De SUV en de ruimtelijke ordening

Hoe verschilt dit van de Belgische steden met hun bewonerskaart en de rest die een parkeerticket mag betalen?
Omdat de motivering anders is. Daar gaat het over het meebetalen van de kost van de infrastructuur waar inwoners al via hun belastingen voor betalen. Hier is de motivering dat het slecht is voor veiligheid en milieu, wat in geen enkel opzicht anders is voor een wel of niet inwoner. Dat lijkt me al veel meer de gemeenteversie van buitenlanders discrimineren.

Maar er is wel een grijze zone natuurlijk, overduidelijk lijkt me het hier niet.
 
Omdat de motivering anders is. Daar gaat het over het meebetalen van de kost van de infrastructuur waar inwoners al via hun belastingen voor betalen. Hier is de motivering dat het slecht is voor veiligheid en milieu, wat in geen enkel opzicht anders is voor een wel of niet inwoner.

Maar er is wel een grijze zone natuurlijk, overduidelijk lijkt me het hier niet.
Goch, ik denk dat je het wel genoeg kan argumenteren dat zwaardere wagens een hogere belasting op het wegdek hebben en grotere wagens die extra plek innemen. Terwijl bewoners ook hier weer door belastingen al wel deels voor kunnen betalen.
 
Goch, ik denk dat je het wel genoeg kan argumenteren dat zwaardere wagens een hogere belasting op het wegdek hebben en grotere wagens die extra plek innemen. Terwijl bewoners ook hier weer door belastingen al wel deels voor kunnen betalen.
Maar Parijzenaars betalen desondanks niet meer omdat ze een zwaardere wagen hebben, als je dat onderscheid in België wil maken moet je goede redenen hebben die passen binnen de motivering van de wet waarom die discriminatie mag bestaan (zeker omdat het hier een discriminatie is die je actief in het leven roept en niet gewoon een nevenwerking is van hoe het georganiseerd wordt)
 
Maar Parijzenaars betalen desondanks niet meer omdat ze een zwaardere wagen hebben, als je dat onderscheid in België wil maken moet je goede redenen hebben die passen binnen de motivering van de wet waarom die discriminatie mag bestaan (zeker omdat het hier een discriminatie is die je actief in het leven roept en niet gewoon een nevenwerking is van hoe het georganiseerd wordt)
Mij lijkt het niet echt discriminatie gezien men ook voor de parijzenaar een uitdoofscenario ingesteld heeft. Want je kan de redenering ook omdraaien en spreken van discriminatie wanneer je het voor iedereen invoert. Wie er niet woont kan het natuurlijk makkelijker omtwijken dan de bewoners.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Mij lijkt het niet echt discriminatie gezien men ook voor de parijzenaar een uitdoofscenario ingesteld heeft. Want je kan de redenering ook omdraaien en spreken van discriminatie wanneer je het voor iedereen invoert. Wie er niet woont kan het natuurlijk makkelijker omtwijken dan de bewoners.
Da's ook wel waar, de combinatie van een uitdoofscenario gekoppeld aan het feit dat jet inderdaad moeilijker is om op slag van auto te veranderen is een sterk argument contra discriminatie. (al kan je dan wel ook weer opwerpen dat het feit dat niet Parijzenaars niet kunnen genieten van diezelfde overgangstermijn en het voor hen in sommige situaties even moeilijk is om het parkeren te vermijden ook weer ongeoorloofde discriminatie kan zijn ). Dan zou de vraag zijn of de grens trekken op het al dan niet Parijzenaar zijn een goede proxy is voor het bepalen of het voor iemand al dan niet makkelijk is om het parkeren te vermijden.
 
Da's ook wel waar, de combinatie van een uitdoofscenario gekoppeld aan het feit dat jet inderdaad moeilijker is om op slag van auto te veranderen is een sterk argument contra discriminatie. (al kan je dan wel ook weer opwerpen dat het feit dat niet Parijzenaars niet kunnen genieten van diezelfde overgangstermijn en het voor hen in sommige situaties even moeilijk is om het parkeren te vermijden ook weer ongeoorloofde discriminatie kan zijn ). Dan zou de vraag zijn of de grens trekken op het al dan niet Parijzenaar zijn een goede proxy is voor het bepalen of het voor iemand al dan niet makkelijk is om het parkeren te vermijden.
Voer voor juristen lijkt me.
 
Je vergeet wel de nuance "voor niet-inwoners" daar he. Een verhoogd tarief voor parkeren beperkt evengoed de bewegingsvrijheid. Stadsinwoners kunnen toch evengoed met het openbaar vervoer naar ergens anders rijden, of gewoon betalen om de stad uit te rijden?
Je maakt hier de fout om er een soort van algemene logica of regel achter te proberen steken. Die is er niet en hoeft er helemaal niet te zijn.

Die mensen mochten iets beslissen, ze hebben dit beslist. Dat heeft nul impact of link met wat iemand 10km verder zou beslissen of hoe dat in verhouding staat met een regel in België.

Ik heb het hier nogal gezegd, als je zo eens ergens anders woont leer je snel dat al die "jamaar het is toch logisch dat.." vaak heel relatief en lokaal is.
 
ecbsYNK.jpeg

Zaken als dit zijn schering en inslag. 30cm op het voetpad, 30cm op de fietsstrook.
 
GLC of iets in den aard. Als in daar met mijn Golf sta, is dat perfect in het vak

Omdat het toch wel zeker geen GLC is, maar ook geen A als ik de lichten vergelijk, ben ik toch eens gaan opzoeken uit nieuwsgierigheid. Is blijkbaar het huidige model GLE Coupé, dus nog groter dan een GLC. Op je foto zag dat er toch niet zo groot uit.
Zonder spiegels is die 201cm breed. Ofte 22cm breder dan een Golf. Maar dus zeker geen 60cm....
 
Terug
Bovenaan