De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het enige dat me opviel in dat artikel is dat die zonder zijn madam niets is. Zijn madam moest zelf stapeltjes kleren leggen die hij moest aandoen. Das toch om te lachen
Mijn vriendin heeft op een voetbalclub gewerkt en je wil niet weten wat die spelers allemaal niet kunnen en verwachten dat anderen voor hen doen. De helft van die kern wist op het ontbijt niet hoe een automatische fruitpers werkte en ze heeft ooit om 23u telefoon gekregen van een speler die wou dat de klusjesman naar zijn appartement kwam om een lamp te vervangen (dus gewoon uitdraaien en een nieuwe indraaien) want hij had geen flauw idee hoe dat moest...

De gemiddelde voetballer is nu eenmaal een jongen die op zijn 16 gestopt is met school en al voor die leeftijd eigenlijk enkel met zijn sport bezig was. Den helft van die gasten heeft geen flauw idee hoe de echte wereld eruit ziet :)

Mijn vriendin heeft op een voetbalclub gewerkt en je wil niet weten wat die spelers allemaal niet kunnen en verwachten dat anderen voor hen doen. De helft van die kern wist op het ontbijt niet hoe een automatische fruitpers werkte en ze heeft ooit om 23u telefoon gekregen van een speler die wou dat de klusjesman naar zijn appartement kwam om een lamp te vervangen (dus gewoon uitdraaien en een nieuwe indraaien) want hij had geen flauw idee hoe dat moest...

De gemiddelde voetballer is nu eenmaal een jongen die op zijn 16 gestopt is met school en al voor die leeftijd eigenlijk enkel met zijn sport bezig was. Den helft van die gasten heeft geen flauw idee hoe de echte wereld eruit ziet :)
Niet te doen inderdaad. En die mensen verdienen dan X meer dan een geleerde op de unief of wetenschap. Het evenwicht is al lang zoek.

Bij de Duivels moet hij zich bewijzen en werken voor een basisplaats. Bij Club kan hij bij wijze van spreken met een kater aankomen en nog zeker zijn dat hij start.
Het is ook gewoon makkelijker voetballen als er goeie voetballers rond je staan. Bij Club is dat op Belgisch niveau ok maar spelen met Witsel, Hazard en Lukaku rond u vergemakkelijkt de zaken. Een Verschaeren krijgt ook (terecht) kritiek dat hij opgeroepen wordt maar elke keer hij meedoet voetbalt hij uitstekend mee en pikt het niveau moeiteloos op. Niet dat je van zulke spelers (een Verschaeren, een Vanaken) kan verwachten dat ze de ploeg iets bijbrengen dat u volgende keer wél voorbij Frankrijk of Italië brengt (daarvoor heb je alle echte toppers in topvorm nodig), maar meedraaien tegen ploegen die op papier minder sterk zijn dan ons: geen probleem.

Geen Lukaku, Vertonghen en Courtois in Wit-Rusland dus. Ik hoop eigenlijk dat hij Hazard ook terug laat reizen naar zijn club.

Tijd voor de jongen gasten om zich te tonen. Ik ga er vanuit dat een Vanheusden bijvoorbeeld nu wel eens aan de aftrap mag verschijnen.

Btw, we spelen dan wel tegen Wit-Rusland, de match is in Kazan (1600 km naar het Oosten), Rusland, wegens de sancties van de EU tegen Wit-Rusland.
Dat is inderdaad wel wat belachelijk. Dan hadden ze het evengoed in bijvoorbeeld Polen of Litouwen kunnen laten doorgaan, dat is nog in de buurt van Wit-Rusland en minder ver voor iedereen.

Dat is inderdaad wel wat belachelijk. Dan hadden ze het evengoed in bijvoorbeeld Polen of Litouwen kunnen laten doorgaan, dat is nog in de buurt van Wit-Rusland en minder ver voor iedereen.

Wit-Rusland staat momenteel op ZEER gespannen voet met Polen en Litouwen, betwijfel of dat een optie was.

Klopt, maar Kazan blijft toch een vreemde keuze. In Moskou liggen toch stadions genoeg als het dan toch Rusland moet zijn? Moskou is toch al een uurtje minder ver vliegen...

Feit, St Petersburg, Moskou of zelfs Kaliningrad (uiteindelijk toch WK-gaststad) waren betere opties. Geen idee waarom Poetin de Belgen naar Kazan wil sturen.

5 spelers van Jong Oranje (u19) naar huis gestuurd wegens overtreden corona regels. Ze hebben vrouwvolk uitgenodigd op hun kamer. Denk niet dat die beseffen welke gevolgen zulke foliekes kunnen hebben... Is het toeval dat elk van die 5 buitenlandse roots hebben? Ik ga hier vast weer racist genoemd worden, maar het is toch frappant dat ze stuk voor stuk roots hebben die buiten Nederland liggen. Uiteraard gebeuren zo'n dingen wel vaker (en zeker vroeger) dat spelers zo zondigen en uiteraard ook bij autochtonen, maar nu met de corona situatie echt wel een zware fout.

5 spelers van Jong Oranje (u19) naar huis gestuurd wegens overtreden corona regels. Ze hebben vrouwvolk uitgenodigd op hun kamer. Denk niet dat die beseffen welke gevolgen zulke foliekes kunnen hebben... Is het toeval dat elk van die 5 buitenlandse roots hebben? Ik ga hier vast weer racist genoemd worden, maar het is toch frappant dat ze stuk voor stuk roots hebben die buiten Nederland liggen. Uiteraard gebeuren zo'n dingen wel vaker (en zeker vroeger) dat spelers zo zondigen en uiteraard ook bij autochtonen, maar nu met de corona situatie echt wel een zware fout.
Racist.

Racist.

Vorig jaar toen dit bij bv Engeland gebeurde in volle Corona pandemie was daar gewoon iemand als Foden bij. Een witte Engelsman die toch wel heel veel british vibes uitstraalt.

Anderzijds zijn er wel culturele verschillen in hoe bepaalde mensen de pandemie benaderen in mijn ogen. Afhankelijk van de kanalen waar ze hun info krijgen. Zie naar de Marokkaanse gemeenschap die zich veel moeilijker laat vaccineren in Brussel bv.

Nederland ook sowieso een land waar veel mensen het hele COVID verhaal anders hebben opgepakt als ons. Zit hier in Italië vlak naast een camping vol Hollanders, en je moet niet denken dat die een mondmasker gaan aandoen waar dat hier gevraagd wordt hoor …

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan