De stijgende kost van pensioenen

Maar dat wat je daar aanhaalt aanzie ik niet als doorgroeien maar als een carrierewissel na verderstuderen.

Net zoals ik in de privé een loodgieter die in avondschool zijn master haalt en dan een andere job zoekt op basis van dat diploma niet aanzie als doorgroeien. Jij wel?

Het voorbeeld dat ik gegeven heb, is bij dezelfde werkgever in hetzelfde vakdomein via interne georganiseerde bevorderingsprocedures zo omhoog geklommen.. Natuurlijk die bevorderingsexamens, dat is vaak met "technische" proeven waar diepgaande kennis over bepaalde materies wordt gevraagd waar je niet enkel puur op ervaring kunt teren.

De functie wijzigde stevig met de tussenstappen maar de werkgever en het domein bleef hetzelfde.

En als ik spreek van studeren, dan bedoel ik niet een master halen. Gewoon avondcursussen volgen om een diepgaandere kennis te hebben over de materie waar je in werkt.
 
Laatst bewerkt:
Het voorbeeld dat ik gegeven heb, is bij dezelfde werkgever in hetzelfde vakdomein via interne georganiseerde bevorderingsprocedures zo omhoog geklommen.. Natuurlijk die bevorderingsexamens, dat is vaak met "technische" proeven waar diepgaande kennis over bepaalde materies wordt gevraagd waar je niet enkel puur op ervaring kunt teren.

De functie wijzigde stevig met de tussenstappen maar de werkgever en het domein bleef hetzelfde.

En als ik spreek van studeren, dan bedoel ik niet een master halen. Gewoon avondcursussen volgen om een diepgaandere kennis te hebben over de materie waar je in werkt.

Tuurlijk, dat is mogelijk. Al dacht ik dat deze bevorderingsproeven om van niveau te verhogen ook al niet meer zo sporadisch voorvielen als vroeger. Corrigeer mij gerust als ik hier fout in ben, maar had hier in een ander topic gelezen dat deze bij de Vlaamse Overheid al ettelijke jaren niet meer doorgegaan zijn, federaal wel nog.

Maar dan is dit wederom geen standaard doorgroeitraject zoals dat in de privé wel courrant(er) is. Dat is zoals zeggen dat het verhaal van Bill Gates/Jeff Bezos/Elon Musk/Steve Jobs/... de standaard is en zeggen dat je zonder ervaring of hoger diploma zomaar een succesvol bedrijf uit de grond kunt stampen.

Is het mogelijk? Ja.
Is het enkel weggelegd voor een heel klein aandeel van de mensen (al is het nu in de privé/zelfstandigen/ambtenaarij)? Ook ja...
 
Terug
Bovenaan