De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hydraulische koppelingsbediening naar de zak. Ofwel uw drukcilinder aan uw pedaal ofwel uw werkcilinder aan de versnellingsbak/hydraulische butée in de versnellingsbak. Exact zeggen zonder te weten over welke wagen het gaat is moeilijk.
Oudere voertuigen maken nog eens gebruik van een koppelingskabel, dan kan het zijn dat de kabel stuk is doordat het automatisch stelmechanisme doorschiet.
Als het voor dit defect een hard gevoel was bij induwen pedaal kan het zijn dat je koppelingsset slecht is en door de grote krachten uw bediening het heeft begeven.
Nissan Note uit 2011 (sindsdien doet het koppelingspedaal weer normaal).

Sebiet eens bellen voor een afspraak.

Iemand die ongeveer kan inschatten wat ze vragen voor een airco-onderhoud bij een Van Mossel garage?

Hello, ik ben verliefd op een Peugeot 208 GT <3. Maar ik wil me behoeden voor een impulsieve love on first sight aankoop. Vooral omdat ik van mijn vrienden altijd hoor: koop nooit Frans etc.

Mijn vraag: mensen ervaring met recente Peugeot wagens? Klopt die urban legend dat een Franse wagen geen goede kwaliteit is en op termijn vele kosten met zich mee kan brengen? Ik lees ook dat hun wagens veel olie vrebruiken/verbruikten. Iemand een idee of dit nog zo is want ik vind vooral wagens die ondertussen 10tal jaar oud zijn, maar weinig over of nieuwere models dat probleem verbeterd hebben.

Thx!

Hello, ik ben verliefd op een Peugeot 208 GT <3. Maar ik wil me behoeden voor een impulsieve love on first sight aankoop. Vooral omdat ik van mijn vrienden altijd hoor: koop nooit Frans etc.

Mijn vraag: mensen ervaring met recente Peugeot wagens? Klopt die urban legend dat een Franse wagen geen goede kwaliteit is en op termijn vele kosten met zich mee kan brengen? Ik lees ook dat hun wagens veel olie vrebruiken/verbruikten. Iemand een idee of dit nog zo is want ik vind vooral wagens die ondertussen 10tal jaar oud zijn, maar weinig over of nieuwere models dat probleem verbeterd hebben.

Thx!
Sowieso wegblijven van de benzineversie (PureTech). Gekende motorproblemen.

De recentere motoren zouden op dat vlak beter zijn (betere smering van de riem, minder lekkage aan de cilinders). Tijdig onderhoud met de correctie olie zou wel essentieel zijn.

Horrorverhalen ga je altijd hebben, bij alle merken.

Ja ik las vooral dat de riem oplost of brokjes loskomen door de olie en dan de oliepomp gana verstoppen. Klinkt niet goed... Ik lees ook vooral verhalen van rond 2019/2020 met de iets oudere modellen al. Dus ik hoop dat ze dat toch aangepakt hebben en bij service nauwlettend in de gaten houden... Zal nog es bij Peugeot gaan horen wat hun commitment is op dit probleem.

Heeft iemand of weet iemand waar ik iets van een adapter zou vinden om de huidige smalle 33cl blikjes vast te zetten in men nog jarenlange standaardvorm geweest brede 33cl blikjeshouder in de auto?
Ik heb precies al op vanalles gezocht, maar vind echt niets. Het los zitten en schuiven steekt soms tegen.

Heeft iemand of weet iemand waar ik iets van een adapter zou vinden om de huidige smalle 33cl blikjes vast te zetten in men nog jarenlange standaardvorm geweest brede 33cl blikjeshouder in de auto?
Ik heb precies al op vanalles gezocht, maar vind echt niets. Het los zitten en schuiven steekt soms tegen.
3D printen, deze bijvoorbeeld
of ebay deze
Je vind ze waarschijnlijk ook op Aliexpress,amazon,...

Al gekeken op AliExpress, amazon, ...
En da's voor 25cl, die zijn smaller dan 33cl wat geen probleem is aangezien ik die wel al kan wegzetten. Alleen drink ik geen redbull of nalu's.
Tis gewoon iets dat me al lang stoort en waarvan ik dacht dat er ondertussen toch mss wel iets van te vinden zou zijn.

Iemand in de buurt van Heist op den berg met een vag com?
Ik moet van de autokeuring terug mijn pinkers aanpassen.
Maar de persoon waar ik 8jaar geleden een vag com van geleend heb heeft die niet meer.

Iemand dat mij kan helpen.

Daarstraks deed ik mijn elektrisch raam naar onder en bij het onder komen opeens een slag en nu wilt die niet meer naar boven.
Motor lijkt nog te werken want ik hoor het als op de knop druk maar het raam blijft in de deur, ik gok dat dit er ''in gevallen'' is bij het beneden komen dus raam gewoon van de ''arm'' af.

