De Tesla thread

Dit ga ik toch ook wel eens kopen voor de achterdeuren:
De nieuw bestelde brandblussers voor de Model Y (zat er niet bij) en Model 3 (geldigheidsdatum verlopen) liggen al klaar!
Laat weten of het dat voor jou werkt.
Ik heb er zo gekocht op AliExpress.
Op mijn 2022 Model Y was het al een heel gedoe om die stukjes bekleding los te krijgen. Is me pas gelukt met een schroevendraaier erin te steken en los te wrikken. Lukt je nooit in een noodgeval met vingers!
Dan heb ik die haakjes proberen te bevestigen. Een heel gefriemel, maar eindelijk gelukt. Probeer ik te trekken: haakje helemaal kapot getrokken zonder dat de deur los ging. Ik heb dus maar hamertjes gekocht om de ramen kapot te slaan.

Hangt er ook vanaf waar je Model Y gemaakt is denk ik. In die kerel zijn film is het deurvak met plastic onderin. Bij mij is dat karton met vilt.

Kan zijn dat het ondertussen beter is. Op mijn Model 3 van 2024 kwamen die stukjes bekleding gemakkelijk los en was de kabel duidelijk zichtbaar met gele bekleding. Daar heb ik deze haakjes voor gekocht en die waren gemakkelijk te bevestigen en zitten goed.
Voor de Y nog niet gevonden.

Duh!

Morgen toevallig in Latem (serieus), kan anders eens passeren om dat lekker ding goed te bekijken van alle kanten, als ge van die kanten zijt... ๐Ÿ˜‚
Is 'm al gedoopt of breng ik een flesje mee?

Zit heel de dag in men winkel. Gentbrugge. Afhankelijk wnr en je wilt hem echt eens volledig zien stuur je maar pm. Ik krijg alleen hoog bezoek vandaag en weet nog geen uur :(

Ps: verwacht zeker niet veel uitleg van mij. Men eerste EV en ik moet nog alles leren ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿค—๐Ÿค—

Een vraagje aan de Tesla kenners:
- zou je ook een Tesla kiezen indien je 65.000 km/jaar doet?
(Of opteer je dan liever voor een ander merk ?)

- momenteel heeft Tesla een actie van 0% rente op nieuwe aankopen van stock wagens (zakelijke financiรซle renting)
Iemand hier ervaringen mee?
Ik doe die afstanden, eerst gereden met een Q4 e-tron, sinds december met de Tesla Y RWD long range.
Ik zou de Tesla blind aanbevelen. Het aantal keren dat ik onderweg moet opladen is op รฉรฉn hand te tellen, en ik heb dagen van 3 ร  400km soms. Wel een laadpaal thuis, maar dat volstaat dus ruim om alles te doen.

Zoals hierboven aangegeven is het snelladen wat minder performant, maar het aantal keren dat je in Belgiรซ 400+ km doet in รฉรฉn keer kan je ook op รฉรฉn hand tellen vermoed ik. Zeker in Vlaanderen kan je ondertussen quasi overal opladen, dus ik zou het zo opnieuw doen.
Van die Q4 was ik niet tevreden, was wel de eerste generatie. De tweede generatie zou beter zijn.

Latem levert geen autoโ€™s af. Dat is in Brugge dan.
Mijn Model 3 daar in maart 2019 nochtans gaan afhalen. Maar ik bedoelde niet de Tesla SeC daar, moest daar dichtbij bij een klant zijn.
Veel plaats is er daar tegenwoordig niet om een oplegger met een 10-tal wagens te leveren, Brugge is inderdaad veel groter.

Zit heel de dag in men winkel. Gentbrugge.
Helaas, niet meer gekeken naar de berichten hier :)

Zo te zien niet veel uitleg gekregen van Tesla? Kan altijd eens passeren om jou een ongezouten uitleg te geven van een ervaren Tesla bestuurder, als je dat wilt natuurlijk ๐Ÿ™ƒ

Laatst bewerkt:
Die staat hoog op mijn volgende-auto-lijstje als deze 4-5 jaar wordt, maar dan zullen ze toch wel eerst de prijs wat moeten laten zakken :-/
Vebazingwekkend komen er toch heel wat jonge Tesla's op de tweedehandsmarkt terecht hoor... Ik denk niet dat ik nog ooit een splinternieuwe zal kopen.

Vebazingwekkend komen er toch heel wat jonge Tesla's op de tweedehandsmarkt terecht hoor... Ik denk niet dat ik nog ooit een splinternieuwe zal kopen.
Mja, dat zijn inderdaad veel betere deals dan een nieuwe kopen.
Ik wil alleen nu graag hetzelfde meemaken als toen mijn huidige YLR kocht, namelijk een paar maanden na mijn aankoop een plotse pricedrop van 12k. Dat heb ik wel verdiend :p

Mja, dat zijn inderdaad veel betere deals dan een nieuwe kopen.
Ik wil alleen nu graag hetzelfde meemaken als toen mijn huidige YLR kocht, namelijk een paar maanden na mijn aankoop een plotse pricedrop van 12k. Dat heb ik wel verdiend :p
Bij andere merken gaan de verkoopprijzen niet zomaar omlaag, maar op de tweedehandsmarkt krijg je ze dan wel niet vlot kwijt, en ook met een serieuze pricedrop. Wat ik op Openlane soms zie passeren, nog geen jaar oud, wagens met 20K pricedrop zoals Taycan enz...

Ik ben nog altijd zuur dat ik vorig jaar te lang getwijfeld heb om een Tesla te kopen en van die 5000 euro premie te profiteren...

Nu iedere keer als ik รฉรฉn zie van 40k dan vind ik dat 5k te veel :p

Ik hoop dat het hier mag aangezien nog al vrij specifiek is.

Ik heb nog een Spigen bakje om in de middenconsole te zetten van een vorig Model 3/Y. Super handig bakje, maar pas helaas niet in meer in mijn Highland M3P 2025. Voor 10euro mag het van eigenaar wisselen.
Het gaat om dit item: https://www.amazon.de/-/en/2021-2023-Console-Organiser-Accessories-Technology/dp/B0B45G45Y3

En zo goed als nieuwe Arachnid style wheel covers voor de 18" van de oude Model 3 heb ik ook liggen. 3 stuks zijn nieuw in de doos en 1 stuk is 1 maand gebruikt, maar die is helemaal zonder krassen of schade. Ik had een nieuwe set gekocht omdat ik eentje beschadigd had van mijn vorige set, maar dan uiteindelijk sneller van verwacht de auto verkocht om te upgraden naar de nieuwe M3P. Ze hebben de Tesla logo's ;-)
Voor 50euro mogen ze wisselen van eigenaar.
Het zijn deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006412600937.html

Stuur maar een DM mocht je interesse hebben in een van de items.

tesla-model-3-arachnid-styled-aero-wheel-cover-v0-przfuau3f5jb1.jpg

Zalig ๐Ÿ‘Œ die echte volwaardige velgen met de rode break calipers ๐Ÿ˜ De overgang op de koffer van wit naar zwart tussen de achterlampen, ipv effen kleur ๐Ÿค˜

Alleen, waarom wit? In dat budget neem je toch een kleur? Of komt er nog een wrap op?
Als je er een wrap/PPF op doet, best zo snel mogelijk! Ik had het met mijn Model 3 in de eerste 3 dagen al vlaggen met minimale steenslag eer de PPF er bij de wrapper op ging.

Zalig ๐Ÿ‘Œ die echte volwaardige velgen met de rode break calipers ๐Ÿ˜ De overgang op de koffer van wit naar zwart tussen de achterlampen, ipv effen kleur ๐Ÿค˜

Alleen, waarom wit? In dat budget neem je toch een kleur? Of komt er nog een wrap op?
Als je er een wrap/PPF op doet, best zo snel mogelijk! Ik had het met mijn Model 3 in de eerste 3 dagen al vlaggen met minimale steenslag eer de PPF er bij de wrapper op ging.

Een rap zou voor in de toekomst zijn. Nu zou ik er een coating laten opzetten ? Ale dat hadden ze als tip meegegeven bij tesla.

Het eerste contact moment met tesla was voor de AWD stealth grey. Echter toen we onze testrit hadden was het de witte. Achteraf gezien vonden we de kleine zwarte details beter uitkomen. Nooit gedacht dat ik met een witte ging rijden. Budget was zeker niet het probleem maar โ€œ voormezelf โ€œ kwam deze het beste tot zijn recht. Het is echt een beest ๐Ÿ˜๐Ÿ˜.

Een rap zou voor in de toekomst zijn. Nu zou ik er een coating laten opzetten ? Ale dat hadden ze als tip meegegeven bij tesla.

Het eerste contact moment met tesla was voor de AWD stealth grey. Echter toen we onze testrit hadden was het de witte. Achteraf gezien vonden we de kleine zwarte details beter uitkomen. Nooit gedacht dat ik met een witte ging rijden. Budget was zeker niet het probleem maar โ€œ voormezelf โ€œ kwam deze het beste tot zijn recht. Het is echt een beest ๐Ÿ˜๐Ÿ˜.
Ja, deze MYP in wit met zwarte elementen en velgen is echt top, de vorige MY in 't wit is echt om van te braken, er rijden er nochtans veel van rond. M'n ID Buzz is ook wit/zwart.

Terug
Bovenaan