten-hver-anden-tesla-model-y-dumper-til-syn

Mja ik ben effectief aan het denken om mijn order nog te annuleren, of ben ik nu aan het overdrijven?
Je bent aan het overdrijven.

De huidige Model 3/Y is veel beter afgewerkt dan die eerste modellen. Ik heb trouwens ook nog niemand gehoord met een oudere tesla dat die is afgekeurd. Het enige wat belangrijk is, is dat uw lichten goed afgesteld staan voor de keuring. Daar zijn ze streng op.

Geen HLN abbonement dus kan het artikel zelf niet lezen.
Gaat het over die lichten die bij Tesla opvallend vaak slecht afgesteld staan?
De cijfers van de keuring zullen zijn wat ze zijn, maar afkeuring zegt niet vaak iets over betrouwbaarheid.
Toen ik met mijn Y naar de keuring omwille van plaatsing trekhaak werd hij ook afgekeurd.
Ik had de lichten lager gezet om mensen niet te verblinden, ik zag nog meer dan genoeg, maar niet goed volgens de keuring. Tja...

Er zijn ook legio onderzoeken waarbij men Tesla (toch 3 en Y) als betrouwbaar bestempeld:

Tesla als merk kwam onlangs ook als meest gewaardeerde merk uit een onderzoek: https://www.autointernationaal.nl/2026/01/tesla-heeft-de-meest-tevreden-klanten/
En de Tesla Model 3 was de wagen waar men het meest tevreden over is: https://www.autointernationaal.nl/2026/01/autoconsument-meest-tevreden-over-tesla-model-3/

Bij een onderzoek van What Car was Tesla het 7e meest betrouwbare merk, voor Kia en Lexus (?): https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-most-reliable-cars-brands/n26159

Tja, al die onderzoeken moet je met een korrel zout nemen. Wat ik in ieder geval zeker weet, is dat een artikel over Tesla populair is. Zeker als men Tesla kan bashen.

Ik vraag me dan af of het de Chinese of Duitse model Y is. Ik heb speciaal een Duitse gekozen op basis van VIN check.

Enige opmerking die ik eind december kreeg op de keuring voor m'n Model 3 van 2019 waren de remblokken, maar gewoon omdat ik aan de kust woon en ze wat geroest lijken, en ze te weinig gebruik. Voor de rest werken ze nog perfect.

Ik vraag me dan af of het de Chinese of Duitse model Y is. Ik heb speciaal een Duitse gekozen op basis van VIN check.

Enige opmerking die ik eind december kreeg op de keuring voor m'n Model 3 van 2019 waren de remblokken, maar gewoon omdat ik aan de kust woon en ze wat geroest lijken, en ze te weinig gebruik. Voor de rest werken ze nog perfect.
Had je op voorhand nazicht laten doen of heb je je aangeboden zonder voorbereiding?

Zelfs nu nog?

Alé, ondertussen denk ik ook wel dat het minder erg zal zijn dan dat ik het in mijn hoofd had gemaakt
Wat bedoel je met nu nog? Gaat die nog altijd over dat keuringsartikel?
De huidige generatie Model Y's zijn zeer verschillende van de eerste en zijn nog niet bij de keuring gepasseerd. Mijn collega's die met hun oudere model 3's naar de keuring moeten, zijn allemaal zonder problemen er door geraakt. Alleen de lichten eens laten afstellen voor je naar de keuring gaat en that's it.

Wat bedoel je met nu nog? Gaat die nog altijd over dat keuringsartikel?
De huidige generatie Model Y's zijn zeer verschillende van de eerste en zijn nog niet bij de keuring gepasseerd. Mijn collega's die met hun oudere model 3's naar de keuring moeten, zijn allemaal zonder problemen er door geraakt. Alleen de lichten eens laten afstellen voor je naar de keuring gaat en that's it.
Idd ja, nog altijd over dat keuringsartikel. Tesla mag hier wel eens officieel op antwoorden, en nie gewoon zeggen dat het aan de driver ligt

Langs de andere kant, ik snap ook wel dat het perfect past in het huidige Tesla-bash klimaat.

Idd ja, nog altijd over dat keuringsartikel. Tesla mag hier wel eens officieel op antwoorden, en nie gewoon zeggen dat het aan de driver ligt

Langs de andere kant, ik snap ook wel dat het perfect past in het huidige Tesla-bash klimaat.
Cijfers liegen niet.
Feit is wel dat de eerdere generaties Tesla's kwalitatief niet in orde waren.
Het interieur niet, en wss de ophanging en dergelijke ook niet.
Dat zal al wel heel hard verbeterd zijn ondertussen (ik vind het interieur nog altijd pover)

Geen idee hoe de nieuwe EV's die allemaal 2 ton wegen er binnen 4 jaar gaan uitzien.
Voor hetzelfde moeten die ook een groot veringonderhoud ofzo doen.

Ik vind in het artikel ook niet terug wat de kosten zijn om het voertuig terug rijklaar te maken zijn.
Als dit een 1000€ ofzo is, dan is er eigenlijk geen enkel probleem

ik denk dus niet dat het dramatisch is.

Cijfers liegen niet.
Feit is wel dat de eerdere generaties Tesla's kwalitatief niet in orde waren.
Het interieur niet, en wss de ophanging en dergelijke ook niet.
Dat zal al wel heel hard verbeterd zijn ondertussen (ik vind het interieur nog altijd pover)
Dat dateert bijna allemaal nog uit de periode dat alle Tesla’s hier van Fremont kwamen. Dat is sinds 2021 ofzo al het geval niet meer.

Geen idee hoe de nieuwe EV's die allemaal 2 ton wegen er binnen 4 jaar gaan uitzien.
Voor hetzelfde moeten die ook een groot veringonderhoud ofzo doen.
Dit snap ik totaal niet, genoeg ICE SUV’s die boven de 2 ton uitkomen. En daar zijn toch helemaal geen problemen met de vering na amper 4 jaar?

Terug
Bovenaan