Iemand een idee waar ze dit fixen ? auto 5 / carglass ?
Is geen nieuwe wagen ( zelfs niet semi-nieuw ) dus bij een dealer horen ze het altijd donderen in Keulen als je met zo een oude wagen af komt.
Kan er zo niet mee gaan werken want iedereen kan in de wagen en int weekend gaat het regenen en ik heb geen garage :unsure:

Snelste zal zijn om het zelf voorlopig proberen te fixen. Deurpaneel losmaken en de ruit naar boven duwen en proberen te blokkeren.
Waarschijnlijk is het mechanisme afgebroken.

Mijn moeder heeft al bijna 20 jaar ne Citroën C4. Nog nooit iets stuk aan geweest.
Maar bon, vroeger waren alle wagens veel duurzamer dan nu.

Snelste zal zijn om het zelf voorlopig proberen te fixen. Deurpaneel losmaken en de ruit naar boven duwen en proberen te blokkeren.
Waarschijnlijk is het mechanisme afgebroken.
Ja dat gaat niet gebeuren ( los van het feit dat het na 23u was en ik niet de handigheid of nog de tijd had om een deurpaneel af te halen )

In de ochtend maar eens wat rond bellen en ne dag vrij pakken.

Factuur voor de autoverzekering geärriveerd.

568 euro
yikes eigenlijk wel.

Burg. Aansprakelijkheid 499 euro
Uitgebreide rechtsbijstand 69 euro.

Bonus malus -2, laagste dus.
Dit voor een kleine benzine met amper 84pk, een 10 jaar oud al. Catalogusprijs een miezerige 12.000 euro destijds maar zoiets.
Regio boerendorp, want in een stad betaal je dus al meer.

Goedkoper moet sowieso lukken als ik ga rondluisteren.
Maar ik twijfel nog.

Maar... dankzij die lage bonus malus heb ik een zogenaamde 'gratis' bestuurdersverzekering, en ook recht op pechverhelping bij een platte band.
Die gratis lijkt dus ferm ingecalculeerd.
Elders mag je die bestuurdersverzekering dan weer apart betalen.

Dus, op de schaal van 1 tot 10, hoe hard word ik in het zak gezet? (10 = heel hard)

Met licht in het zak gezet, kan ik nog leven.

Hier en daar zal je spotgoedkope verzekeringen vinden, maar ja als je dan iets aan de hand hebt.

(Bij Fortis, gewoon erbij gebleven, omdat mijn ouders er ooit zaten, maar elk jaar worden ze telkens fiks duurder precies.)

Als ik via kbc simuleer, kom ik ook wel op een 600 euro uit via:
Nu ja, is ook weer een grootbank.

Laatst bewerkt:

568 euro
yikes eigenlijk wel.

Burg. Aansprakelijkheid 599 euro

Dit voor een kleine benzine met amper 84pk, een 10 jaar oud al. Catalogusprijs een miezerige 12.000 euro destijds maar zoiets.

Maar ik twijfel nog.

Maar... dankzij die lage bonus malus heb ik een zogenaamde 'gratis' bestuurdersverzekering, en ook recht op pechverhelping bij een platte band.

Dus, op de schaal van 1 tot 10, hoe hard word ik in het zak gezet? (10 = heel hard)
Tussen de 8 en de 9, denk ik.

Laatste betaling van de verzekering was in 2021 (P&V), bedrag:
18/09/2021​
€ 360,32​
Burgerlijke Aansprakelijkheid
18/09/2021​
€ 165,37​
Mini-Omnium

Voor een C4 Picasso Diesel met 85k, catalogusprijs 27600 euro, 7-zitter. Bouwjaar 2014, nu zo'n 180.000 km.

Nieuw voorstel (al ingetekend) van andere verzekering voor september 2022: € 521,52 (ook BA, mini-omnium, nu bij Dexia).

Telkens inclusief rechtsbijstand. Dingen die in ons voordeel zullen spelen: beide 40+'ers, volledig schadevrij, garage inpandig (die we wel niet gebruiken, maar speelt soms een rol bij bepaling prijs), gemiddelde stad (35.000 inwoners, niet in de Vlaamse Ruit gelegen)

568 euro
yikes eigenlijk wel.

Burg. Aansprakelijkheid 499 euro

Maar ik twijfel nog.

Elders mag je die bestuurdersverzekering dan weer apart betalen.

Met licht in het zak gezet, kan ik nog leven.

Hier en daar zal je spotgoedkope verzekeringen vinden, maar ja als je dan iets aan de hand hebt.

(Bij Fortis, gewoon erbij gebleven, omdat mijn ouders er ooit zaten, maar elk jaar worden ze telkens fiks duurder precies.)

Als ik via kbc simuleer, kom ik ook wel op een 600 euro uit via:
Nu ja, is ook weer een grootbank.
Mijn vriendin heeft sinds kort een koekendoos gekocht om zo goedkoop mogelijke verzekering te hebben aangezien ze nog geen historie heeft.
En zij betaalt al minder dan jou, ik dacht dat zij rond de 400 euro all-in zit. En dat is met zeer slechte voorwaarden.

Ik betaal voor mijn Megane GT full omnium een dikke 1600 euro per jaar.
Aangezien die ondertussen 5 jaar geworden is toch een kijken om over te gaan naar een kleine if mini omnium.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan