Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Italië zal wel in pot 1 komen met Portugal en Rusland zeker? Ze zullen elkaar wel ontlopen. Barrages kunnen alle kanten op als het maar op één match aankomt.
Het play-off systeem is veranderd: je hebt nu drie groepen van vier teams, twee seeded en twee unseeded. In de halve finale speelt seeded vs unseeded. In de finale spelen uiteraard de twee winnaars. Zo krijg je drie ploegen van de tien die zich kwalificeren.Yup, had ik in mijn vorige post geen rekening mee gehouden. Italie is wegens haar hoge puntenaantal sowieso in pot 1, samen met Portugal, Schotland en Rusland. Daar komen nog 2 teams bij uit de lijst met Tsjechie/Wales, Polen, Zweden, Finland en Nederland/Noorwegen/Turkije.
Voor zover ik goed kan rekenen, zit Nederland (als ze 2e worden) ook in pot 1. De meeste landen uit pot 1 zouden hun wedstrijd wel moeten kunnen winnen zonder al te grote problemen.
Het play-off systeem is veranderd: je hebt nu drie groepen van vier teams, twee seeded en twee unseeded. In de halve finale speelt seeded vs unseeded. In de finale spelen uiteraard de twee winnaars. Zo krijg je drie ploegen van de tien die zich kwalificeren.
Italië en Portugal zijn allebei seeded maar kunnen dus wel samen in dezelfde groep van vier teams terecht komen.
2022 FIFA World Cup qualification – UEFA second round - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ter vergelijking, bij de vorige editie had je 9 groepen in plaats van 10 en plaatsten de 8 beste tweedes zich voor de barrages waaruit 4 teams zich kwalificeerden in een heen- en terugmatch.
2018 FIFA World Cup qualification (UEFA) - Wikipedia
en.wikipedia.org

Ik zou het persoonlijk ook fijner vinden dat er in juni/juli voetbal is niks leuker om op een mooie zomeravond een voetbalmatchke mee te pikken.Nochtans is een voetbalseizoen van Februari/Maart tot November eigenlijk veel logischer. Zeker in streken als de onze. Voetballen in regen, koude en sneeuw is echt niet aangenaam. Supporteren in het stadion in zo'n weer, is dat nog minder. Het is vreemd/hallucinant dat in de beste maanden om te spelen en te supporteren, de competities bij ons stil liggen.
Elk jaar problemen met veldverwarming, uitgestelde wedstrijden wegens regen- en sneeuwval, etc.
Ik had echt gehoopt dat men dat WK zou kunnen gebruiken om de voetbalkalender om te gooien en dit aan te passen aan een jaarkalender. Ik ga toch echt liever in Juni en Juli naar een voetbalmatch kijken, dan in December of Januari. Maar misschien ben ik teveel getekend toen ik een paar jaar terug bij -10 naar een voetbalwedstrijd ging en ondanks de twee truien, sjaal en een warme jas toch zat te rillen van de kou...
Klopt niet, want de twee wedstrijden tegen de laatste in de groepen met zes landen tellen niet mee (omdat er groepen zijn met 5 landen). Omdat Nederland daar twee keer won, zou het dus op 14 punten terechtkomen. Dat kan genoeg zijn, maar dan mag Wales geen punt pakken tegen ons gezien 4 teams al in pot 1 zitten en Zweden ook hoger dan Nederland zou staan.Yup, had ik in mijn vorige post geen rekening mee gehouden. Italie is wegens haar hoge puntenaantal sowieso in pot 1, samen met Portugal, Schotland en Rusland. Daar komen nog 2 teams bij uit de lijst met Tsjechie/Wales, Polen, Zweden, Finland en Nederland/Noorwegen/Turkije.
Voor zover ik goed kan rekenen, zit Nederland (als ze 2e worden) ook in pot 1. De meeste landen uit pot 1 zouden hun wedstrijd wel moeten kunnen winnen zonder al te grote problemen.
Inderdaad, wij staan daar in regen en wind. De rijen naar de drankstand zijn dan door minder publiek gelukkig korter. Dus kunnen we ons op een andere manier wel verwarmen. Maar het zijn ook staantribunes en als je dicht op elkaar staat, valt dat wel mee.Ik zou het persoonlijk ook fijner vinden dat er in juni/juli voetbal is niks leuker om op een mooie zomeravond een voetbalmatchke mee te pikken.
Maar ja voetbal is inse een wintersport, maar voor de supporter is dat soms niet fijn, als ik dan naar union kijk zelf niet overdekte plaatsen, Bij Club trouwens ook teveel plaatsen waar je niet overdekt zit en als de wind wat tegen zit zijde zelf in de bovenste ring kletsnat.
Naar genk gaan is op dat gebied wel nog te doen binnen in de tribune staat de verwarming zelf aan, gent zal dit ook wel zo zijn ( ben er nog niet geweest).
Als je jong bent kijk je daar ni naar regen etc ma nu geef ik de voorkeur aan klein beetje comfort.

Hopelijk krijg vanzeir ook minuten idem voor sambi en CDK. Vanaken zou ik bv niet opstellen ( wij hebben vrijdag alweer een match )Soit, ik kijk wel veel meer uit naar deze match tegen Wales dan tegen Estland. Gewoon om de jonkies te zien spelen.
Ik kijk eerlijk gezegd meer uit naar de wedstrijd van onze noorderburen vanavondSoit, ik kijk wel veel meer uit naar deze match tegen Wales dan tegen Estland. Gewoon om de jonkies te zien spelen.
Dat geldt ook voor alle andere spelers die in het weekend een match hebben? Een bondscoach moet daar geen rekening mee houden. Als je ergens te klagen hebt, is het bij de persoon die de kalender voor de pintjesliga ontwerpt.Hopelijk krijg vanzeir ook minuten idem voor sambi en CDK. Vanaken zou ik bv niet opstellen ( wij hebben vrijdag alweer een match )
Dit zegt allesKan er nog om spannen, spelen dinsdag in een leeg stadion. Gelukkig voor hen niet tegen Haaland.
Je kon perfect Sambi op de 6 zetten ipv witsel idd.Theate en CDK krijgen dus een kans, goed zo.
Had zelf wel nog graag Sambi en eventueel ook Saelemaekers gezien.
Hier staat NPO3 al opIk kijk eerlijk gezegd meer uit naar de wedstrijd van onze noorderburen vanavond
Triest die lege kuip ... voorbode van ...