De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat de andere toppers geel hebben gepakt of kwaaltjes hadden en niet mee konden. Ge moet daar altijd met ne hele kern naartoe hé.
Bij deze rode duivels behoren is al een grote stap voor een 19-jarige. Dan moet ge echt ni memmen dat ge meteen speelminuten moet maken.

Djeezes zeg. Lukebakio is voor het eerst gestart, Vanaken, Trossard, Casteels & Saelemaekers hebben nu voor het eerst veel speelminuten gekregen. Tot nu toe zaten die jongens altijd op de bank hé. Alsof die mannen het niet verdienen om te spelen. Het is niet omdat de VTM CDK (en Vanaken) tot vervelens toe blijft ophemelen dat dat terecht is.
Het gaat mij helemaal niet om CDK alleen hoor... Ik was Degryze zijn geruk op die gast ook strontbeu trouwens.
Verschaeren is ook van de beloften gehaald en op ne vlieger gezet richting het hol van Pluto om daar wat op de hotelkamer playstation te spelen met Hazard en co trouwens.

Het gene mij hier gewoon stoort is dat je 2 spelers bent gaan halen bij de beloften, na hun match daar. Die gasten hebben dus quasi geen voorbereiding meegedaan met de eerste ploeg en zijn gewoon eens op ne vlieger gestapt, hebben in een Russisch hotel geslapen en ze hebben een match bekeken vanop de bank. 0,0 meerwaarde dus.
Als je ze van dag 1 mee kan nemen en ze een tijdje in Tubeke kan laten meetrainen dan heeft dat nut. Zo trainen ze mee aan een hoog niveau en daar worden ze beter van. Maar dat stuk hebben ze niet meegedaan dus het had gewoon geen nut om die jongens op te roepen. Laat die gewoon bij de beloften blijven en daarna terug gaan naar hun club.

Bedankt voor deze uitmuntende bijdrage. Dit is exact wat een forum zo boeiend maakt.
Jouw bijdrage was/is even waardevol. Je mag blind Martinez zijn parcours ophemelen en alles goedpraten wat hij doet en niet doet. Maar als er dan af en toe wordt gelachen om een belachelijke stelling, dan moet je niet komen wenen he.

Mjah het is heel simpel toch mensen. De laatste jaren was het te weinig, telkens dezelfde fouten, telkens vasthouden aan matige spelers, te weinig lef, te weinig vernieuwing, spelers die algemeen niet weten wat hun taak is en tactische starheid. Nu gebeurt hetzelfde weer en we zien collectief het WK in vlammen opgaan.

En terwijl is Van Gaal van Nederland een machine aan het maken. Hij heeft het mooi uitgelegd. Hij kijkt naar de tegenstander, kijkt naar zijn selctie en optimaliseert dan zijn selectie in het kader van de wedstrijd. Met twee verschillende systemen gespeeld. Gakpo, Gravenberch, Till en Rensch hebben kansen gekregen. En kijk naar zijn opstelling tegen Turkije. Hij schakelt over naar een 4-3-3 en er zit balans in dat elftal. Berghuis is niet de beste op RW maar hij werkt daar constant, combineert secuur en hij heeft een goed schot. Klaassen is al 5 jaar niet meer boeiend maar hij is perfect voor die rol tussen aanval en middenveld met De Jong en Gini naast hem. Er is over nagedacht en het werkt gewoon. Er zijn evoluties en aanpassingen over drie wedstrijden heen. En belangrijke wedstrijden hé, want Nederland was niet goed bezig voorlopig.

Het kan zoveel beter maar zoveel mensen die gewoon willen verdrinken in middelmaat. Wilmots heeft zoveel van voetballiefhebbend België gestolen en Martinez doet nu hetzelfde.

Maar ale, laten we het perspectief niet verliezen, een 3e plaats en een kwartfinale is echt niet zo slecht hoor. En teams hebben tussen 2018 en nu echtt wel schrik om tegen Belgie te spelen. Akkoord, ik ben ook absoluut geen fan van Martinez zijn coaching stijl maar om hem op hetzelfde niveau van Wilmots te zetten is toch overdreven. En Van Gaal, absoluut mee eens dat hij een betere coach is dan Martinez, maar hij heeft nu ochottekes 2 matchen erop zitten tegen Montenegro en een heel zwak Turkije...
In 2018 was dat uiteindelijk ook "maar" een 3e plaats (zoals België met Martinez, en ja de Oranje selectie was minder goed dan de Belgische selectie in 2014, maar zoals ik al zei Van Gaal is een betere trainer, maar Martinez is echt niet zo slecht hoor).

Ik vraag me gewoon af, welke trainer zouden we in de plaats van Martinez halen die beter doet met deze selectie? Uiteindelijk zal je op de grote toernooien altijd een beetje geluk moeten hebben, ook dat is voetbal.

Hoewel ik het volledig eens ben dat Van Gaal uiteraard een betere coach is dan Martinez en de kritiek, op het niet gebruiken van onze meegereisde nieuwe talenten, volledig terecht is, is het wel veel makkelijker om in die matige ploeg wat Oranje is, nieuwe spelers de kans te geven.

Maar ale, laten we het perspectief niet verliezen, een 3e plaats en een kwartfinale is echt niet zo slecht hoor. En teams hebben tussen 2018 en nu echtt wel schrik om tegen Belgie te spelen. Akkoord, ik ben ook absoluut geen fan van Martinez zijn coaching stijl maar om hem op hetzelfde niveau van Wilmots te zetten is toch overdreven. En Van Gaal, absoluut mee eens dat hij een betere coach is dan Martinez, maar hij heeft nu ochottekes 2 matchen erop zitten tegen Montenegro en een heel zwak Turkije...
In 2018 was dat uiteindelijk ook "maar" een 3e plaats (zoals België met Martinez, en ja de Oranje selectie was minder goed dan de Belgische selectie in 2014, maar zoals ik al zei Van Gaal is een betere trainer, maar Martinez is echt niet zo slecht hoor).

Ik vraag me gewoon af, welke trainer zouden we in de plaats van Martinez halen die beter doet met deze selectie? Uiteindelijk zal je op de grote toernooien altijd een beetje geluk moeten hebben, ook dat is voetbal.

Ik denk (lees: ik ben zeker) dat de toplanden geen schrik hebben om tegen België te spelen. Ze lachen ons uiteraard niet uit, maar de landen "that matter" zetten ons op zijn best op gelijke voet. Die kijken echt wel door die "1ste plaats" facade heen.

Ik had ook wel graag Van Gaal als trainer gezien. Maar ik wil niet weten met wat den bond af zal komen als Martinez zou vertrekken.
Uiteraard kan het beter, maar ook niet uit het oog verliezen dat het veel slechter kan.

Toch ook veel mensen die zwaar tillen aan persconferenties hier. Is dat niet bijna altijd en overal oppervlakkige zever?

Ik had ook wel graag Van Gaal als trainer gezien. Maar ik wil niet weten met wat den bond af zal komen als Martinez zou vertrekken.
Uiteraard kan het beter, maar ook niet uit het oog verliezen dat het veel slechter kan.

Toch ook veel mensen die zwaar tillen aan persconferenties hier. Is dat niet bijna altijd en overal oppervlakkige zever?
ALs je Martinez gaat vervangen moet het den absolute top zijn .
Genre Pep, Zizou, Ancelotti, ect mannen die al is iets deftig hebben gewonnen binnen een club /land
Gene Michel, gene Clement, gene dury ect .

ALs je Martinez gaat vervangen moet het den absolute top zijn .
Genre Pep, Zizou, Ancelotti, ect mannen die al is iets deftig hebben gewonnen binnen een club /land
Gene Michel, gene Clement, gene dury ect .
Clement met 3 titels is natuurlijk niet deftig. :unsure:
Ben vrij zeker dat een Preud'homme het beter zou doen dan Martinez. Die kiest toch puur op naam en geschiedenis? Niets van vernieuwing of durf in zijn selecties, laat staan in het spelbeeld. Die teert puur op de gouden generatie, maar dankzij zijn inbreng is het een verloren gouden generatie.

Clement met 3 titels is natuurlijk niet deftig. :unsure:
Ben vrij zeker dat een Preud'homme het beter zou doen dan Martinez. Die kiest toch puur op naam en geschiedenis? Niets van vernieuwing of durf in zijn selecties, laat staan in het spelbeeld. Die teert puur op de gouden generatie, maar dankzij zijn inbreng is het een verloren gouden generatie.
Applaus voor Clement !Maar no thx

Tell me , wat zou dan in u ogen de ideale uitleg zijn ?
Dat moet ge aan hem vragen he. Ik kan en moet zijn kromme beslissingen toch niet gaan goedpraten?

Idealiter gebeuren zulke dingen niet, zie de uitleg van anderen, ook al kan ik @Wilto zijn punt ook zeker begrijpen. Maar als die toch gebeuren, en hij daar de enige verantwoordelijke voor is, dan mogen we eindelijk wel eens een uitleg krijgen die steekhoudt. Dat is hetzelfde heerschap dat nog altijd niet uitgelegd heeft wat Benteke daar aan de zijlijn stond te doen tegen Italië toen er afgefloten werd he. Als een dief in de nacht vertrokken na die blamage en nu terug aan het werk alsof Roberto Heeren niets fout gedaan had, terwijl dat vervangingspatroon via Batshuayi tegen Frankrijk enkele dagen daarvoor wel al op iets als een beyondgameforum werd opgemerkt. Wanneer Clement of Kompany het weer eens uithangen met slechte wissels of onnozele opstellingen, dan hebt ge hier meteen posts van die club hun supporters daarover met vragen achter uitleg. Zo hoort het, dus ik verwacht dat in nog grotere mate bij een natonale ploeg, waar dat toch eerder een publieke functie is.

Hij is aan zijn zesde jaar bezig, met al die zever en praatjesmakerij die we in zijn wittebroodsweken nog door de vingers zagen, zijn we niets meer. Dat ie een pik op Heynen en anderen heeft, dat kan gebeuren bij een coach. Maar goed, die spelers zijn er dan gewoon niet bij, da's één zin daarover en zijn keuze voor de rest. Spijtig, maar afgehandeld. Dat ie van drie spelers die hij wél selecteert en speciaal meeneemt dan even zegt: "ah ja, honger is de beste saus he, domme journalistjes, we maken die spelers nu klaar om te eten zodat ze niet schrikken van een Bicky als we ze eindelijk een Bicky geven, misschien, ooit", dat slaat toch echt nergens op? Vanheusden is een (uitgeleende) speler van Inter, De Ketelaere forkt al twee jaar Bicky Royals in de Champions League, en Verschaeren heeft hij zelf mee helpen hypen tot belofte van het jaar. Alledrie zijn ze al gedebuteerd bij de nationale ploeg onder hem. Gaat ge De Ketelaere echt nog zo stiefmoederlijk behandelen terwijl die al op of tegen United, PSG, Dortmund, Madrid, ... gespeeld heeft? Tijd dat ge dan uw plaats eens kent als coach die het twee maanden geleden nog even zwart als de nacht waarin hij vertrok voor de ogen werd. Of was hij zichzelf hongerig aan het maken met het verliezen van een kwartfinale zodat hij niet schrikt als hij ooit eens in een finale staat? Want zo belachelijk is die uitleg.

Nogmaals, dat De Ketelaere of Verschaeren niet spelen maar wel meereizen zal mij worst wezen, da's het leven van een speler van de nationale selectie, maar ik wil daar wel het samenhangende idee achter zien voorgelicht worden. Die vergelijkingen met Van Gaal of welke coach beter is moeten van mij niet, ik wil alleen dat die als verantwoordelijke finaal eens een logische motivering aflegt voor zijn overduidelijke fouten, zoals bijvoorbeeld Hazard zijn vervanging tegen Portugal. Net zoals dat geldt voor alle andere trainers, da's namelijk één van hun belangrijkste taken. En als hij dat niet kan, dan moeten daar conclusies uit getrokken worden, of hij nu matchen wint of niet, of er een goede vervanger is of niet. Vanaf dat ge uw keuzes, fout of niet, niet helder kunt uitleggen of er geen aansprakelijkheid voor denkt te hebben, is het bijna gedaan voor mij als trainer. Laat iemand anders dan maar muntjes opgooien als tactische belissingen, geraken we even ver met deze kern.

Ik denk (lees: ik ben zeker) dat de toplanden geen schrik hebben om tegen België te spelen. Ze lachen ons uiteraard niet uit, maar de landen "that matter" zetten ons op zijn best op gelijke voet. Die kijken echt wel door die "1ste plaats" facade heen.
Na Brazilië in 2018 misschien wel, nu zeker niet meer. Ik denk dat niet alleen de tegenstanders maar ook onze spelers zelf ondertussen zo over hem denken.

PS: Anders nemen we deze Van Gaal? Lijkt me top.
CaEJc0uWkAA3-k9.jpg

Laatst bewerkt:
Martinez is gewoon een hele goede in met iedereen tevreden houden, en hun momentje gunnen. Simons enkele jaren geleden eens laten invallen voor applaus nadat die van Wilmots niet mee mocht naar het WK. Chadli speelt een goed Wk 2018 begint nadien te prutsen maar he leuk WK gespeeld je mag ook mee naar het EK jongen.

Tgoh ...
Vraag me toch af wie daar een goeie zaak aan doet...
-Barca? Is Martinez goed genoeg om zo'n ploeg terug op de rails te krijgen? Ik heb dat gevoel alvast niet...
-Martinez? Het zal vast een eer zijn, om trainer van Barcelona te mogen zijn... maar is dat momenteel geen vergiftigd geschenk? (Nu ja, als alles er goed ging, zouden ze Martinez wsl niet overwegen. Dit is mss zijn enige kans op dat op zijn cv te zetten)
- België? Niet dat het de coach was die ons beter deed spelen...maar ik vraag me vooral af, wie ge in de plaats kunt nemen. De aantrekkelijkheid om RD te coachen, was pakweg 4 jaar geleden het hoogst. Welke trainer (van niveau) wil nu nog komen? Niet dat we een slechte ploeg hebben, maar denk dat de "hype" wel wat is gaan liggen.

Denk niet dat Martinez die kans zal laten liggen als Catalaan. Heeft ook maar weinig te verliezen in het huidige Barca.

Hou mijn hart vast met wie den bond zal afkomen. Hopelijk geen Belg, want daar zie ik niet echt kandidaten waar ik persoonlijk wild van word.

Voor mij is het simpel: Conte of Zidane. Die eerste heeft onlangs laten weten dat hij het jammer vond dat hij niet voor Oranje werd gevraagd. Dus de Rode Duivels en Lukaku moet hij zeker zien zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan