De Tesla thread

Waarom?
Wall connector zo je tegenvaller?
En welke slimme lader dan? :).
Geen tegenvaller, werkt goed en ziet er goed uit, maar ik heb nu eenmaal een slimme laadpaal nodig om (automatisch) te laden met surplus zonne-energie, en dat gaat niet met de wall connector.
Ik heb een Growatt omvormer dus het is een Growatt Thor laadpaal geworden.

Geen tegenvaller, werkt goed en ziet er goed uit, maar ik heb nu eenmaal een slimme laadpaal nodig om (automatisch) te laden met surplus zonne-energie, en dat gaat niet met de wall connector.
Ik heb een Growatt omvormer dus het is een Growatt Thor laadpaal geworden.
Laat eens weten waar je keuze op valt, ik ben naar iets gelijkaardigs op zoek...

Elke keer ik de auto van een klant moet verplaatsen doe ik de ruitenwissers aan omdat ik die hendel naar beneden doen om in D te zetten :D

Hier nog mensen die zwarte wieldoppen voor hun Model Y hebben gekocht?
Waar dan besteld?

Is AliExpress nog steeds de moeite of sowieso invoerkosten?

Amazon kan ook maar daar liggen de prijzen dan sowieso 100euro duurder terwijl het wss dezelfde wieldoppen zijn?

Denk dat de zwarte wieldoppen toch iets mooier gaan staan dan de standaard Gemini…

BTW rekent AliExpress aan en dat moet je niet meer aan de grensbetalen.
Boven de 150euro moet je wel invoerrechten betalen. Maar zolang je pakketje minder dan 150euro is, hoef je je geen zorgen te maken. Ik bestel daar regelmatig wel eens wat prutsen en dat komt vlotjes door tegenwoordig.

Hier nog mensen die zwarte wieldoppen voor hun Model Y hebben gekocht?
Waar dan besteld?

Amazon kan ook maar daar liggen de prijzen dan sowieso 100euro duurder terwijl het wss dezelfde wieldoppen zijn?

Denk dat de zwarte wieldoppen toch iets mooier gaan staan dan de standaard Gemini…

Ik heb zwarte wieldoppen voor model Y gekocht op AliExpress en geen invoerkosten moeten betalen.

Wat een zever is dat nu weer, dat je ruitenwissers op auto gaan als je cruise control gebruikt…

Moest het goed werken ok, maar damn… op een mooie zonnige dag ruitenwissers die aangaan.

Samen met Tesla Vision toch 1 van mijn grootste ergernissen aan de auto…

Wat een zever is dat nu weer, dat je ruitenwissers op auto gaan als je cruise control gebruikt…

Moest het goed werken ok, maar damn… op een mooie zonnige dag ruitenwissers die aangaan.

Helpt het als de voorruit eens kuist ter hoogte van de camera's?

Helpt het als de voorruit eens kuist ter hoogte van de camera's?

Zal wel veronderstel ik, maar dat is op de autosnelweg nogal lastig :D

Het helpt ook als ik de sproeiers eens aanzet.

Maar toch allemaal wel ergernisjes vind ik. Waarom moeten je ruitenwissers nu op automatisch omdat je op CC rijdt..

Welkom bij Tesla
Vergeet ook de Auto-Headlights niet, op dit ogenblik werkt dat OK, vorig jaar moest ik af en toe mijn AP afzetten omdat mijn wagen besliste om de grootlichten op te zetten met 4 of 5 tegenliggers

Welkom bij Tesla
Vergeet ook de Auto-Headlights niet, op dit ogenblik werkt dat OK, vorig jaar moest ik af en toe mijn AP afzetten omdat mijn wagen besliste om de grootlichten op te zetten met 4 of 5 tegenliggers
Auto headlights vond ik bij mijn Tiguan toch erger…
Weinig problemen gehad met de Tesla op reis naar Zuid-Frankrijk.
Geen enkele keer knipperende tegenliggers.

Vorig jaar met de Tiguan constant knipperende tegenliggers…

De ruitenwissers vallen tot nu toe ook mee.
Al wist hij soms net iets te lang….

Auto headlights vond ik bij mijn Tiguan toch erger…
Weinig problemen gehad met de Tesla op reis naar Zuid-Frankrijk.
Geen enkele keer knipperende tegenliggers.

Vorig jaar met de Tiguan constant knipperende tegenliggers…

De ruitenwissers vallen tot nu toe ook mee.
Al wist hij soms net iets te lang….
Bij Tesla zijn dat geen adaptive headlights, en bij Tesla had je ook geen keuze : cruise control op = auto headlights op = gewoon boenk grote lichten op. Dat heeft iets meer dan een week geduurd voor dat opgelost was.

Bij Tesla zijn dat geen adaptive headlights, en bij Tesla had je ook geen keuze : cruise control op = auto headlights op = gewoon boenk grote lichten op. Dat heeft iets meer dan een week geduurd voor dat opgelost was.
Tiguan waren ook geen adaptive lights.
Waren de basis leds… dus ook aan of uit…
En dan was het soms precies disco 🤣.

Elk merk zal wel zijn werkpunten hebben.
Dus zolang ze er iets aan proberen doen is het al positief :-)

De grootlichten zijn nodig omdat de autopilot op de camera's werkt en ondertussen misschien ook nodig voor de adaptive cruise control?
Zelfde probleem met de ruitenwisser. Beide systemen werken op camera waardoor de ruitenwissers aangaan als hij vuil detecteert.

Ik heb de mijne nog niet, maar hoop dat het niet te erg zal zijn en dat ze het nog beter krijgen met updates. Tijdens mijn testrit allesinds geen problemen mee gehad.

De grootlichten zijn nodig omdat de autopilot op de camera's werkt en ondertussen misschien ook nodig voor de adaptive cruise control?
Zelfde probleem met de ruitenwisser. Beide systemen werken op camera waardoor de ruitenwissers aangaan als hij vuil detecteert.
Neen, het probleem van de regensensor is omdat Musk de intellectuele rechten wilt betalen aan de uitvinder van de regensensor. Dat patent o:mschrijft hoe je met een breedhoeklens waterdruppels kan detecteren.
Musk gebruikt de camera/lens die ook gebruikt wordt de autopilot, en die heeft een grotere minimale scherpstelafstand. Die kan dus niet focussen op die regendruppels. Dus is het resultaat gewoon trial and error.
Er is trouwens een vergelijkbaar probleem met snelheidsbordherkenning, daar probeert Tesla ook een 'way around' voor te ontwikkelen, maar dat lukt niet.
Ik heb de mijne nog niet, maar hoop dat het niet te erg zal zijn en dat ze het nog beter krijgen met updates.
Is ondertussen al jaren slecht, die regensensor. Soms eens wat beter na een upgraden, dan weer helemaal terug naar af.
Tijdens mijn testrit allesinds geen problemen mee gehad.
Het probleem duikt af en toe op. Ik heb bij de terugweg van vakantie 5 km met de ruitenwissers aan gereden in Frankrijk, bij stralend zomerweer.

Morgen komen ze de Y halen voor trekhaakkeuring.

Verbaasd hoe makkelijk de trekhaak er op en er af gaat zeg amai. Ik dacht dat ik de auto hier op mijn brug ging zetten om gemakkelijk te werken, maar het is werkelijk maar klik klik.

Terug
Bovenaan