De Tesla thread

Was dit dan ook zo in België? Leken me meer verhalen uit USA... Hoewel ik nog enkele plekken had waar de identificatie stickers op hingen en enkele donkere handplekken die ik achterna pas heb gezien in de regio van de hendels boven de deuren, deze de avond zelf nog met white spirit mogen afvagen. Voor de rest willen neuten over de panel gaps maar werd meteen afgescheept dat alles in orde was volgens de standaarden. M'n delivery checklist van het tesla owners forum dus niet eens bovengehaald gezien het zo snel ging...
Laten we zeggen dat ik voor 't eerst een auto ontving waarvan een onderdeel los hing (een stuk plastiek aan 't A-frame)

Er durfde - alvast vroeger - eens een model 3 met flinke krassen afgeleverd worden.

Mijn 2019 Model 3 stond vol swirls en krassen. Is zo goed als volledig herspoten hier in België en dan was het relatief in orde.
Voor een auto van 60k was dat model écht niet ok.

Mijn 2019 Model 3 stond vol swirls en krassen. Is zo goed als volledig herspoten hier in België en dan was het relatief in orde.
Voor een auto van 60k was dat model écht niet ok.
Mja, heb Elon nog zien landen in EBOS met z'n jet om dan naar Zeebrugge de operaties te gaan controleren en met zn vuist op tafel te slaan, want er gebeurde daar nogal wat. Onbegrijpelijk toen, alsof het sabotage was...
Iemand die daar trouwens nog meer van afweet?

Voila, eigenhandig de "Tesla experience" mogen meemaken.

Ophalen: even wachten maar verloopt ordentelijker dan gedacht. Wagen stond mooi klaar, binnen. App reeds verbonden en dus meteen mogelijk om je spullen al in de auto te leggen.

Uitleg: blijkbaar kort, maar voor mij moet dat zeker niet meer zijn.

Na nog geen 5km (ik was net op de snelweg) melding dat de voorste motor niet beschikbaar is - foutmelding.

Uit even googlen blijkt dat de kans groot is dat m'n front drive inverter unit vervangen mag worden.

Service afspraak aangevraagd.

TBC, nooit gedacht dat de farcen met m'n BMW 5 van enkele jaren geleden overtroffen konden worden :')

PS - Tijdens de eerste rit ook:
- Spookmelding gordelverklikker bij autozitje
- Handschoenenkastje dat random openvalt
- Ruitenwissers die door felle zon getriggerd worden

Voor de rest zeker geen onaangename kar om mee te rijden, ruim, behoorlijk goeie zetels al mocht het zitgedeelte voor mij net 5cm langer zijn.
Prima audio. Gebrek aan dashboard stoort totaal niet, meteen aan kunnen wennen.

Ophalen: even wachten maar verloopt ordentelijker dan gedacht. Wagen stond mooi klaar, binnen. App reeds verbonden en dus meteen mogelijk om je spullen al in de auto te leggen.

Na nog geen 5km (ik was net op de snelweg) melding dat de voorste motor niet beschikbaar is - foutmelding.

Uit even googlen blijkt dat de kans groot is dat m'n front drive inverter unit vervangen mag worden.

TBC, nooit gedacht dat de farcen met m'n BMW 5 van enkele jaren geleden overtroffen konden worden :')

Voor de rest zeker geen onaangename kar om mee te rijden, ruim, behoorlijk goeie zetels al mocht het zitgedeelte voor mij net 5cm langer zijn.
Minimal dashboard zodoende dat er niet meer kan afbreken of uiteenvallen??😁

Ik heb de mijne nu een week.
Nog geen issues gehad behalve dat mijn stuur een heel klein beetje scheef staat als ik rechtdoor rij. 1 of 2 graden en direct een service ticket aangemaakt. Ondertussen stoort het me eigenlijk niet meer, maar gisteren melding gekregen dat het onder garantie wordt rechtgezet.

De stoelen vind ik ook goed, maar mochten idd iets langer zijn onder de benen. Ook de hoofdsteun vind ik wat ver naar voor staan als je graag de zetel recht hebt.

Hier nu 1,5maand ongeveer Model Y en nog steeds tevreden.
Geen problemen tegen gekomen.
Ruitenwissers en autopilot werken zoals het moet.

Navigatie werkt ook goed maar had het toch iets handiger gevonden moest Waze kunnen gebruikt worden op het scherm.

Vind het wel handig om melding te krijgen van flitsers/voorwerpen op de baan/auto’s met pech….

Heb me zonet maar Spigen Onetap mount besteld om Waze dan tergelijkertijd ook op te zetten en iPhone goed in beeld te hebben.

2 weken geleden dus de hele week problemen gehad met de camera in de fender. Kon geen CC meer rijden omdat de camera uitgevallen was.
Ticket aangemaakt en maandag komen ze langs, natuurlijk heb ik het nu al een paar dagen niet meer gehad lol.

Kan dat door dat die vuil was, dat die zichzelf gewoon uitschakelt ofzo? Heb toevallig wel enkele dagen geleden de auto gewassen.

Kreeg gewoon zwart beeld, camera deed niets. Als hij vuil is krijg je toch gewoon een melding dat het beeld minder accuraat is?

Als je geen Autopilot of Full Self Drive hebt, gaat de Tesla dan nogsteeds ongevallen vermijden? Ik bedoel niet forward collision, maar bv iemand die wil opschuiven in je zijkant bv.

Als je geen Autopilot of Full Self Drive hebt, gaat de Tesla dan nogsteeds ongevallen vermijden? Ik bedoel niet forward collision, maar bv iemand die wil opschuiven in je zijkant bv.
Autopilot is standaard toch.
2 weken geleden dus de hele week problemen gehad met de camera in de fender. Kon geen CC meer rijden omdat de camera uitgevallen was.
Ticket aangemaakt en maandag komen ze langs, natuurlijk heb ik het nu al een paar dagen niet meer gehad lol.

Kan dat door dat die vuil was, dat die zichzelf gewoon uitschakelt ofzo? Heb toevallig wel enkele dagen geleden de auto gewassen.

Kreeg gewoon zwart beeld, camera deed niets. Als hij vuil is krijg je toch gewoon een melding dat het beeld minder accuraat is?
als hij vuil is geeft hij normaal alleen melding dat hij tijdelijk minder accuraat is inderdaad.
Dus zal weldegelijk iets meer aan de hand zijn bij u.

En Autopilot is toch basis?
Ik denk (hoop) dat elke Tesla sowieso ongevallen probeert te vermijden door te vertragen/versnellen/uit te wijken maar ben ook let 100% zeker

Ik bedoelde enhanced autopilot.

Want de autopilot die er standaard in zit, dat doet toch niets behalve adaptive cruise control en lane warnings.

Het Collision Avoidance System is standaard op elke Tesla, of je nu een enhanced autopilot hebt of niet.
Ik durf soms nog wel eens te ver links te rijden, en heb dan ook al verschillende keren de lane correctie mogen ervaren (tesla geeft een rukje aan het stuur, terug naar het midden van de weg).

Ik bedoelde enhanced autopilot.

Want de autopilot die er standaard in zit, dat doet toch niets behalve adaptive cruise control en lane warnings.
De standaard auto pilot is meer dan alleen adaptive cruise control en lane warnings. Die kan ook zelf sturen binnen uw vak mocht je dat nog niet gevonden hebben. Je activeert die door 2x de stalk kort naar beneden te drukken. Zoals cruise control opzetten, maar dan 2x na elkaar. Werkt voor mij goed op de steenweg met witte lijnen en de autostrade.

De standaard auto pilot is meer dan alleen adaptive cruise control en lane warnings. Die kan ook zelf sturen binnen uw vak mocht je dat nog niet gevonden hebben. Je activeert die door 2x de stalk kort naar beneden te drukken. Zoals cruise control opzetten, maar dan 2x na elkaar. Werkt voor mij goed op de steenweg met witte lijnen en de autostrade.

Aahzo, straks eens proberen.
Ik had al "automatisch sturen" aangevinkt, maar vond niet echt hoe ik het moest activeren en dacht dat het was omdat ik die functie niet had.

Edit: amai das toch maar raar :D Moet wel ff wennen denk ik? Vooral als je dan zelf ff wil overnemen is dat stuur wel ff hard

Feit dat je toch moet je stuur vasthouden valt het nut wat weg vind ik

Laatst bewerkt:
Ik gebruik het zelf ook nooit meer. Op de Belgische wegen moet je dermate veel invoegen, oversteken, … dat het voor mij quasi geen nut heeft.
Zelfs gewone autopilot stoort me op de snelweg vaak - zelfs op de kortste tussenafstand kruipt er altijd wel iemand tussen.

Aahzo, straks eens proberen.
Ik had al "automatisch sturen" aangevinkt, maar vond niet echt hoe ik het moest activeren en dacht dat het was omdat ik die functie niet had.

Edit: amai das toch maar raar :D Moet wel ff wennen denk ik? Vooral als je dan zelf ff wil overnemen is dat stuur wel ff hard

Feit dat je toch moet je stuur vasthouden valt het nut wat weg vind ik
Ja, is wel even wennen in het begin. En als je hem er uit trekt, geeft dat wel een snokske vind ik. Maar als je eerst uw pinker aanlegt en dan aan uw stuur draait, heb je dat niet. Bijvoorbeeld als je van vak wilt veranderen om in te halen.

Je kan wel 10-15sec uw stuur loslaten, maar niet veel langer. Mag niet in de EU (en mogelijks ook elders). Je kan wel gewoon met 1 hand aan het stuur rijden en uw elleboog laten rusten. Maar meestal stuur ik ook gewoon zelf. TACC gebruik ik wel veel. Alleen vind ik jammer dat daar geen resume functie opzit. De verkeersbord informatie klopt vaak niet bij mij dus ik heb hem op manueel gezet, maar dan zou een resume functie handig zijn.

Ondertussen 36u na mijn service request nog niets van Tesla gehoord. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog, maar een structurele fout op de aandrijflijn onmiddellijk na de levering van een wagen lijkt me toch iets wat ze met een zekere urgentie zouden moeten oppikken? :unsure:

Terug
Bovenaan