De Tesla thread

Ik gebruik de standaard autopilot wel veel.

Deze week nog ontdekt dat, als je hem opzet waar er ergens een middenlijn is, deze ook gewoon verder blijft gaan waar de middenlijn stopt.
We hebben hier veel stukjes waar ze effe 100m een lijn zetten en daarna niet meer en probeer autopilot dan op te zetten.
En volgde dan 2-3km mooi de baan tot ik moest afslaan en dus zelf moest ingrijpen natuurlijk.

Ondertussen 36u na mijn service request nog niets van Tesla gehoord. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog, maar een structurele fout op de aandrijflijn onmiddellijk na de levering van een wagen lijkt me toch iets wat ze met een zekere urgentie zouden moeten oppikken? :unsure:
Ik heb deze week twee keer contact gehad met Tesla service via de app, enkele details (totaal niet dringend) die niet goed waren na de levering.
Telkens de dag zelf nog reactie (responstijd van enkele uren dus), ze gaan het aan huis bekijken wanneer ze mijn winterbanden leveren.
Het hangt misschien van de locatie af? Ik kreeg telkens reactie vanuit de dichtsbijzijnde Tesla garage (regio Gent, wat niet de garage is waar de auto afgeleverd werd).

Ondertussen 36u na mijn service request nog niets van Tesla gehoord. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog, maar een structurele fout op de aandrijflijn onmiddellijk na de levering van een wagen lijkt me toch iets wat ze met een zekere urgentie zouden moeten oppikken? :unsure:
En langsgaan bij Tesla zelf?
Weet natuurlijk niet of dit ver rijden is en snap wel dat het frustrerend kan zijn dat ze niet direct antwoorden op die service requests….

Maar denk dat het ter plaatse misschien sneller gepland zal worden.
Misschien had je beter op de moment zelf Tesla Road assistance gebeld?

Bellen naar Service Center Zaventem is blijkbaar onmogelijk. Heb m'n contact in Drogenbos wel een mailtje gestuurd. Zal via de app ook een bericht sturen... Voorlopig geen tijd om eens tot ginder te rijden zonder zekerheid over een oplossing ter plekke.

Verder wel een toffe auto, eigenlijk! Wat ik minder tof vind zijn alle biepjes en het nogal knullige parkeerhulpsysteem. Maar voor de rest echt aangenaam verrast (over de wagen zelf dus, niet over de service so far :D).

Bellen naar Service Center Zaventem is blijkbaar onmogelijk. Heb m'n contact in Drogenbos wel een mailtje gestuurd. Zal via de app ook een bericht sturen... Voorlopig geen tijd om eens tot ginder te rijden zonder zekerheid over een oplossing ter plekke.

Verder wel een toffe auto, eigenlijk! Wat ik minder tof vind zijn alle biepjes en het nogal knullige parkeerhulpsysteem. Maar voor de rest echt aangenaam verrast (over de wagen zelf dus, niet over de service so far :D).
bellen is inderdaad beetje een loterij.
Heb zelf ook alle vestigingen afgebeld tot ze in Gent uiteindelijk opnamen.
Maar die hebben dan wel gewoon alles geregeld ondanks ik de wagen in Brugge moest gaan ophalen….

Als je in uw instellingen Joe mode aanzet, dan zijn de biepjes stiller. Ze zijn er wel nog, maar 't is aangenamer. Voor cruise control aan/uit kan je de biep volledig uitzetten.

Vanaf nu ook Tesla credits te verdienen als mensen testrit via referral link boeken.
Dus als er hier mensen nog testrit schikken te doen:
Gebruik mijn referral-link om een Tesla-product te kopen of een testrit te plannen en ontvang korting en andere exclusieve beloningen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand een goede kinderstoel voor de Tesla zetels?
Die van ons nui is wa breed en staat zo te veel op de zijkanten naar mijn goesting.

Voor een ventje van bena 5 jaar en ergens rond de 110 cm.

Die dat ze aanraden in de handleiding van Tesla kost 250 euro, das wa veel :D

edit: ik lees ook dat je best de front airbag uitzet als je kind van voor zit in een kinderzit.

Die van ons nui is wa breed en staat zo te veel op de zijkanten naar mijn goesting.

edit: ik lees ook dat je best de front airbag uitzet als je kind van voor zit in een kinderzit.
Kunt ge hem ni in de frunk kwijt? 😁

Da’s normaal alleen maar voor zitjes die achterstevoren gemonteerd worden dacht ik. Als je kind in de normale rijrichting zit is een airbag veiliger.

Er zitten ook airbags in de zetel, misschien is dat onveilig in de zitjes met rugleuning?

Mss best gewoon het zitje vanachter zetten

Bekijk Joie I-Trillo LX Autostoeltje Dark Pewter op: https://www.bol.com/nl/p/joie-i-tri...0045006330?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Deze raden ze aan als 2 de voor smalle autostoel.
Valt nog mee van prijs.

Gisteren eens langs Tesla in Zaventem gepasseerd, was in de buurt. Er was niemand van aftersales (want zaterdag) maar kon m'n verhaal wel kwijt aan een vriendelijke gast van het sales team. Hij kon wel zien dat de request was binnengekomen, dus hopelijk maandag snel bericht van die kant.

Omdat ik daar dan in de buurt was ook eens een Tesla supercharger gaan testen, die op de Weiveldlaan. Daar heeft Tesla toch wel alle zaakjes goed op orde, werkt veel beter dan snelladen met een niet-Tesla.

Heeft de model y isofix voorin?

Helaas niet.

Tesla brengt nu ook een Model S Standard Range uit, ik schat die in B ongeveer 95 kEUR gaat kosten (nu alleen in US beschikbaar). Range 515 km...

Terug
Bovenaan