De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sammy Bossut WK 2014 appreciation post!
Ik wou even opzoeken welke match die foto was en dan kwam ik dit tegen (wat ik al vergeten was):
Op 18 mei 2014 werd hij door Belgisch bondscoach Marc Wilmots een eerste maal opgeroepen voor de Rode Duivels in functie van de voorbereiding op het WK in Brazilië. Hieraan neemt hij deel als 3de doelman. Op 26 mei 2014 maakte Bossut zijn niet-officieel debuut in een oefeninterland tegen de nationale ploeg van Luxemburg. Omdat de bondscoach 1 keer te veel wisselde, wordt de oefeninterland niet door de FIFA erkend
Voor de liefhebbers, we hebben toen 5-1 gewonnen. Geen clean sheet.

Net gezien dat er op het youtube kanaal van FIFA volledige wedstrijden van vorige WK's te bekijken zijn.
In afwachting van het WK...

Bv. toen ik nog geloofde dat we eens kans maakten om het WK te winnen:

Ik weet niet meer wie het hier schreef maar de tijd dat de rechtsachter van de tegenpartij in zijn broek deed als hij E Hazard op de feuille zag staan, ligt ver achter ons. Jammer maar deels heeft hij dat aan zichzelf te danken.
Ikke :unsure:

...
Die heeft toch gewoon geen ogen in zijn hoofd als hij dergelijke uitspraken doet? Hazard raakt vrijwel geen enkele man meer voorbij en ik betwijfel dat er nog 1 verdediger is die denkt "Ow shit, ik moet Hazard gaan dekken deze match". Waar die vroeger standaard 2 man in zijn nek had, is dat nu toch iets heel anders.

Nog altijd een van de beste spelers ter wereld? Kom seg, die zit nog dieper met zijn neus in Hazard zijn gat dan Joos in dat van Messi tijdens de hoogdagen van Barcelona.

Binnen 2 maanden zien we gewoon weer een Hazard starten die tussen nu en het WK met veel geluk nog een uurtje gaat voetballen bij Real, en een Trossard in bloedvorm die de bank mag verwarmen het eerste uur van de wedstrijd.

Toby appreciation post.

ngh7BSh_d.webp
ik ben vrij zeker van mijn geaardheid maar dat is toch nen ferme vent hé 😍
Die facebookpost op zijn pagina was wel lachen.
Een klein manneke dat in bed lag, de dromen van het WK

Posters boven het bed van het WK 60 / 70 /78
Hij is geboren in 89

Best wel degelijke uitspraken hier.
Vooral nagel op de kop dat het feit dat Faes en Theate mee gaan i.p.v. Boyata en Denayer aantoont dat Bobby de verkeerde keuze heeft gemaakt. (aangezien Faes en Theate in de voorbereiding quasi nooit ingezet zijn) Nu zitten we er wel mee natuurlijk, over een week 1e match met waarschijnlijk een onuitgegeven verdediging...

Onana is precies zo een soort Fellaini 2.0 :p
Groot, sterk, agressief (op een goede manier he), en volgens De Coninck kan je hem om iets te forceren mee in de spits laten spelen :unsure:
Kan de revelatie van het WK worden... als Bobby hem laat spelen.

Hazard: "Zal eerste zijn om Trossard te feliciteren"
Hoe hij de situatie van bankzitter in Madrid beleeft? "Heel goed. In Lille heeft iemand mijn plaats overgenomen, in Chelsea was dat ook het geval en straks zal ook iemand bij België dat doen. Trossard? Hij heeft er al een fantastisch seizoen opzitten en ik zou zeker begrijpen als hij de voorkeur op mij krijgt. Dan zal ik de eerste zijn om hem te feliciteren."

Zelfs Hazard ziet het :unsure:

Hazard: "Zal eerste zijn om Trossard te feliciteren"
Hoe hij de situatie van bankzitter in Madrid beleeft? "Heel goed. In Lille heeft iemand mijn plaats overgenomen, in Chelsea was dat ook het geval en straks zal ook iemand bij België dat doen. Trossard? Hij heeft er al een fantastisch seizoen opzitten en ik zou zeker begrijpen als hij de voorkeur op mij krijgt. Dan zal ik de eerste zijn om hem te feliciteren."

Zelfs Hazard ziet het :unsure:

Ik zie ook net dat Hazard zei dat hij "niet klaar is om 90 minuten te spelen".

Ik begrijp het eerlijk gezegd toch niet meer, hoor... Een topsporter die al een paar jaar lang niet fit genoeg is om een volledige wedstrijd af te werken. :unsure: Niet te verwonderen dat hij nooit ofte nimmer een basisplaats gaat veroveren bij Real, als de coach weet: ah ja die moet ik sowieso elke keer wisselen na een uur.

Hazard heeft precies geen goesting om te spelen :unsure:
Aan 1 kant, kun je hem ongelijk geven dat als hij nog een contract heeft voor vb. 2 jaar, en als hij (niet) fit genoeg is of toch niet meer capabel is om te brengen hetgeen hij vroeger deed dat hij dan in plaats van een stap terug te zetten, gewoon zijn loon verder uitcashed ?

Kweet echt niet of ik anders zou reageren...

Aan 1 kant, kun je hem ongelijk geven dat als hij nog een contract heeft voor vb. 2 jaar, en als hij (niet) fit genoeg is of toch niet meer capabel is om te brengen hetgeen hij vroeger deed dat hij dan in plaats van een stap terug te zetten, gewoon zijn loon verder uitcashed ?

Kweet echt niet of ik anders zou reageren...

Idd, zijn situatie bij Real is wat het is. Richting einde carrière, mooi contract, mooie stad, aangenaam klimaat etc.
Want wat is het alternatief? Bij een middenmotor wat zwoegen (en wsl weer geblesseerd raken) voor minder geld? Bij een olieploeg in Saoedi-Arabië u wat gaan afzonderen van de wereld voor nog meer geld?

Bij de nationale ploeg is het niet zijn schuld. Uiteraard wil hij zijn best doen als de coach hem opstelt. Maar het is de coach die moet inzien dat er iemand anders misschien beter is...

Die blessure moet toch veel meer parten gespeeld hebben dan gedacht, hopelijk ziet Bobby het nu ook in -> Hazard is gewoon niet goed genoeg meer . Hij heeft ook de sportmentaliteit niet , maar als het lichaam op is, spijtige zaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan