De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik me niet vergis kan je de productie van een BMW opvolgen?
Ik lees op internet dat je hiervoor het chassisnummer nodig hebt oid.
Is dit standaard dat je dit krijgt of moet je hier achter vragen? Echt concrete dingen vind ik niet direct via Google.

Ik zie de nieuwe Golf 8 nooit rijden.
1) herken ik het nieuwe model gewoon niet?
2) is Golf opeens niet meer populair geworden
3) is de Golf 8 nog niet (massaal) uitgeleverd misschien?

Ik denk nog niet massaal op de baan. Ik zie er wel vrij veel, maar ik heb zelf ook een golf dus misschien let ik er meer op.

Ik zie ze vaak als bestickerde wagens van interimkantoren of als wagen van een rijschool. Kan natuurlijk dat dat gewoon altijd dezelfde is ;p

Volgens experten zitte we bijna aan golf 4, nog wat wachten dus :unsure:
Ik denk dat er vooral nog niet veel uitgeleverd zijn gezien de huidige problemen in de autoindustrie. En vergeet niet dat er vorig jaar ook een periode was waar men geen auto's kon verkopen gezien de coronamaatregelen.

Ik gok op 1. Misschien verwar je de ID.3 met de Golf 8.
Maar naar mijn gevoel zijn er idd (nog) niet zo veel op de baan.

Heb er al een stuk of 3-4 gezien met 's morgens naar het werk te rijden. 3 gewone versies en 1 GTI.

Ik ben aan het leren voor het theoretisch rij examen. Weliswaar in Polen, maar de verkeersborden zijn hetzelfde uiteraard. Ik ben online wat oefenexamens aan het doen maar af en toe snap ik mijn "foute" antwoorden echt niet.

Zoals deze bv:

vraag-1.png

Het verkeersbord hier is hetzelfde als het Belgische B15c en duidt aan dat je op een voorrangsweg bent met een zijweg aan de linkerkant. Maar in de vraag spreekt men specifiek over een "one way street", zoiets kan je toch niet afleiden uit dit verkeersbord? Als ze die bewoording hadden weggelaten, was het duidelijk "Ja", maar in dit geval lijkt het me niet correct (naast dat het een belachelijke vraag is natuurlijk). Misschien kan je uit de omgeving afleiden dat het een eenrichtingsstraat is, maar bon, de vraag gaat specifiek over dit bord.

Klopt het dat de benzine motoren in Audi en BMW 'slechter' zijn naar betrouwbaarheid dan de diesel motoren? Of ja, minder sterk in z'n geheel.
Of probeert men mij gewoon een diesel te verkopen.

Ik ben aan het leren voor het theoretisch rij examen. Weliswaar in Polen, maar de verkeersborden zijn hetzelfde uiteraard. Ik ben online wat oefenexamens aan het doen maar af en toe snap ik mijn "foute" antwoorden echt niet.

Zoals deze bv:

vraag-1.png

Het verkeersbord hier is hetzelfde als het Belgische B15c en duidt aan dat je op een voorrangsweg bent met een zijweg aan de linkerkant. Maar in de vraag spreekt men specifiek over een "one way street", zoiets kan je toch niet afleiden uit dit verkeersbord? Als ze die bewoording hadden weggelaten, was het duidelijk "Ja", maar in dit geval lijkt het me niet correct (naast dat het een belachelijke vraag is natuurlijk). Misschien kan je uit de omgeving afleiden dat het een eenrichtingsstraat is, maar bon, de vraag gaat specifiek over dit bord.
Ik zou denken dat het antwoord in dit geval "no" is aangezien dat bord niet aangeeft dat je een one-way street passeert.

Autoverkoper.
Hij heeft niet volledig ongelijk. Het klopt dat een diesel iets robuuster gemaakt is, omdat je met hogere drukken zit.
Ook rij je met een diesel anders dan dat je met een benzine rijdt. Het is zo dat lange trajecten aan dezelfde condities gewoon minder sletig is dan korte trajecten met vaak wisselende condities. 10k zuiver snelweg is niet hetzelfde als 10k in de stad.
Dus ja een diesel zal gemiddeld een langere levensduur hebben, maar zoals je ziet ook sterk afhankelijk van hoe je de wagen gebruikt.

Maar daar tegenover staat wel dat een diesel duurder is in onderhoud. De onderdelen zijn duurder en ook iets fragieler. Veel hangt ook af van hoe je met die wagen omgaat, en hoe strikt je uw services doet. Ook is een diesel gewoon duurder in aankoop, BIV en wegentaks. Aan de pomp betaal je nauwelijks minder, maar het verbruik is wel lager.

Dus bottom line, nee een benzine is zeker niet minder betrouwbaar of over zijn gehele levensduur duurder.

Maar daar tegenover staat wel dat een diesel duurder is in onderhoud. De onderdelen zijn duurder en ook iets fragieler. Veel hangt ook af van hoe je met die wagen omgaat, en hoe strikt je uw services doet. Ook is een diesel gewoon duurder in aankoop, BIV en wegentaks. Aan de pomp betaal je nauwelijks minder, maar het verbruik is wel lager.
Is dat wel nog zo? Benzines hebben ook een serieuze evolutie meegemaakt waardoor ze nu ook veel complexer zijn. Turbo's op benzine zijn ook geen uitzondering meer.

En een benzine tweedehands zal wel duurder zijn in aankoop. Hoe het bij nieuwe auto's zit weet ik niet, maar door de dalende vraag naar diesels zou ik denken dat je daar veel grotere kortingen op kan krijgen.

Als je tweedehands gaat en je niets moet aantrekken van LEZ omdat je er nooit naartoe gaat en niet te vaak superkorte ritjes doet, lijkt diesel mij de betere koop tegenwoordig.
Net omdat de waardevermindering al in de verkoopprijs inbegrepen zit.

Is dat wel nog zo? Benzines hebben ook een serieuze evolutie meegemaakt waardoor ze nu ook veel complexer zijn. Turbo's op benzine zijn ook geen uitzondering meer.

En een benzine tweedehands zal wel duurder zijn in aankoop. Hoe het bij nieuwe auto's zit weet ik niet, maar door de dalende vraag naar diesels zou ik denken dat je daar veel grotere kortingen op kan krijgen.

Als je tweedehands gaat en je niets moet aantrekken van LEZ omdat je er nooit naartoe gaat en niet te vaak superkorte ritjes doet, lijkt diesel mij de betere koop tegenwoordig.
Net omdat de waardevermindering al in de verkoopprijs inbegrepen zit.
Nu noem je één component, de turbo. Moderne benzinemotoren zijn vooral geëvolueerd naar opbouw toe. Korte inlaattrajecten, uitlaattrajecten met minder restrictie, compactere bouw, andere aansturing van de kleppen en ga zo maar door. Dat zijn zaken die niks te zien hebben met de kost van onderdelen. Ja bougies zijn verbeterd en zijn duurder, maar dat is peanuts tegenover de kost van een verstuiver bij een of een hogedrukpomp bij een diesel.

En je zou inderdaad denken dat een diesel nu goedkoper is dan een benzine op de tweedehandsmarkt. Maar dat lijkt toch allesbehalve zo te zijn hoor.
De prijzen voor een gelijkaardige 320i en 320d is toch in het voordeel van de 320i. Oké de 320d is meer afgeschreven. Maar je betaalt nog altijd 2k meer voor de 320d en zit dan nog met de hogere BIV en taksen.

hoe OLIE LEK verwijderen, op mijn plattijn / stenen oprit ?

auto zat met een lek (is nu hersteld), maar die olie vlek blijft hardnekkig.
reeds met dreft geprobeerd en uit schrobben....

of gewoon na x aantal maanden vanzelf weg?

hoe OLIE LEK verwijderen, op mijn plattijn / stenen oprit ?

auto zat met een lek (is nu hersteld), maar die olie vlek blijft hardnekkig.
reeds met dreft geprobeerd en uit schrobben....

of gewoon na x aantal maanden vanzelf weg?
Je hebt daar een product voor van HG.
Lijkt goed te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan