De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is enorm kort door de bocht mbt mijn post.

Zo zeg ik niet dat we nooit minstens vlagen van mooi voetbal hadden, ik zeg ook niet dat ze het enkel via hun fysieke presence deden.

Natuurlijk hebben ze vaak gedomineerd, natuurlijk hebben we enkele memorabele matchen meegemaakt. Maar dat domineren was vaak tegen Janneke en Mieke, we werden uitgeveegd door Wales, ontsnapten aan een slap USA, we klopten Japan door een stormram en een moment van collectieve genialiteit en werden tactisch compleet uiteengetrokken door Italië. Dat zijn enkele voorbeelden waar de tactische ingrepen niet kwamen en soms universeel werden gezien als fails. En zo zijn er nog wel andere voorbeelden.

Mbt discipline op de 6 is het ook maar slap om te wijzen naar Witsel en te zeggen “maar die is wel gedisciplineerd”. Ja Witsel is dat wel, maar we speelden vaak met meer centraal en soms kreffelde Witsel bijvoorbeeld wat verder vooruit en werd dat niet opgevangen door de andere middenvelders en lag er een groot gat open. En we hebben ook niet altijd Witsel als trouwe defensieve mid beschikbaar gehad. Witsel op zich is het punt dan ook niet. En als je de matchen zou kijken zou je dat hopelijk ook wel snappen.

En het gebruiken van de 3-4-3 is nu ook niet meteen de heilige graal om onze tactische verscheidenheid aan te tonen, aangezien we daar nog steeds aan blijven vasthouden ondanks het feit dat we nu nog met moeite 2 echt goede CVs kunnen opstellen en dat we op LWB een speler als Carrasco moeten verspillen. En tegelijj is op RWB ook vaak niemand echt geschikt beschikbaar waardoor je met je knappe tactische diversiteit al meteen start met 3-4 spelers die niet thuishoren in die positie op dat niveau. Ja echt top man! En dan hebben we het nog niet over de matchen waar je kon zien dat het systeem zoals het werd uitgespeeld voor geen meter werkte en men er toch aan bleef vasthouden.

Ik ga nu niet meteen huilen van geluk vanwege hier en daar een geslaagde ingreep in een zee van slechte beslissingen.

Als je nu ook nog gaat beweren dat onze match tegen Italië niet beter kon worden aangepakt is het al helemaal klaar. Zelfs hier zag quasi iedereen nog voor de goals de pijnpunten. En dat was heus niet enkel een kwestie van personeel dat problemen had. Want zelfs met iedereen gezond kwamen we heel goed weg tegen Denenmarken bijvoorbeeld. Die ploeg van Italië was kwalitatief echt niet bijster veel beter dan de onze hoor.

Het is echt niet gek om te stellen dat onze gouden generatie totaal niet deftig is gebruikt geweest.

Ik snap wel als je het er niet eens mee bent als je aan alles je eigen invulling geeft.
Je moet niet zo op de man spelen, beetje belachelijk.
Mijn punt is dat we max 6-7 echte toppers hadden in onze gouden generatie en de rest waren meelopers. Ik tel dan een gestopte Kompany en Fellaini (uniek in zijn profiel) en een volgens u geen topper Witsel al mee. Maar van die 7 was er eentje fit tegen Italië (Lukaku) en 1 redelijk in vorm. (Courtois). Dan is dat niet meer de ‘gouden generatie’. Tegen Denemarken hadden we eigenlijk geen problemen zodra er 3 van invielen.

Die 3-4-3 was goed tot Kompany stopte maar wie je op de linksback moet zetten, ik weet het vandaag nog altijd niet.

We moeten ook realistisch zijn dat we het tactische niveau van de Italianen nooit konden en kunnen halen. Extreem voorbereiden op een toernooi zit in hun DNA, en de coaches die dat kunnen brengen zullen nooit naar België komen.

Dat betekent niet dat we die match niet beter hadden kunnen aanpakken. Maar we moeten ook niet doen alsof het zo simpel was om een tactiek te vinden die het plan van Mancini kon evenaren, en dat er ook nog eens in te slijpen bij onze spelers.

