ÉÉN De Kastaars

Ik wist dat niet op voorhand. Geen idee waar je dat haalt.
Het was de eerste keer dat ik naar de Kastaars keek. Bestaat dat al lang?
Als half bekend Vlaanderen moet opdraven in een tv show heb je denk ik toch wel een idee hoe het zal verlopen.
Maar iedereen bekijkt zoiets natuurlijk anders.
 
Je kan op zo'n awardshow makkelijk grappig afzeiken op twitter. De Rijcke houdt het op doelloos zeiken en dat maakt het inderdaad pijnlijk om lezen. Ik had beter verwacht van iemand die geld verdient als humorist
Waarop afzeiken vraag ik me dan af? Als je het niet aanstaat kijk er dan niet naar (niet naar u gericht)
Hij steekt er nu tijd in om op te vallen, triest persoon vind ik dan😅
 
De waanzin v Hollywood waait over...wanneer krijgen de metsers,de loodgieters en de kuisvrouwen is een erkenning? Die mensen krijgen gans hun carrière bepampering en dik betaald en hun job is letterlijk nul bijdrage.
Het mag er zijn dat zeg ik niet maar de sterallures laat dat toch.
Iemand met 40 jaar achter de kiezen en op pensioen gaat krijgt met veel geluk een goedkope horloge of een diner.
De Kastaars,ja...een leeg A4 blad betekent evenveel.
En ik kom enorm verzuurd over maar dat is omdat de gewone man/of vrouw in de straat die gans hun leven ten dienste staan die award nooit zullen krijgen.
En ergste vanal niet worden aanbeden.
Begint is met de zorg...entertainment is geen noodzakelijk kwaad. Hoewel ik Boris geweldig vond.
Effe mijn zeg gedaan,mijn excuses.
 
Ook gewoon verbitterd dat hij zelf geen mainstream geliefd persoon is als bv Geubels of Karmach. Hij zegt zelf wel van niet, maar aan alles merk je dat hij gewoon verbitterd is.
Nu, ik zou ook wel heel slecht met mezelf staan als ik comedian was en Khamal rijfde op basis van comedy de centen binnen en ik niet. Want Xander is matig, Karmach is echt slecht. Al luister ik wel nog liever naar die laatste want die komt niet over alsof die zichzelf verheven voelt.

Want XDR zijn probleem is dat hij tot op de dag van vandaag nog steeds geen deftige grap kan schrijven en hij vertelt zijn gezever met de verwachting dat we gaan schuddebuiken aslof we Louis CK hier horen. Die tweets halen bijvoorbeeld het gemiddelde niveau van Twitter niet eens en dat is dieptriest. En als men niet lacht dan zijn wij dom en houden wij enkel van mainstream.

Podcastje rechtgehouden door voorvocht van Alex Agnew/actes de présence van even slechte comedians en gebrek aan alternatieven. Maar hij is op zijn best als hij ontspannen zevert.

Ik snap wel niet hoe je er in slaagt om, terwijl je geen deel bent van deze zielige show waar egotrippers zichzelf prijzen geven, toch het zieligste stukje ervan te zijn. Dit is de edgy en ietwat domme puber die de paaseieren van de kleuters gaat zoeken en afpakken terwijl de volwassenen met plaatsvervangende schaamte zitten toe te kijken. De lummel vanachter in de klas die zijn slechte grap roept in de hoop dat volume iets toevoegt. Vreselijk, ik walg van dat soort types.
 
Ook gewoon verbitterd dat hij zelf geen mainstream geliefd persoon is als bv Geubels of Karmach. Hij zegt zelf wel van niet, maar aan alles merk je dat hij gewoon verbitterd is.
Ik heb eens een show gezien: op Twitter is hij vaker grof en daar is in de show nog weinig van te merken, heel soft. Jammer.
 
Waarom heeft Heer Hugo Sigal hier niks gewonnen? Dat is toch standaard dat ze die opsmijten voor wat emo-tv en een staande ovatie!

Toch benieuwd naar het De Ideale Wereld stukje dat hierrond gaat komen (hoop ik)
 
De waanzin v Hollywood waait over...wanneer krijgen de metsers,de loodgieters en de kuisvrouwen is een erkenning? Die mensen krijgen gans hun carrière bepampering en dik betaald en hun job is letterlijk nul bijdrage.
Het mag er zijn dat zeg ik niet maar de sterallures laat dat toch.
Iemand met 40 jaar achter de kiezen en op pensioen gaat krijgt met veel geluk een goedkope horloge of een diner.
De Kastaars,ja...een leeg A4 blad betekent evenveel.
En ik kom enorm verzuurd over maar dat is omdat de gewone man/of vrouw in de straat die gans hun leven ten dienste staan die award nooit zullen krijgen.
En ergste vanal niet worden aanbeden.
Begint is met de zorg...entertainment is geen noodzakelijk kwaad. Hoewel ik Boris geweldig vond.
Effe mijn zeg gedaan,mijn excuses.
Je hebt in België toch duizend en één ceremonies, georganiseerd door beroepsverenigingen, die awards uitreiken. Van Manager van het Jaar tot de Schrijnwerker van het Jaar enz...

Op die TV awards staat een camera en dat is het verschil.
 
Dit topic begint meer en meer op de Facebookpagina van HLN te lijken. Nog ene die komt roepen over pedofilie en belastingsgeld en de Bingokaart is vol.
het zijn toch vooral de vreemdelingen hoor, we mogen niks meer!

OT: Ik ben een liefhebber van Xander zijn projecten maar zijn berichten over de Kastaars waren dit jaar inderdaad te geforceerd en te vaak niet grappig. Ik vrees dat na vorig jaar (waar hij wel grappiger uit de hoek kwam) er een bepaald verwachtingspatroon gecreëerd is vanuit zijn 'publiek'.

Zeker nu hij terug gestart is met HHVB is hij het bijna 'verplicht' als Mediaconférencier.

En alles wat er te zeggen valt over zijn persoonlijkheid hebben we al besproken in het 'Vlaamse Comedy' topic :)

Ps.: het Gouden Oog van vroeger: was dat enkel voor VTM of was dat ook met BRT (of wat het toen ook was)?
 
Nu, ik zou ook wel heel slecht met mezelf staan als ik comedian was en Khamal rijfde op basis van comedy de centen binnen en ik niet. Want Xander is matig, Karmach is echt slecht. Al luister ik wel nog liever naar die laatste want die komt niet over alsof die zichzelf verheven voelt.

Want XDR zijn probleem is dat hij tot op de dag van vandaag nog steeds geen deftige grap kan schrijven en hij vertelt zijn gezever met de verwachting dat we gaan schuddebuiken aslof we Louis CK hier horen. Die tweets halen bijvoorbeeld het gemiddelde niveau van Twitter niet eens en dat is dieptriest. En als men niet lacht dan zijn wij dom en houden wij enkel van mainstream.

Podcastje rechtgehouden door voorvocht van Alex Agnew/actes de présence van even slechte comedians en gebrek aan alternatieven. Maar hij is op zijn best als hij ontspannen zevert.

Ik snap wel niet hoe je er in slaagt om, terwijl je geen deel bent van deze zielige show waar egotrippers zichzelf prijzen geven, toch het zieligste stukje ervan te zijn. Dit is de edgy en ietwat domme puber die de paaseieren van de kleuters gaat zoeken en afpakken terwijl de volwassenen met plaatsvervangende schaamte zitten toe te kijken. De lummel vanachter in de klas die zijn slechte grap roept in de hoop dat volume iets toevoegt. Vreselijk, ik walg van dat soort types.
Ik heb precies het idee dat jij ook een beetje verbitterd bent.
 
Er stond in De Morgen (krant van DPG Media dat VTM heeft) ook enkele bedenkingen over de nominaties:
Een kritiek op de Vlaamse Televisie Sterren was dat de nominaties ondoorzichtig waren en zij die niet op de shortlist zaten zelfs boos waren. Dus de eerste Kastaars werkten met een publiek van 2000 mensen. Helaas kwamen daar precies niet de "juiste" nominaties uit. Nu zijn ze plots politiek verdeeld waar DPG, VRT en Play die elk een derde krijgen van de nominaties omdat een vakjury het werk doet. Wie er in zit mogen we niet weten.

De Kastaars zijn ook het product van (zelf)promotie voor een medialandschap dat het moeilijk heeft omdat de kijkers er niet meer zijn. Oa corona, sociale media en streaming hebben mensen doen afhaken. Dalende dotaties voor VRT en reclameinkomsten voor DPG en Play waar tegenover hogere kosten staan (oa indexering) zorgen er ook voor dat grote producties steeds minder mogelijk zijn.

De Kastaars moeten zo een beetje de indruk wekken dat alles goed gaat, maar door allerlei populaire programma's en figuren uit te sluiten en zelfs regels al na 1 editie aan te passen (of zelfs categorieën bijmaken of verwijderen om de "juiste" nominaties te krijgen) kan je je afvragen of ze daar enig effect bij kijkers ressorteren. Het mediavolk dat er zit zal grotendeels blij zijn om zelf in de spotlight te zitten (buiten een Average Rob na).
 
Ik heb precies het idee dat jij ook een beetje verbitterd bent.
Omdat ik XDR zielig vind voor zijn gratuite (en slechte) commentaar? Tgoh, jij mag dat vinden.

Ben jij dan een huilebalk en/of eveneens verbitterd omdat je zelf in deze thread enkel reageert op commentaar? Of is dit gewoon een message board waar *surprise* commentaren thuishoren?

:unsure:
 
Je hebt in België toch duizend en één ceremonies, georganiseerd door beroepsverenigingen, die awards uitreiken. Van Manager van het Jaar tot de Schrijnwerker van het Jaar enz...

Op die TV awards staat een camera en dat is het verschil.
Ja daar heb je wel een punt.
Persoonlijk nog nooit meegemaakt voor best eervolle beroepen/carrières van Jan met de pet.
Ik hekel mij daar soms een beetje aan,het echte werk is gedaan door de mensen achter de schermen,denk ik dan.
Uiteraard leuk voor de winnaars maar mijn excuses als ik het allemaal wat te opgeblazen vind. De Golden Globes of oscars vd Aldi waar ik het enige goeie Ricky Gervais speeches vind.
Ik word gewoon oud denk ik...dat zal het probleem zijn.
En ik herhaal wel...Boris,Godvergeten en Dagen zonder Broer met Jeroen Meus heeft mij echt wel geraakt.
Maar influencers etc please...
Die rode loper en in de kijker staan v kijk mij!! Ik hou toch meer v bescheidenheid.
Mijn excuses bij voorbaat als ik neerbuigend overkom,dat is niet de intentie.
 
Terug
Bovenaan