De Tesla thread

Ik heb zonet een Tesla 3 in lease besteld en heb zonet een offerte doorgekregen voor een omnium verzekering. Premie is 2024 euro.
Nu had ik wel een stevige premie verwacht maar ben ik toch aan het bekijken hoe ik die enigszins kan drukken (ik neem sowieso wel omnium).

Er zit onder meer bij:
* Franchise 500
* 100% aankoopprijsgarantie van 48 maanden
* (Internationale) (reis)bijstand voor alle gezinsleden, VAB hulp, 7d vervangwagen
* Schade aan EV specifieke zaken, zoals batterij en laadkabel

Zitten hier al zaken bij die misschien een brug te ver zijn? Iemand die wil delen hoe hij/zij een Tesla verzekerde, en vooral met welke overwegingen?
Over het algemeen wil ik me goed verzekeren tegen hoge bedragen (1k+) maar steken kleine bedragen me niet zo nauw. Heb dus al gevraagd of de franchise wat omhoog kan, ten voordele van een lagere premie

Ik heb zonet een Tesla 3 in lease besteld en heb zonet een offerte doorgekregen voor een omnium verzekering. Premie is 2024 euro.
Nu had ik wel een stevige premie verwacht maar ben ik toch aan het bekijken hoe ik die enigszins kan drukken (ik neem sowieso wel omnium).

Er zit onder meer bij:
* Franchise 500
* (Internationale) (reis)bijstand voor alle gezinsleden, VAB hulp, 7d vervangwagen

Zitten hier al zaken bij die misschien een brug te ver zijn? Iemand die wil delen hoe hij/zij een Tesla verzekerde, en vooral met welke overwegingen?
Over het algemeen wil ik me goed verzekeren tegen hoge bedragen (1k+) maar steken kleine bedragen me niet zo nauw. Heb dus al gevraagd of de franchise wat omhoog kan, ten voordele van een lagere premie
Ik heb voor mijn YLR een omnium met Engelse vrijstelling van €850, maw als de schade >€850 is er 100% dekking, kost €1000/jaar.

Mijn eerste offert voor een omnium voor mijn Tesla Model Y was 2800euro met een hoger franchisebedrag, bij de bank waar de financiële leasing loopt. Uiteindelijk wat bij andere banken en mijn verzekeraar geluisterd en daar kreeg ik voorstellen met een lager franchise bedrag, langere aankoopprijsgarantie en lagere totale kostprijs.
Gekozen voor een BA, rechtsbijstand, omnium, verzekering bestuurder en bijstand voor ongerveer 1700euro met een franchise van 400euro.
Het voorstel van KBC was eigenlijk goedkoper en beter (ik geloof +-1500euro) en kan je in hun app simuleren (ook zonder een rekening daar), maar heb voor het gemak alles via één verzekeraar genomen.

• die 100% aankoopgarantie voor 2 jaar was voor mij minder belangrijk, dat geld gaat toch naar de bank bij een financiële leasing, al was dit meestal hetzelfde
  • reisbijstand heb ik niet genomen, vond dat wat vreemd om bij een autoverzekering te nemen (heb je als werknemer met bedrijfswagen ook niet), ook overlap met andere verzekeringen (bv. Mastercard Gold), was wel geen grote kost
  • verzekering bij schade aan laadkabel, brand, ... was op het eerste zicht bij elke hetzelfde en voorzien

* Franchise 500
Om die reden heb ik geen Engelse vrijstelling genomen, van een klein bedrag na een ongeval ga ik ook niet wakker liggen, en die Engelse vrijstelling is wel wat duurder. Aangezien de premie betaald kan worden door de zaak, en schade eerder een privé kost zal zijn, vond ik uiteindelijk een laag franchise bedrag wel nog belangrijk.

Laatst bewerkt:

Er zit onder meer bij:
* Franchise 500

Kijk eens bij Ethias

Ik heb vandaag deze offerte binnen gekregen:

Pack Omnium, vrijstelling € 0

Burgerlijke Aansprakelijkheid & Mobility
Bestuurder
Rechtsbijstand Plus
Glasbreuk, diefstal, brand, natuurkrachten en aanraking met dieren
Totaal verlies van de wagen, ook in fout
Schade aan de wagen, ook in fout

Jaarpremie, taks en bijdragen inbegrepen€ 1 165,69

Bonus malus 0 en rijbewijs sinds 2009

Denk toch dat het de juiste wagen is 😅😂 gewoon online kunnen simuleren, indien er iets concreter is ga ik wel eens langs of bel ik eens

TESLA MODEL 3 - 2021 - 2023 - Elektrisch 208 kW
€ 44 893 (excl. btw, incl. opties)
Meer dan 10.000 km per jaar

Er zit onder meer bij:
* Franchise 500

Ik betaal 115euro/maand (of 1380euro/jaar) voor mijn model 3 RWD. Full omnium met Engelse franchise van 800euro. Dus indien de schade meer als 800euro bedraagt (en dat heb je snel tegenwoordig) betaal ik geen franchise. Dit is bij DVV verzekeringen.
Pechbijstand is wel niet inbegrepen en heb ik apart genomen voor heel het gezin in Europa. Dat kost 14.95euro/maand als ik het goed heb. Een goedkopere optie voor enkel de wagen bestaat ook natuurlijk.

Februari nieuwe lease kiezen. In functie van mobiliteitsbudget toch belangrijk ;-)
Zijn er hier single motor standard range model Y rijders? Wat is +- werkelijk bereik?

Februari nieuwe lease kiezen. In functie van mobiliteitsbudget toch belangrijk ;-)
Zijn er hier single motor standard range model Y rijders? Wat is +- werkelijk bereik?
Op basis van wat statistieken en mijn gevoel zou ik zeggen ergens tussen de 300 en 350 met de huidige temperaturen (ipv de WLTP van 420), wel nog niet met winterbanden gereden.

Screenshot-2023-12-08-at-17-10-17.png

Dagelijks bruikbare range van een standard range vs een long range scheelt niet zo heel veel vanwege de standard range zoals gezegd inderdaad tot 100% mag geladen worden.

Hij is alleen wel enorm traag, voor een tesla :p

Ik hoop op goede werking van de flitsers...
Mobiele zullen er wel niet inzitten zeker? Maar allé vaste palen en trajecten is ook al iets...

Terug
Bovenaan