De hiphop-thread

Damn, dit jaar was het echt in de feels voor mij. Alle muziek waar ik ben mee opgegroeid, echt een kippenvelmomentje. Nog mensen hier die het zo konden waarderen?

Toch wat middelmatig vind ik, die gecensureerde lyrics lijken nergens op.

Eminem is wel de baas vond ik, die durfde tenminste iets politieks doen

Wel cool om ze allemaal samen op een podium te zien. 50 cent was hilarisch, dude klinkt ondertussen ook oud.

Mary J Blige klonk alsof het live on tape was.

En ik kan niet wachten op meer Kendrick, je ziet dat die klaar staat om nog eens hard te gaan.

Unexpected Paak op de drums bij Eminem :biglaugh:
Hij heeft er meteen t-shirts van gemaakt!

1644860649293.png

Kanye is echt een excentrieke figuur in hip-hop- en muziekland tout court maar godverdomme de man heeft zo'n enorme impact gehad op quasi alle huidige hiphop stromingen dat we hem echt de GOAT zouden kunnen noemen.

Heb de afgelopen dagen z'n discografie er nog eens doorgezaagd en er is toch echt niemand die zichzelf zo elke keer kan heruitvinden.

Tegen het einde van de freestyle zaten mijn lief en ik door te hoodie te cripwalken met een hoodie over ons hoofd. Crazy.

Gisteren voor de gelegenheid nog eens 'My Beautiful Dark Twisted Fantasy' opgelegd, dat is gewoon all killer no filler. Bestaat er eigenlijk een instrumental versie van die plaat? Om één of andere reden trouwens nooit geluisterd naar Yeezus en Pablo. :unsure:

Damn Yeezus is waarschijnlijk mijn favoriet van hem, dat is eigenlijk in de geest een hiphop punkplaat. Luide en botte muziek met veel electro- en zelfs industrialinvloeden, dwaze, lichtjes schofferende maar grappige teksten en dan die heerlijk respectloze sample van Strange Fruit. Fantastische plaat die voor mij niet eens zo ver af ligt van pakweg Death Grips.

Ik mis de oude Kanye :( De run van zijn debuut tot TLOP was top, en dan ben ik niet eens zo’n fan van Graduation en 808s & Heartbreak.

Aangezien hier wel wat buzz rond Kanye is: voor wie het nog niet heeft gecheckt, check zeker zijn uitstapje met Kid Cudi eens. Dat heet Kids See Ghosts en heeft me in 2018 echt omver geblazen. Lichtjes gek, maar ook geniaal.

Lil kleine in de gevangenis wegens mishandeling en hij raakte zijn contract met Sony kwijt (à 3 miljoen). Maar tegelijkertijd is zijn nieuwe cd al 3 weken nr 1. Het grote publiek maalt er niet om.

Terug
Bovenaan