De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren een half uur van de u19’s van Sonck bezig gezien. Zit wel een lekker generatietje aan te komen. Lavia, Mbamba, Sandra, Stroeykens, Oyen, … niet alleen veel potentieel, ook gewoon heel leuk om bezig te zien. Dat steeds meer club investeren in jeugdwerking, en volgend seizoen de beloften in de senioren reeksen, gaan mijn inziens een zegen zijn voor het Belgisch voetbal.
Ik zou het mooi vinden moest onze jeugd nog eens iets presteren. Want al 20 jaar is het telkens veel gepraat over talent, maar echt 0,0 prestaties. Terwijl die traditionele landen telkens wel eens een prijs pakken met zo een lichting. Ver komen in die jeugdtornooien brengt toch wel iets bij, terwijl wij vaak niet eens kwalificeren voor eindrondes…

Ik zou het mooi vinden moest onze jeugd nog eens iets presteren. Want al 20 jaar is het telkens veel gepraat over talent, maar echt 0,0 prestaties. Terwijl die traditionele landen telkens wel eens een prijs pakken met zo een lichting. Ver komen in die jeugdtornooien brengt toch wel iets bij, terwijl wij vaak niet eens kwalificeren voor eindrondes…
Resultaten wel aan ondergeschikt belang natuurlijk in de jeugd. Maar zou wel eens leuk zijn dat een jonge duivels ploeg eens succes heeft. Figuren als Walem de beloften laten coachen helpt natuurlijk wel niet.

Pfoeh… Heel erg zou ik het niet vinden, maar het hoeft niet per se voor mij. Het zorgt wel voor meer kansen voor een gouden lichting, maar deel van de charme is hoe uniek en hardbevochten zo een eindoverwinning is.

Hoe het nu is, is toch goed genoeg imo. Om de 2 jaar zien we een groot toernooi (EK-WK), de eindwinnaar draagt 4 jaar de titel. Als we dat nu plots gaan halveren, is de eindwinst halen imo toch minder waard.

Idd, nu is het echt een prestatie om WK te worden, als je ziet welke klein kransje aan ploegen al WK geworden zijn.
Je maakt de kans dan gewoon een pak groter, niet dat het gemakkelijk wordt, wat het veel minder uniek maakt.

Voor mij hoeft dat ook niet het speciale gaat er snel vanaf zijn, heb dat eigenlijk met onze competitie ook elk jaar vier keer tegen rsca, genk etc spelen vroeger keek ik met stip uit naar Club- Rsca nu is dat altijd wat minder " belangrijk". Dat is natuurlijk een persoonlijk gevoel.

Voor mij hoeft dat ook niet het speciale gaat er snel vanaf zijn, heb dat eigenlijk met onze competitie ook elk jaar vier keer tegen rsca, genk etc spelen vroeger keek ik met stip uit naar Club- Rsca nu is dat altijd wat minder " belangrijk". Dat is natuurlijk een persoonlijk gevoel.
Scheelt natuurlijk ook dat Club in die wedstrijden al jaren geen tegenstand meer krijgt.

Ah, FIFA is geintrigeerd geraakt door de Super League blijkbaar. Dit zou de doodsteek zijn voor continentale kampioenschappen want WK-kwalificaties nemen 2 jaar in beslag. Dit zou dan ook betekenen dat "middenklasse" voetballanden geen kampioenschappen meer spelen omdat er minder plaats is op een WK dan op een continentaal kampioenschap.

Typisch FIFA dat ze niet nadenken over de rest eenmaal ze geld geroken hebben.

Hans in de basis!
Neen, serieus, na vorige match best wel terecht imo. Oké brol tegenstander, maar wel gewoon deftig imo.

Op rechts dan? Of gaan we een ander systeem spelen dat zou pas een mindfuck zijn!
Gilles De Bilde zal het ons straks wel vertellen!

Misschien Vanaken als valse 9 zoals De Bruyne met Hazard en Lukaku komend van de buitenkant? :unsure:

Veel zal er aan het systeem wel niet veranderen...

Vanaken ipv Trossard, naast Hazard achter de spits dus. Op die positie komt hij in deze formatie wel het best tot zijn recht denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan