De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
2: Ik tankte altijd benzine 95. Ik heb mij destijds laten wijsmaken dat 98 van betere kwaliteit was, maar ik heb nooit geen miserie gehad met 95. Wat is nu eigenlijk het verschil (behalve de prijs)?
Het octaangetal is hoger dus betere klopvastheid + de hoeveelheid bio ethanol is verschillend, max 10% in de 95 en max 5% in de 98.
98 zou iets zuiniger en moeten zijn en is iets gezonder voor je motor op langere termijn maar blijf gerust maar gewoon verder rijden op 95, je zal geen verschil merken.

2 vragen:

1: Ik rijd voorlopig met de wagen van mijn pa. De eerste 5 minuten piepen die remmen enorm luid (althans in de wagen hoor ik dat heel luid), valt daar wat aan te doen? Naarmate ik meer rem, gaat het weg. Is een recente wagen (<4j
Staat die vaak enkele dagen stil? Zou corrosie kunnen zijn op de remschijven of restant van velgenreiniger, wat dan idd verdwijnt als je meer remt.

Staat die vaak enkele dagen stil? Zou corrosie kunnen zijn op de remschijven of restant van velgenreiniger, wat dan idd verdwijnt als je meer remt.
Die staat wel veelal stil bij m'n pa.

Het is niet dat ik dat kan fixen met remreiniger of vet ofzo? Veel mee rijden en 't lost zichzelf op?

Het octaangetal is hoger dus betere klopvastheid + de hoeveelheid bio ethanol is verschillend, max 10% in de 95 en max 5% in de 98.
98 zou iets zuiniger en moeten zijn en is iets gezonder voor je motor op langere termijn maar blijf gerust maar gewoon verder rijden op 95, je zal geen verschil merken.
Merci voor uw reactie.

Ik vraag mij af in hoeverre de levensduur van uw motor dan verlengt door het gebruik van 98 i.p.v. 95.

Die staat wel veelal stil bij m'n pa.

Het is niet dat ik dat kan fixen met remreiniger of vet ofzo? Veel mee rijden en 't lost zichzelf op?
Die van de garage zei me gisteren dat plots voluit remmen dit direct oplost. Uiteraard wanneer er niemand kort achter je rijdt.
Hij sprak niet van producten om dat te vermijden maar heb daar ook niet specifiek achter gevraagd.

Merci voor uw reactie.

Ik vraag mij af in hoeverre de levensduur van uw motor dan verlengt door het gebruik van 98 i.p.v. 95.
Valt moeilijk te zeggen. Modernere wagens zouden hier beter mee overweg kunnen omdat er al rekening mee gehouden is van de toevoeging van ethanol van bij de fabrikant.

Die van de garage zei me gisteren dat plots voluit remmen dit direct oplost. Uiteraard wanneer er niemand kort achter je rijdt.
Hij sprak niet van producten om dat te vermijden maar heb daar ook niet specifiek achter gevraagd.
Beste optie is met links remmen, piepen nooit meer die remmen.

Als ik m'n 4-serie verkoop die op de vennootschap staat, hoe zit dat nu juist met btw?

Pak ik wil er €20.000 voor hebben.

Hoe ziet mijn factuur er dan uit?

21% op de helft van het bedrag of hoe zit het?

Huidige wagen: 318d GT (150 pk - automaat)
Nieuwe wagen: 320e Touring

Iemand een idee hoe die auto's zich "power gewijs" tot elkaar verhouden?
Persoonlijk is de 318d qua power voor mij meer dan voldoende, dus over te weinig power ben ik niet echt bang.
Maar bij de weinige reviews die er nog maar zijn van van de 320e hoor ik weinig bemoedigende verhalen. Blijkbaar is dat toch een ontgoocheling ... Of denken jullie dat het toch ruim voldoende zal zijn voor iemand die al tevreden is met een 318d ;-)

Huidige wagen: 318d GT (150 pk - automaat)
Nieuwe wagen: 320e Touring

Iemand een idee hoe die auto's zich "power gewijs" tot elkaar verhouden?
Persoonlijk is de 318d qua power voor mij meer dan voldoende, dus over te weinig power ben ik niet echt bang.
Maar bij de weinige reviews die er nog maar zijn van van de 320e hoor ik weinig bemoedigende verhalen. Blijkbaar is dat toch een ontgoocheling ... Of denken jullie dat het toch ruim voldoende zal zijn voor iemand die al tevreden is met een 318d ;-)
Ik zou mij daar geen zorgen over maken.
In vergelijking met een 330e stelt de 320e blijkbaar teleur. Maar goed de 330e kan je in geen geval vergelijken met een 318d.

Vandaag ontdekte ik tijdens het kuisen dat onder het handschoenen kastje mijn zekeringkast bloot ligt.
Garage waar wagen (Ford Focus 2016) tijdje heeft binnen geweest eens gecontacteerd en daar wist men van niks natuurlijk.

Iemand enige idee waar ik dit best zelf kan bestellen?
Het gaat hier over: https://www.focusfanatics.com/threads/interior-fuse-box-cover-2018-ford-focus.818790/

Vind dit onderdeel zelf op volgende Duitse site, maar weet niet of die betrouwbaar is.

Edit: kan dit een probleem geven bij de keuring dat die zekeringkast open ligt? (moet binnen 2 weken gaan)

Laatst bewerkt:
Vandaag ontdekte ik tijdens het kuisen dat onder het handschoenen kastje mijn zekeringkast bloot ligt.
Garage waar wagen (Ford Focus 2016) tijdje heeft binnen geweest eens gecontacteerd en daar wist men van niks natuurlijk.

Iemand enige idee waar ik dit best zelf kan bestellen?
Het gaat hier over: https://www.focusfanatics.com/threads/interior-fuse-box-cover-2018-ford-focus.818790/

Vind dit onderdeel zelf op volgende Duitse site, maar weet niet of die betrouwbaar is.

Edit: kan dit een probleem geven bij de keuring dat die zekeringkast open ligt? (moet binnen 2 weken gaan)
Ford dealer.

ja, dat weet ik ook, maar daar ga ik misschien x3 de prijs voor betalen.
Als ik het niet vind online ga ik wel naar mijn Ford garage :)

Wou alleen eens checken of je dit makkelijk zelf online kan bestellen.
Dingen als interieuronderdelen en zaken waar weinig vraag naar is zijn niet echt frequent te vinden in namaak. En het is ook wat overdreven om te denken dat je daar 3 keer teveel zal voor betalen. Als iemand die dagelijks prijzen vergelijkt van onderdelen moet ik zeggen dat zo'n zaken echt de wereld niet zullen schelen.

Dingen als interieuronderdelen en zaken waar weinig vraag naar is zijn niet echt frequent te vinden in namaak. En het is ook wat overdreven om te denken dat je daar 3 keer teveel zal voor betalen. Als iemand die dagelijks prijzen vergelijkt van onderdelen moet ik zeggen dat zo'n zaken echt de wereld niet zullen schelen.

Bedankt voor je snelle feedback, zal eens langs mijn Ford dealer passeren.

Toch best dat er iets deftig voor zit, want als iemand zijn voet erin zet...

Bedankt voor je snelle feedback, zal eens langs mijn Ford dealer passeren.

Toch best dat er iets deftig voor zit, want als iemand zijn voet erin zet...
Vraag eerst eens wat het kost natuurlijk. Volgens mij is die afdekking ook optioneel. Voor keuring maakt dit niet uit en ook zit dat wel beter weg dan je zou denken. Het is nu niet dat dat matje zoveel bescherming zal bieden.

Kunt ge bij een BMW PHEV ergens apart zien hoeveel km de motor zelf heeft gedraaid? Want ik heb wel de rodage afstand bereikt, maar volgens mij heb ik 90% van de tijd volledig elektrisch gereden.

En ik wil stilaan eens het varken uithangen daarmee 🐷

Kunt ge bij een BMW PHEV ergens apart zien hoeveel km de motor zelf heeft gedraaid? Want ik heb wel de rodage afstand bereikt, maar volgens mij heb ik 90% van de tijd volledig elektrisch gereden.

Bij mijn weten niet.
Maar je kan ook gewoon uw batterij even niet opladen en hoofdzakelijk op benzine rijden.

Kan me wel niet voorstellen in welke situatie je de 6pitter zeer gaat doen als hij quasi altijd assistentie van de elektromotor heeft :P

Bij mijn weten niet.
Maar je kan ook gewoon uw batterij even niet opladen en hoofdzakelijk op benzine rijden.

Kan me wel niet voorstellen in welke situatie je de 6pitter zeer gaat doen als hij quasi altijd assistentie van de elektromotor heeft :p
Volgens mij wel, echter niet rechtstreeks:

Ik vermoed dat je ook de iDrive 7 hebt (nog niet veel km's).
Bij -Car - Driving information kan je de waardes instellen vanaf tankbeurt/laadbeurt/gebruiker/fabriek. Hier komt ook totaal aantal KM's bij te staan (elektrische als ik me niet vergis). Totaal - Elektrisch = ICE.

Iets minder nauwkeurig, maar volgens mij houd het voertuigonderhoud voor de motorolie ook enkel rekening met de ICE (lijkt me ook logisch). Verversen motorolie was oorspronkelijk binnen 30K kilometer, nu binnen 27K km terwijl ik er al bijna 7k mee gereden heb. 3K ICE, rest elektrisch ongeveer. Iets minder nauwkeurig, maar geeft je ook een goede indicatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan