De Tesla thread

Het is niet ongebruikelijk dat API's betalend zijn. Die gaat specifiek over de Tesla fleet API. Er zou ook nog een andere API zijn voor Tesla die wel gratis is of lage kosten heeft. Die mannen van Enhauto en Tessie gaan switchen of zijn al geswitched waardoor het voor die gebruikers niks uitmaakt.
Ben benieuwd als mijn eigen gehoste Teslamate instance gaat blijven werken.

Het is niet ongebruikelijk dat API's betalend zijn. Die gaat specifiek over de Tesla fleet API. Er zou ook nog een andere API zijn voor Tesla die wel gratis is of lage kosten heeft. Die mannen van Enhauto en Tessie gaan switchen of zijn al geswitched waardoor het voor die gebruikers niks uitmaakt.
Ben benieuwd als mijn eigen gehoste Teslamate instance gaat blijven werken.

Als ik de commentaar van de Tessie dev zie op reddit, gebruiken ze wel deze API's. Het zou hem 60 miljoen dollar per jaar kosten aan de huidige rates

De streaming API is goedkoper dan de gewone endpoints. Ben benieuwd hoe hij dit gaat aanpakken voor lifetime users. Ook andere derde apps zullen problemen hebben. (Teslamate, EVCC, Home Assistant, Homey, apps om met dynamische tarieven te laden,...)

De enige oplossing is via een BLE proxy (self hosted)

Vehicles without premium connectivity can now see traffic on their navigation route.

Spotify weg en nu dit, er blijft niet veel incentive meer over voor premium connectivity...
Er zullen wel andere dingen achter premium connectivity gestoken worden denk ik.

Zoals de weerkaart of sentry beelden bekijken/downloaden op je smartphone

Vehicles without premium connectivity can now see traffic on their navigation route.

Spotify weg en nu dit, er blijft niet veel incentive meer over voor premium connectivity...
Spotify premium is weg ja, maar is het alsnog niet handig dat je gewoon spotify kan beluisteren vanuit de wagen zonder je gsm te moeten tetheren als internet verbinding? of via bluetooth.

Idk, dat is toch een van de redenen waarom ik destijds premium connectivity heb genomen - ik wist zelfs niet tot dat het nu is weggenomen dat je daar gratis spotify premium mee had lol

Spotify premium is weg ja, maar is het alsnog niet handig dat je gewoon spotify kan beluisteren vanuit de wagen zonder je gsm te moeten tetheren als internet verbinding? of via bluetooth.

Idk, dat is toch een van de redenen waarom ik destijds premium connectivity heb genomen - ik wist zelfs niet tot dat het nu is weggenomen dat je daar gratis spotify premium mee had lol
Ik heb geen Spotify abonnement dus voor mij is het dat niet meer waard. Het enige dat ik ga missen zijn de satellietkaarten.

Iemand die weet/kan meten hoeveel de zithoogte bedraagt voor de bestuurder bij een model Y?
Dus het aantal centimeters tussen de zetel (zitvlak) en het dak.

Dat is natuurlijk nergens te vinden op de website van Tesla zelf.

Ok jammer. Was eerst 27 november - 12 december dus hopelijk niet teveel uitgesteld :)
Het kan elk moment veranderen, die dingen verdwijnen soms om een dag later weer tevoorschijn te komen. Op tweakers is er een leveringen thread, je kan daar anders eens naar kijken om te zien of iemand in een gelijkaardige situatie zit en meer weet.

Ik ben 178cm en heb ruim 15cm over tussen mijn hoofd en het dak in een model 3. Je kan die stoel wel belachelijk hoog zetten ook, dus als je gaat test rijden, speel dan zeker met de instellingen van de stoel
Tesla model 3 is maar 103cm van voor. Dat is echt niet veel voor grote mensen.

Zeker als je rekening houdt met uw zonneklep.

In de 3 heb ik al gezeten met stoel helemaal op het laagste en dat was te klein voor mij.

Y zal wel nipt gaan maar zeker niet comfortabel.

Het probleem is vaak de zonneklep, niet enkel de hoogte tov het dak. Bij 90% van de auto's zit dat letterlijk voor mijn ogen . Niet iedereen is 170-195 CM:)

Terug
Bovenaan