In de ideale wereld zat er een tactisch genie op onze bank, en dan hadden we de spelersgroep om alles te winnen. Maar net zoals andere landen niet zomaar een KDB kunnen toveren kunnnen wij ook niet zomaar een topcoach halen.

We moeten ook realistisch zijn dat we het tactische niveau van de Italianen nooit konden en kunnen halen. Extreem voorbereiden op een toernooi zit in hun DNA, en de coaches die dat kunnen brengen zullen nooit naar België komen.

Dat betekent niet dat we die match niet beter hadden kunnen aanpakken. Maar we moeten ook niet doen alsof het zo simpel was om een tactiek te vinden die het plan van Mancini kon evenaren, en dat er ook nog eens in te slijpen bij onze spelers.

In de ideale wereld zat er een tactisch genie op onze bank, en dan hadden we de spelersgroep om alles te winnen. Maar net zoals andere landen niet zomaar een KDB kunnen toveren kunnnen wij ook niet zomaar een topcoach halen.
En zelfs los daarvan heb je nog altijd een dosis geluk nodig op zo'n tornooi. Zelfs met de beste coach ter wereld ga je nog niet zeker zijn dat je het tornooi gaat winnen. Er komt zoveel meer bij kijken. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat we in '16 en '21 niet meer eruit hadden kunnen en moeten halen.

Je moet niet zo op de man spelen, beetje belachelijk.
Mijn punt is dat we max 6-7 echte toppers hadden in onze gouden generatie en de rest waren meelopers. Ik tel dan een gestopte Kompany en Fellaini (uniek in zijn profiel) en een volgens u geen topper Witsel al mee. Maar van die 7 was er eentje fit tegen Italië (Lukaku) en 1 redelijk in vorm. (Courtois). Dan is dat niet meer de ‘gouden generatie’. Tegen Denemarken hadden we eigenlijk geen problemen zodra er 3 van invielen.

Die 3-4-3 was goed tot Kompany stopte maar wie je op de linksback moet zetten, ik weet het vandaag nog altijd niet.
Kijk, als je amper iets leest van wat ik zeg en er vanalles bij fantaseert ga ik geen moeite doen om nog iets zinnigs uit te typen.

Ik speel nergens op de man, ik wees op het feit dat je zelf invulling geeft aan zaken. Net zoals nu. Ik zeg nergens dat Witsel geen topper is. Ik zeg letterlijk in mijn antwoord op Sir.Killalot dat ik ons middenveld ook weergaloos vond, zeker op papier.

Het heeft dan ook geen zin om verder te praten en dat doe ik dan ook niet.

Zou het misschien aan de coach liggen ?
Aangezien de meeste van die gasten gewoon basisspeler zijn/meedraaien bij hun clubs in grote competities.
De coach, die letterlijk zijn gewone opstelling heeft gepakt en ander volk op de nummertjes heeft gezet zonder te kijken of dat met deze spelers wel de juiste opstelling zou zijn.
En ook het totale gebrek aan automatismen.
En waarschijnlijk ook wel het feit dat dit een oefenmatch is die gespeeld wordt in een periode waarin alle competities in zijn beslissende plooi gaan vallen en je dus niet te diep wil gaan en je al zeker niet wil blesseren.

Het was duidelijk dat iedereen schrik had om te falen. Niemand durfde 1 pas te geven waar iets van risico zat. Dus alleen lateraal en achteruit.. Tot ze dan aan de achterlijn stonden en daar dan begonnen te dashteren.. Tielemans, die de nieuwe leider had moeten zijn was de exponmtent daarvan. Nooit de bal vragen en altijd achteruit wijzen "pas maar naar achter en zeker ni naar mij!" Ze durfden geen pas geven als er nen tegenstander nog maar in de buurt stond van den ontvanger.. Zeer triestig.. 0 diepang

Kijk, als je amper iets leest van wat ik zeg en er vanalles bij fantaseert ga ik geen moeite doen om nog iets zinnigs uit te typen.

Ik speel nergens op de man, ik wees op het feit dat je zelf invulling geeft aan zaken. Net zoals nu. Ik zeg nergens dat Witsel geen topper is. Ik zeg letterlijk in mijn antwoord op Sir.Killalot dat ik ons middenveld ook weergaloos vond, zeker op papier.

Het heeft dan ook geen zin om verder te praten en dat doe ik dan ook niet.
Eigen aan een forum , hoeveel keer heb jij al dingen in de mond gelegd bij mensen … spiegel
Me to.

Eigen aan een forum , hoeveel keer heb jij al dingen in de mond gelegd bij mensen … spiegel
Me to.
Neen. Eigen aan een forum is praten over het onderwerp en over wat er daadwerkelijk gezegd wordt, niet over wat er gefantaseerd wordt. Ik laat Flappy verder ook zeggen wat hij wilt, ik zeg enkel dat ik zelf niet meer de moeite doe om te reageren als het telkens dingen betreft die ik nooit heb beweerd. Dat is een groot verschil met dat calimerogedoe van jou. En wat je nu trouwens weer met verve etaleert.

Ik heb moeite gedaan, dat is niet goed bevallen en dus sluit ik de disucssie voor mezelf af. Verder kan Flappy er nog op antwoorden naar hartelust. Maar mijn broekje zakt niet af van het feit dat iemand reageert.

Baba, met alle respect, maar dit is niet uw forte. Gewoon met passie voor uw club supporteren is voldoende.

#meto

Laatst bewerkt:
Neen. Eigen aan een forum is praten over het onderwerp en over wat er daadwerkelijk gezegd wordt, niet over wat er gefantaseerd wordt. Ik laat Flappy verder ook zeggen wat hij wilt, ik zeg enkel dat ik zelf niet meer de moeite doe om te reageren als het telkens dingen betreft die ik nooit heb beweerd. Dat is een groot verschil met dat calimerogedoe van jou. En wat je nu trouwens weer met verve etaleert.

Ik heb moeite gedaan, dat is niet goed bevallen en dus sluit ik de disucssie voor mezelf af. Verder kan Flappy er nog op antwoorden naar hartelust. Maar mijn broekje zakt niet af van het feit dat iemand reageert.

Baba, met alle respect, maar dit is niet uw forte. Gewoon met passie voor uw club supporteren is voldoende.

#meto
Calimerogedoe , seriously ...
Het verschil is als het niet strookt met u mening dat het vrij snel in het hokje calimero word gestoken en niet alleen gij ofc

Calimerogedoe , seriously ...
Het verschil is als het niet strookt met u mening dat het vrij snel in het hokje calimero word gestoken en niet alleen gij ofc
Baba aub. Ik ga u de situatie schetsen:

Ik reageer beleefd op Sir.Killalot en ik uit daarbij mijn licht afwijkende mening. Ik doe dit met respect, ook al hebben wij al zeer pittige discussies gehad.

Iemand reageert vervolgens op mij en lijkt op het eerste zicht vanalle zaken er bij te fantaseren. Ik toon daarop stukje per stukje aan waar hij me dingen in de mond legt en als reply krijg ik opnieuw iets wat ik nooit beweerd heb voor mijn neus geslingerd. Met alle plezier ga ik in discussie met iemand. Ik verdedig mij echter niet graag tegen projecties waar ik niets mee te maken heb.

Redelijk respectvol beëindig ik vervolgens die discussie. Bovendien toon ik weer kort aan waar het schoentje wringt en zeg ik letterlijk dat de andere zijn mening mag hebben en kan uiten, maar dat het geen zin meer heeft om die op de bovenstaande wijze tegen mij uit te drukken.

Dat lijkt mij toch allemaal best rechtlijnig te zijn verlopen ?

Maar vervolgens spring jij op de kar en niet enkel speel je uitsluitend op de man, je trekt het ook nog eens persoonlijk aan. Terwijl je er niets mee te maken hebt. Je lijkt je zelfs nog aan te sluiten bij de Me Too beweging. :unsure:

Ik laat je drie keer raden aan welke definitie zulk gedrag beantwoordt .

Wanneer iemand hier iets zegt over een speler van Anderlecht dan gaat er bij u thuis een alarmpje aan en worden de lichten bij jou thuis rood en dan vlieg je naar hier om die schande aan te kaarten. Bovenal lijk je alles aan te nemen als een persoonlijke aanval en dan post je doorgaans iets passief-agressief. En daar betrek je dan in 95% van de gevallen ook nog eens Club Brugge bij door de tegenpartij (of de users die de post liken) te beschuldigen van een voorkeur voor de voorgenoemde club.

Ik kan gerust van mezelf zeggen dat ik het al wel vaak fout heb gehad en dat heb ik doorgaans ook grif toegegeven. En ik heb geen probleem met een geanimeerde discussie, uiteindelijk is voetbal ook een soort culminatie van ontspanning, spanning en passie. Maar zoals gezegd : ik discussieer niet met iemand zijn fever dream.

Laatst bewerkt:
Belangrijke dag vandaag voor veel kwalificaties,

Portugal-Noord-Macedonie
Polen-Zweden ,

In Azie gaat het om de barrage , Australie vs Irak of de VAE .

In Afrika een strijd tss de Arabische landen en de Sub-Sahara :

Marokko-DR Congo
Algerije-Kameroen
Tunesie-Mali
Senegal-Egypte
en nog Ghana-Nigeria.

De Arabische landen lijken de beste papieren te hebben.

In Zuid-Amerika gaat de barrage tss Peru , Colombia en Chili , Peru heeft de beste papieren.

En in de Concacaf lijkt de VS en Mexico mee te gaan met Canada . Costa Rica grootste kans op barrage tegen vermoedelijk Nieuw-Zeeland .

Ook Oekraïne kan nog naar het WK , maar dat zullen we pas in Juni weten .

Senegal - Egypte als kwalificatiematch voor het WK is toch wel zonde. Toch goed dat het aantal plekken voor CAF van 5 naar 9 gaat volgend jaar.

Kunnen ze er met 8 v.d. 9 uitliggen in de groepsronde...

Nutteloze uitbreiding van de deelnemerslijst. Ze zouden beter wat meer intercontinentale barrages houden, een hoop Europese landen hebben daar uiteindelijk ook weinig te zoeken. Doe maar Portugal - Peru en Marokko - Zweden als barrage bv.

Kunnen ze er met 8 v.d. 9 uitliggen in de groepsronde...

Nutteloze uitbreiding van de deelnemerslijst. Ze zouden beter wat meer intercontinentale barrages houden, een hoop Europese landen hebben daar uiteindelijk ook weinig te zoeken. Doe maar Portugal - Peru en Marokko - Zweden als barrage bv.
Ook nutteloze partijen. Wie heeft daar nu interesse in?

Hoeveel van de barragematchen worden nu gevolgd buiten het land dat aan het spelen is? De enige echte match die erin zat gaat uiteindelijk niet door (Portugal - Italië). Dan lijkt een intercontinentale barrage toch beter als je de sterkste landen erin wilt op het eind.

Beter 1 nutteloze partij als barrage, dan meerdere nutteloze partijen op het WK. Die toereikening van x plaatsen per continent is inderdaad oneerlijk, omdat een Polen of een Zweden op zich echt niet veel meerwaarde biedt tegenover een Congo of een Marokko. Maar ze daarom allebei gaan uitnodigen, zorgt enkel voor een daling van de kwaliteit op het WK. Laat ze dan tegen elkaar spelen, dan kan niemand achteraf zagen dat Afrika of Europa te weinig of te veel plaatsen toegekend krijgen.

Senegal - Egypte als kwalificatiematch voor het WK is toch wel zonde. Toch goed dat het aantal plekken voor CAF van 5 naar 9 gaat volgend jaar.
Bwa. Egypte stelt eigenlijk quasi niks meer voor buiten Salah. Een heel verschil met het elftal dat een decennia geleden meermaals de Afrika Cup won. Ze hebben dan wel dit jaar de finale van de Afrika Cup gehaald, maar dat op zich was al een klein mirakel. Plus de manier waarop ze daar zijn geraakt was nu niet bepaald om duimen en vingers van af te likken.

Ik vind gewoon dat de kwaliteit van die nationale ploegen in het algemeen gewoon gedaald is met vroeger ?

Die Afrikaanse landen gaan er wss toch weer uitliggen in de groepsfase , idem voor de Aziatische . Meer ploegen zal de kwaliteit niet doen stijgen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan