De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Oldskooler is het niet goedkoper om uw rechtsbijstand uit die polis te halen (en uit uw familiale/brandverzekering) en bij een onafhankelijke te zetten ?

Ik betaal voor mijn Megane GT full omnium een dikke 1600 euro per jaar.
Aangezien die ondertussen 5 jaar geworden is toch een kijken om over te gaan naar een kleine if mini omnium.
Lijkt me heel veel? Zelfs voor full omnium. Voor een kleine omnium daal je mss naar 1200 euro?
Tenzij je ooit een paar accidenten hebt gehad.
Bij zulke bedragen denk ik aan BMW/Audi ergens in een grootstad.

Nu ja, het blijkt allemaal heel uiteenlopend te zijn.

Sommigen komen precies weg met 400-500 euro voor een mooi pakket.

Anderen zitten dan al tegen de 700 euro.

Het is niet bij brokkenpiloten bij wie ik het heb nagevraagd.

Ik met mijn 568 euro zit eigenlijk ook te hoog.
Maar ik heb wel die gratis (kuch) bestuurdersverzekering + help voor platte band, omdat ik bonus malus -2 heb.
Dat is blijkbaar de deal bij Fortis / AG. Bonus malus -2 en je krijgt die 2 dingen er 'gratis' bij.
Elders betaal je voor die bestuurdersverzekering ook weer eens 50-100 euro.

@Oldskooler is het niet goedkoper om uw rechtsbijstand uit die polis te halen (en uit uw familiale/brandverzekering) en bij een onafhankelijke te zetten ?

Mss wel. Er komt allemaal wat bij kijken pff :p

Laatst bewerkt:
Aangezien die ondertussen 5 jaar geworden is toch een kijken om over te gaan naar een kleine if mini omnium.
Dat is toch wel immens veel voor een wagen van 5 jaar.
Die zijn dagwaarde is echt niet meer zo hoog om dat te rechtvaardigen.

Ik betaalde toen mij 1 nieuw was 1612€ voor een volledige. Catalogus 41k en was toen 24. Nu zit ik op 734€ voor een kleine.

Niet moeilijk doen, Dexia blijft Dexia voor mij. Je mag al blij zijn dat ik ze niet het Gemeentekrediet noem. Als ouwe zak heb ik hier ook mijn rechten op dit forum!
Ouwe zak? Ge zijt ocharme 3 jaartjes ouder dan ik. (Tenzij de leeftijd in u profiel niet klopt)
En zelfs eenen ouwe zak moet toch meegaan met zijnen tijd.

Ouwe zak? Ge zijt ocharme 3 jaartjes ouder dan ik. (Tenzij de leeftijd in u profiel niet klopt)
En zelfs eenen ouwe zak moet toch meegaan met zijnen tijd.
Mijn leeftijd in profiel klopt. Jij belt dus een halfbelegen zak, ik een belegen ;).

Om een of andere reden blijf ik Dexia zeggen tegen Belfius, ook al ben ik pas recent terug klanten ben ik nooit actieve klant van Dexia geweest.

Ik betaal net geen €1000 per jaar voor kleine omnium voor mijn S3 8V. Heb wel km-verzekering, maar er zit wel alles in van verzekering bestuurder en passagiers tot vervangwagen enzo. Wagen is ondertussen wel bijna 8 jaar.

Dat is toch wel immens veel voor een wagen van 5 jaar.
Die zijn dagwaarde is echt niet meer zo hoog om dat te rechtvaardigen.

Ik betaalde toen mij 1 nieuw was 1612€ voor een volledige. Catalogus 41k en was toen 24. Nu zit ik op 734€ voor een kleine.
Ik betaal ook zoiets ongeveer voor een halve omnium. Volledige omnium weet ik het bedrag niet meer exact maar dacht dat dat iets van een 1200€ was, deze heb ik 3 jaar gehad.

Ik met mijn 568 euro zit eigenlijk ook te hoog.
Maar ik heb wel die gratis (kuch) bestuurdersverzekering + help voor platte band, omdat ik bonus malus -2 heb.
Dat is blijkbaar de deal bij Fortis / AG. Bonus malus -2 en je krijgt die 2 dingen er 'gratis' bij.
Elders betaal je voor die bestuurdersverzekering ook weer eens 50-100 euro.

Eens een simulatie gedaan bij ethias.

471 euro:
BA
Rechtsbijstand
Bestuurder
Kleine omnium ebij

Dus quasi 100 euro goedkoper en een kleine omnium erbij.

Wel geen verhelping meer bij platte band, maar pff :p
Voor die 100 euro verschil heb ik elders volledige pechverhelping ipv louter hulp voor een platte band.

Gatver wat zijn AG oplichters :p

Laatst bewerkt:
Factuur voor de autoverzekering geärriveerd.

568 euro
yikes eigenlijk wel.

Burg. Aansprakelijkheid 499 euro
Uitgebreide rechtsbijstand 69 euro.

Bonus malus -2, laagste dus.
Dit voor een kleine benzine met amper 84pk, een 10 jaar oud al. Catalogusprijs een miezerige 12.000 euro destijds maar zoiets.
Regio boerendorp, want in een stad betaal je dus al meer.

Goedkoper moet sowieso lukken als ik ga rondluisteren.
Maar ik twijfel nog.

Maar... dankzij die lage bonus malus heb ik een zogenaamde 'gratis' bestuurdersverzekering, en ook recht op pechverhelping bij een platte band.
Die gratis lijkt dus ferm ingecalculeerd.
Elders mag je die bestuurdersverzekering dan weer apart betalen.

Dus, op de schaal van 1 tot 10, hoe hard word ik in het zak gezet? (10 = heel hard)

Met licht in het zak gezet, kan ik nog leven.

Hier en daar zal je spotgoedkope verzekeringen vinden, maar ja als je dan iets aan de hand hebt.

(Bij Fortis, gewoon erbij gebleven, omdat mijn ouders er ooit zaten, maar elk jaar worden ze telkens fiks duurder precies.)

Als ik via kbc simuleer, kom ik ook wel op een 600 euro uit via:
Nu ja, is ook weer een grootbank.
Dat is wel hoog.

Ik heb vorig jaar in augustus gehoord bij KBC voor een wagen van 2 jaar en 410pk en daar was de BA 480 euro en rechtsbijstand 70 euro.
Toen was ik 29 jaar.

Was zonder kortingen dus in de praktijk zal het wel lager zijn.
Full omnium koste het in totaal €1750 zonder kortingen.

Voor mijn lichte vracht van 13 jaar oud en 90pk betaal ik iets van 300 euro voor BA en rechtsbijstand.

Ik betaalde bij Ethias voor een auto met 220Pk en 9j oud 850euro en heb wel wat discussie over prijs gehad, maar niks aan te doen te veel pk en was toen 33j oud.
Was een gewone BA Verzekering niks anders, ben hier dan ook vertrokken.
Dan ben ik bij DVV langs geweest die vroegen 800€, maar als ik op naam van vader/moeder zet dan was het 500€.

Dan ben ik bij DVV langs geweest die vroegen 800€, maar als ik op naam van vader/moeder zet dan was het 500€.
En je bent 33 jaar? En hoe lang rij je al op eigen naam?
Dat is toch te bizar voor woorden dat je als 33-jarige nog een verzekering op uw moeder haar naam moet pakken.

Ik was toen 33j en had mijn rijbewijs toen 8j en nooit een ongeval gehad, niks.(ook nooit veroordeeld of boetes gehad)
Die pé van DVV stelde voor om op de vader/moeder hun naam te zetten en met andere verzekeringen naar hun te komen dan was het 500euro.
Ik vond dat echt schandalig, wat die vroegen, maar die vonden dat allemaal normaal, omdat de auto 220Pk had.

Mijn leeftijd in profiel klopt. Jij belt dus een halfbelegen zak, ik een belegen ;).

Om een of andere reden blijf ik Dexia zeggen tegen Belfius, ook al ben ik pas recent terug klanten ben ik nooit actieve klant van Dexia geweest.
Bwa, met mijn rugproblemen voelde ik mij de laatste jaren wel altijd oud, maar sinds de operatie lijkt dat beter te gaan (nog een beetje afwachten), dus misschien ga ik mij de komende jaren weer "jong" voelen :unsure:

Zo herinner ik mij trouwens nog iets van een aantal jaren geleden, we waren ergens aan het werk met 3 man. Een iets oudere collega (tegen de 50) en een stagair van zo'n 18 jaar.
Zegt die stagair plots "ik word oud." :wtf:
Mijn reactie "Wablieft?, Gij zijt nog jong, ik word oud en hij is al oud!"
Zegt die stagair tegen die collega "laat gij dat zeggen?", antwoord van de collega "Ja, hij heeft gelijk." :rofl:

Bwa, met mijn rugproblemen voelde ik mij de laatste jaren wel altijd oud, maar sinds de operatie lijkt dat beter te gaan (nog een beetje afwachten), dus misschien ga ik mij de komende jaren weer "jong" voelen :unsure:

Zo herinner ik mij trouwens nog iets van een aantal jaren geleden, we waren ergens aan het werk met 3 man. Een iets oudere collega (tegen de 50) en een stagair van zo'n 18 jaar.
Zegt die stagair plots "ik word oud." :wtf:
Mijn reactie "Wablieft?, Gij zijt nog jong, ik word oud en hij is al oud!"
Zegt die stagair tegen die collega "laat gij dat zeggen?", antwoord van de collega "Ja, hij heeft gelijk." :rofl:
Mijn schoonpa zegt altijd: "oud worden, dat is niets. Oud zijn, dat is pas erg".

Ik ben vorig jaar in Juli op bonus malus 11 begonnen.
In April ongelukje gehad op parking , enorme regen en drukte en bij het achteruit rijden iemand licht aangetikt en beide een deukje van pakweg 2cm.
Papieren ingevuld als aangetikt bij uitrijden parkeervak en online ingediend en na een week een mail dat ze de andere partij gaan vergoeden.

Nu krijg ik hier mijn factuur voor Juli tem Oktober ( betaal per 3 maanden ) en daarin staat nu bonus malus 10 ipv 11.
Hoe kan dat ? :unsure:

Ik ben vorig jaar in Juli op bonus malus 11 begonnen.
In April ongelukje gehad op parking , enorme regen en drukte en bij het achteruit rijden iemand licht aangetikt en beide een deukje van pakweg 2cm.
Papieren ingevuld als aangetikt bij uitrijden parkeervak en online ingediend en na een week een mail dat ze de andere partij gaan vergoeden.

Nu krijg ik hier mijn factuur voor Juli tem Oktober ( betaal per 3 maanden ) en daarin staat nu bonus malus 10 ipv 11.
Wildcard ingezet misschien?

Uw BM zal pas stijgen bij het hernieuwen van het contract, niet in de looptijd van het lopende contract. Zou anders maar vrij discriminerend zijn tegenover mensen die met eenmalige premie werken, die zijn dan een jaar safe terwijl mensen die maandelijks betalen elke maand een potentiële verhoging kunnen krijgen.

Uw BM zal pas stijgen bij het hernieuwen van het contract, niet in de looptijd van het lopende contract. Zou anders maar vrij discriminerend zijn tegenover mensen die met eenmalige premie werken, die zijn dan een jaar safe terwijl mensen die maandelijks betalen elke maand een potentiële verhoging kunnen krijgen.
Zijn contract is vorig jaar in juli begonnen, dus dan is vanaf juli dit jaar toch die hetnieuwing van dat contract?

Wat is voor onze autovakantie de aangenaamste weg om richting Munchen - Salzburg te geraken vanaf Brussel?

Denk daarbij enerzijds aan vlot kunnen rijden (hoeft daarom niet ongelimiteerd) zonder al te veel van typische Duitse baustelle en stau. Anderzijds zijn mooie landschappen ook zeker welkom tijdens de lange autorit.

Routeplanner geeft meerdere mogelijkheden die qua tijd vrij gelijkaardig zijn en in afstand maar bepert schelen.
  1. E411 - Luxemburg - Duitse A8 met (erg) traag stuk gewone baan tussen Pirmasens en Landau - Karlsruhe - Stuttgart - Munchen
  2. E40 Luik - E42 Sank vith - B50 in Rijnland - A61 A6 en A5 tot Karlsruhe - A8 naar Stuttgart - Munchen
  3. E40 naar Aken - A4 naar Keulen - A3 naar Neurenberg - A9 naar Munchen
Route 1 heb ik ervaring mee met het stuk tot Karlsruhe en dan A5 voor zwarte woud. Bepaalde stukken E411 zijn een nationale schande en dat stuk tussen Pirmasens en Landau is ook ver van fantastisch om te rijden. Waren toen wel bezig met sommige stukken te verbreden naar 2x2 dus is intussen misschien beter? Even omrijden langs Luxemburg als tankstation is met de huidige internationale prijzen ook niet meer van toepassing (BE en DE zijn quasi even duur).
Route 2 ken ik enkel de E42 tot Malmedy. Mooie route wel maar de rest is mij totaal onbekend. Stuk B50 lijkt grotendeels dubbel tweevaks te zijn op 1 stuk (natuurgebied?) na. Vanaf Karlsruhe dezelfde route als 1.
Route 3 lijkt 100% snelweg te zijn. Langste traject maar niet echt langer in tijd. Ken ik voorbij de wisselaar met de E42 totaal niet.

Edit: Zullen waarschijnlijk lang traject 3 rijden. Quasi gans de route snelweg met 3 vakken en van de 3 mogelijkheden ook het grootste gedeelte zonder snelheidslimiet. Lijkt ook iets minder filegevoelig al zou dat op een zondag amper/niet mogen spelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan