ÉÉN De Kastaars

Boris was een schittternd tv-programma en verdient een prijs.
Maar om nu te winnen in de categorie 'Nieuwkomer' is wel heel bizar. Het lijkt me vreemd om daar nu nog een seizoen 2 of 3 van te maken.
Wij dachten hier net hetzelfde, Jeroom maakte er wel een goeie mop over in zijn speech.

Ook om achter de zetel te kruipen van schaamte dat ze die prijs dan met zo'n gigantische fluo pijl en veel toeters en bellen uitreiken.
 
Ook om achter de zetel te kruipen van schaamte dat ze die prijs dan met zo'n gigantische fluo pijl en veel toeters en bellen uitreiken.

Anderzijds, gezien hoe moeilijk ze het verder al hebben met emoties? Die tribute aan de overleden medewerkers van het medialandschap was toch ook weer om weg te kruipen.

Ik begrijp dat dat echt niet simpel is, en dat je toch echt wel even wil stilstaan bij het heengaan van een heel aantal collega's. Maar die uitwerking, man toch! En dan weer een hiërarchie creëren door zo echte nadruk te leggen op het heengaan van Martine Tanghe.

Soit, al bij al wel vermaakt gisteren, het was al beter dan vorig jaar. Nu nog afstappen van de duidelijke doorgestoken kaart en de prijzen gewoon uitgeven aan de mensen en programma's die het het meest verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xeo
Die “mop” waar Koen Wauters aan Jan Peumans vroeg met wie hij graag op de foto zou staan was anders ook megacringe.
 
Wat mij vooral ergert is dat ze dit zelf als normaal beschouwen. Zij moeten verheerlijking krijgen, zij moeten bekroond worden voor hun werk. Want het is toch allemaal zo'n opgave...In die zaal wat een kleffe vertoning met allemaal partijen die het mekaar niet gunnen. Andersom allemaal doorgestoken kaart het ons-kent-ons gedoe.

Neem nu idd het programma Boris, omdat het over een overlijden ging en iedereen heeft Jeroom graag. Komaan he zeg hoe kunde u eigen boeltje compleet belachelijk maken.

Moest ik daar ooit op uitgenodigd zijn ik zou liggen zweten van ongemakkelijkheid en gewoon de zaal verlaten.
 
Waarom dan kijken als je op voorhand weet dat het voorspelbaar en nep is.

Als je onvoorspelbare en echte televisie wilt, dan moet je naar live sportwedstrijden kijken. Quasi alle andere formats zijn ofwel voorspelbaar ofwel nep.

Wat mij vooral ergert is dat ze dit zelf als normaal beschouwen. Zij moeten verheerlijking krijgen, zij moeten bekroond worden voor hun werk. Want het is toch allemaal zo'n opgave...In die zaal wat een kleffe vertoning met allemaal partijen die het mekaar niet gunnen. Andersom allemaal doorgestoken kaart het ons-kent-ons gedoe.

Neem nu idd het programma Boris, omdat het over een overlijden ging en iedereen heeft Jeroom graag. Komaan he zeg hoe kunde u eigen boeltje compleet belachelijk maken.

Moest ik daar ooit op uitgenodigd zijn ik zou liggen zweten van ongemakkelijkheid en gewoon de zaal verlaten.

Het is inderdaad doorgestoken kaart. Dat kan niemand ontkennen.
Maar op zich is het een show als een ander hé. Als je het niet goed vindt kan je even goed zappen. Alleen valt het me wel op dat mensen (niet jij persoonlijk) bijzonder hard zijn voor De Kastaars. Ik kijk er ook naar vanuit een bepaalde ironische mindset, maar ik kijk met dezelfde mindset naar de Oscars/Emmy's/BAFTA's/... Uiteindelijk zijn dat toch ook gewoon celebrityshows die elkaar in de spotlight zetten? Al zijn de kaarten daar wel wat minder doorgestoken.

De Vlaamse showbizzwereld heeft elkaars anussen weer goed kunnen uitlekken

Ieder z'n kink hé!
 
Wat mij vooral ergert is dat ze dit zelf als normaal beschouwen. Zij moeten verheerlijking krijgen, zij moeten bekroond worden voor hun werk. Want het is toch allemaal zo'n opgave...In die zaal wat een kleffe vertoning met allemaal partijen die het mekaar niet gunnen. Andersom allemaal doorgestoken kaart het ons-kent-ons gedoe.
Verschilt toch niet zoveel van de bedrijfswereld waar bonussen worden uitgereikt, en waarin -toevallig- ELK directielid IEDER JAAR OPNIEUW bovengemiddeld presteert en een bonus verdient en pakweg de secretaresses niet (behalve de directiesecretaresses, want die weten teveel)
 
Wat mij vooral ergert is dat ze dit zelf als normaal beschouwen. Zij moeten verheerlijking krijgen, zij moeten bekroond worden voor hun werk. Want het is toch allemaal zo'n opgave...In die zaal wat een kleffe vertoning met allemaal partijen die het mekaar niet gunnen. Andersom allemaal doorgestoken kaart het ons-kent-ons gedoe.

Neem nu idd het programma Boris, omdat het over een overlijden ging en iedereen heeft Jeroom graag. Komaan he zeg hoe kunde u eigen boeltje compleet belachelijk maken.

Moest ik daar ooit op uitgenodigd zijn ik zou liggen zweten van ongemakkelijkheid en gewoon de zaal verlaten.
Sven De Leijer heeft wijselijk gepast. Net als Acid.

Ik snap het wel van Sven De Leijer , uiteindelijk is Vrede op Aarde ook een awardshow, zelf wat concurrent voor deze Kastaars-show.
 
Toch weer wat cringy momenten inderdaad, en bij momenten ook nog steeds vrij rommelig.

- bij de herdenking van de overledenen, vind ik het op dat moment toch ook maar raar om er één iemand uit te pikken waar wat meer aandacht naar gaat

- Die prijzen voor 'online persoonlijkheid' en 'podcast' zijn toch ook maar om wat hip te doen eigenlijk. Bij podcast zijn de mediahuizen zelf ook soms betrokken, maar toch. Uiteindelijk gaat het toch om wat VTM, VRT en Play hebben gefabriceerd, hou je daar dan ook bij.

- De opsplitsing tussen 'beste televisieprogramma' en 'beste nieuwkomer' is toch ook maar wat raar. Maar dan wel een aparte categorie voor fictie. Voorzie dan 4-5 specifieke categorieen in het totaal en laat die eerste twee wegvallen hé.

- Toch straf dat de best bekeken programma's als de Masked Singer en DSMTW de shortlist van 4 niet haalden, terwijl het toch het publiek is die stemt.

- Ook de regel dat niemand 2x kan winnen, vind ik maar niets.

- Oh, en wie dacht er in godsnaam dat het cool of origineel was om de laatste prijs met 4 auto's 'live' te laten leveren... hoho, spannend hoor...
 
Laatst bewerkt:
- Oh, en wie dacht er in godsnaam dat het cool of origineel was om de laatste prijs met 4 auto's 'live' te laten leveren... hoho, spannend hoor...
Het leek me eerder een verplichting naar de sponsor toe (en een beetje Bestemming X in wringen):

yqBOCtK.png
 
Terug
Bovenaan