Ok bedankt. Heb gebeld en gevraagd om het niet te doen.Yep, dat doen ze. Die van mijn vriendin had al wat krassen bij het afhalen. Direct gemeld daar en ze mag een afspraak maken om te laten polijsten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ok bedankt. Heb gebeld en gevraagd om het niet te doen.Yep, dat doen ze. Die van mijn vriendin had al wat krassen bij het afhalen. Direct gemeld daar en ze mag een afspraak maken om te laten polijsten.
1. Joe mode aanzetten (maakt de geluidsjes voor de bestuurder stiller, maar de alarmen niet). Voor TACC kan je wel het geluid volledig afzetten maar niet voor autopilot2 weken geleden de Tesla Model Y in ontvangst genomen en direct een serieuze roadtrip gedaan naar Oostenrijk (935km).
Algemene ervaring: Zeer positief. De auto rijdt zeer vlot, soepel en comfortabel. De koffer is ook gigantisch. Met gemak gerief voor 5 man mee genomen. Laden met Tesla Superchargers in Duitsland is ook een fijne ervaring. Altijd plaats, altijd toiletten in de buurt (meestal McDo). We hadden een baby bij van 6 maanden dus de stops kwamen sowieso gelegen om even te verversen, eten te geven,... In het heengaan zijn we blijven slapen in Nurnberg: 2 laadstops en dan een laadstop ter plekken. Volgende verder gereden met 1 laadstop.
Gisteren terug gereden in 1 keer. 3 keer moeten laden. We hebben er 12 uur over gedaan, omdat we 1 keer stil anderhalf uur stilgestaan hebben door een zwaar ongeval. Normaal zouden we er dus 10,5 uur overgedaan hebben, ongeveer 1-1.30u langer dan met een verbrandingsmotor.
Mindere kantjes: 1. Autopilot. Ik heb het na een tijd afgezet en enkel nog de ACC aangezet. Elke keer als je iets te hard aan het stuur komt, of even niet, of je wilt van baanvak veranderen slaagt het af en maakt hij een geluid. Elke keer als je het terug opzet ook. Niet gevonden hoe je dat geluid kan afzetten. Op de duur vond ik het bijna vermoeiender dan zelf rijden en de medepassagiers werden ook zot van het lawaai. Bizar, want dacht dat dit net zalig zou zijn in een Tesla, maar ik vind het systeem in mijn Skoda Kodiaq veel aangenamer. Houdt even in als je van baanvak verandert, checkt even of er op het nieuwe baanvak een auto is en past dan weer de snelheid aan.
2. De airco. Ik krijg deze precies niet goed ingesteld. Heb hem meestal gewoon afgelaten. Op 18° werd er altijd geklaagd over koude lucht achteraan en ik vond de lucht ook altijd onaangenaam blazen vooraan, hoe ik het ook instelde.
3. De ruitenwissers. Op de auto staat gaat hij soms veel te traag waardoor je amper nog iets ziet. Gelukkig kan je makkelijk zelf even bijtikken.
Ik veronderstel dat ik zelf iets verkeerd doe bij die 3 puntjes of dat het nog aangepast zal worden. In elk geval zeer tevreden over de wagen. Prijs kwaliteit momenteel niets beter te vinden denk ik.
1. Top, eens proberen.1. Joe mode aanzetten (maakt de geluidsjes voor de bestuurder stiller, maar de alarmen niet). Voor TACC kan je wel het geluid volledig afzetten maar niet voor autopilot
2. 18°C is ook gewoon koud. Ik rij op 20°C als ik een jas aan heb en 21-21.5°C als ik mijn jas af doe.
Da's zeker niet het probleem hoor. Het is gewoon dat ik het niet echt goed krijg voor iedereen. Koude lucht achteraan, warm vooraan. Of de lucht die veel te hard blaast, zo'n dingen.niet op blind staren op die temperatuur, of toch niet gaan vergelijken, kan altijd wat verschillen tussen auto's. waar ze die temperatuur meten etc. Verhoog dit gewoon met een (halve) graad?
Kan niet anders dan dat ze dit opnieuw gaan doen ergens dit jaar. Volvo (weliswaar compacter) blijft onder de 40k.Nog effe ter info hiervoor de twijfelaars:
Tesla Model Y RWD wit of zwart aan 39990euro is enkel vandaag nog aan deze prijs te krijgen.
Vanaf morgen zijn de prijzen weer hoger zodat de premie van 5000euro niet meer geldig is op de Tesla Model Y.
In september komt de update van de model Y ja.Kan niet anders dan dat ze dit opnieuw gaan doen ergens dit jaar. Volvo (weliswaar compacter) blijft onder de 40k.
Waarschijnlijk zitten ze ff zonder stock. Zou ook kunnen dat de nieuwe versie eraan komt en dan vanaf de zomer de M3 onder de 40k oid.
Volgens tesla gaat het eerder op het einde van 2024 zijn en zelfs begin 2025 tegen dat die uitkomt.In september komt de update van de model Y ja.
Zag het ook net.De model 3 komt nu in aanmerking voor de premie zie ik. Straf wel hoeveel korting ze doen de laatste weken.
Je kan ook contant kiezen en bij je eigen bank gaan.Heeft iemand weet welke andere aanbieders voor een krediet je kan krijgen nadat je besteld hebt?
Hun voorstel op de site staat aan een rentevoet van 7% wat belachelijk veel is. Maar in de kleine letters verder door staat dat je na bestelling ook andere voorstellen kan zien? Om welke gaat het dan?
Ja dat weet ik maar hoor van velen zeggen dat zo een ballonfinanciering interessant is maar vind ik allesbehalve. Kan je beter bij je eigen bank horen voor het hele bedrag. Maar aangezien dat er misschien nog andere aanbieders verder in de afrekening waren met een lagere rente vroeg ik mij af of hier iemand daar ervaring mee heeft. Ze zijn er alleszins niet transparant over vooraleer je de aankoop doet.Je kan ook contant kiezen en bij je eigen bank gaan.
Die 7% is wellicht een ballonlening. Dat is altijd wat hoger kwa interestvoet
Er waren inderdaad een 2-3 tal keuzes ofzo maar vond het niet echt bekende namen en op die moment ook ni zo interessant.Ja dat weet ik maar hoor van velen zeggen dat zo een ballonfinanciering interessant is maar vind ik allesbehalve. Kan je beter bij je eigen bank horen voor het hele bedrag. Maar aangezien dat er misschien nog andere aanbieders verder in de afrekening waren met een lagere rente vroeg ik mij af of hier iemand daar ervaring mee heeft. Ze zijn er alleszins niet transparant over vooraleer je de aankoop doet.
Ik wou voor een gewone lening kiezen. Tesla werkt samen met KBC en CA bank. KBC was in orde, CA autobank vertrouwde ik niet zo.Ja dat weet ik maar hoor van velen zeggen dat zo een ballonfinanciering interessant is maar vind ik allesbehalve. Kan je beter bij je eigen bank horen voor het hele bedrag. Maar aangezien dat er misschien nog andere aanbieders verder in de afrekening waren met een lagere rente vroeg ik mij af of hier iemand daar ervaring mee heeft. Ze zijn er alleszins niet transparant over vooraleer je de aankoop doet.
Bwa afhankelijk. Ik heb het met de vorige wel gedaan.Heb zo'n ballonfinanciering nooit echt begrepen. Je betaalt een voorschot, dan (hogere) rente gedurende X jaar - alsof je de auto huurt, en dan moet je de auto nog eens afkopen. Je hebt lagere maandelijkse aflossing, maar dat lijkt me feitelijk bedrog want je moet achterliggend nog "maandelijks opzij zetten" om op het einde de afkoopsom te leggen.
Wil/kan je de auto niet afkopen heb je feitelijk X jaar een duur maandelijks bedrag gelegd + onderhoud & herstellingen & taksen etc. om op het einde géén auto te hebben. Kan je toch beter leasen me dunkt?
Mindere kantjes: 1. Autopilot. Ik heb het na een tijd afgezet en enkel nog de ACC aangezet. Elke keer als je iets te hard aan het stuur komt, of even niet, of je wilt van baanvak veranderen slaagt het af en maakt hij een geluid. Elke keer als je het terug opzet ook. Niet gevonden hoe je dat geluid kan afzetten. Op de duur vond ik het bijna vermoeiender dan zelf rijden en de medepassagiers werden ook zot van het lawaai. Bizar, want dacht dat dit net zalig zou zijn in een Tesla, maar ik vind het systeem in mijn Skoda Kodiaq veel aangenamer. Houdt even in als je van baanvak verandert, checkt even of er op het nieuwe baanvak een auto is en past dan weer de snelheid aan.