De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke site is ok/betrouwbaar voor banden te bestellen? M'n bandenboer kan de eerste maand geen Michelin Pilot sport 4S 225/35/zr19 88Y XL meer krijgen. Dus als ik ze ergens kon vinden zou hij ze wel opleggen...

Kan misschien ook aan hef formaat liggen.
Zulke babybandjes dat leg ik op mijn bolderkar :P
Minstens 255 breed, smaller moet je niet gaan!

Er zijn heel wat problemen met banden heb ik al horen zeggen. Ook zij worden niet gespaard van tekorten.

Zulke babybandjes dat leg ik op mijn bolderkar :p

Er zijn heel wat problemen met banden heb ik al horen zeggen. Ook zij worden niet gespaard van tekorten.
Ja en blijkbaar is Michelin nog het hardst getroffen..

Morgen gaan de Eagle F1 eronder. Ik zag dat de Michelins al meer dan half op waren vanvoor. Zo een getunede GTI vreet banden blijkbaar.

Zulke babybandjes dat leg ik op mijn bolderkar :p

Toevallig stuurde iemand mij vorige week de prijzen door, prijs is vlot *2 gegaan tov voor corona...

Ja en blijkbaar is Michelin nog het hardst getroffen..

Morgen gaan de Eagle F1 eronder. Ik zag dat de Michelins al meer dan half op waren vanvoor. Zo een getunede GTI vreet banden blijkbaar.
Oh tis de GTI
Ik dacht dat ze de band/velg van de 5 had stuk gereden

En doet ze dan ook stoplichtsprinten als de kinderen meerijden? :p
Nee, maar onlangs zei ze wel heel droogjes 'het is tot nu toe nog nooit mislukt om iemand voorbij te steken'

Ja ik mag het hopen zot mens :unsure:

Ik rij er ook wel regelmatig mee. Die voelt wel sneller aan dan m'n BMW ook al is hij dat niet denk ik.

Nee, maar onlangs zei ze wel heel droogjes 'het is tot nu toe nog nooit mislukt om iemand voorbij te steken'

Ja ik mag het hopen zot mens :unsure:

Ik rij er ook wel regelmatig mee. Die voelt wel sneller aan dan m'n BMW ook al is hij dat niet denk ik.
Lijkt me niet onlogisch. Is een lichtere en compactere wagen, minder goeie isolatie en gewoon sportiever afgesteld.
Uw 5 is in feite een comfort cruiser waar ze een zware motorisering in gelepeld hebben :P

Maar ik denk dat met de remap de GTI niet zoveel trager is hoor. Wel veel meer moeite om dat deftig op de baan te krijgen in sommige omstandigheden. Terwijl bij u is dat geen issue, dat is gewoon blazen zonder verpinken.

Lijkt me niet onlogisch. Is een lichtere en compactere wagen, minder goeie isolatie en gewoon sportiever afgesteld.
Uw 5 is in feite een comfort cruiser waar ze een zware motorisering in gelepeld hebben :p

Maar ik denk dat met de remap de GTI niet zoveel trager is hoor. Wel veel meer moeite om dat deftig op de baan te krijgen in sommige omstandigheden. Terwijl bij u is dat geen issue, dat is gewoon blazen zonder verpinken.
Ik zal eens een stoplichtsprintje tegen m'n wederhelft moeten doen dus, lekker marginaal!

Rolling start om het gripverlies van de fwd zoveel mogelijk te elimineren :)
Als het droog is en de banden warm, is er eigenlijk amper gripverlies, kan je quasi voluit gaan. Uiteraard niet hetzelfde als die xDrive maar het valt beter mee dan ik verwacht had.

Gisteren kwam mijn koppelingspedaal opeens niet meer helemaal terug naar boven en er zat geen weerstand meer op. Een paar keer volledig induwen en die kwam telkens een beetje meer naar boven met een beetje meer weerstand.

Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Gisteren kwam mijn koppelingspedaal opeens niet meer helemaal terug naar boven en er zat geen weerstand meer op. Een paar keer volledig induwen en die kwam telkens een beetje meer naar boven met een beetje meer weerstand.

Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Hydraulische koppelingsbediening naar de zak. Ofwel uw drukcilinder aan uw pedaal ofwel uw werkcilinder aan de versnellingsbak/hydraulische butée in de versnellingsbak. Exact zeggen zonder te weten over welke wagen het gaat is moeilijk.
Oudere voertuigen maken nog eens gebruik van een koppelingskabel, dan kan het zijn dat de kabel stuk is doordat het automatisch stelmechanisme doorschiet.
Als het voor dit defect een hard gevoel was bij induwen pedaal kan het zijn dat je koppelingsset slecht is en door de grote krachten uw bediening het heeft begeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan