De hiphop-thread

Geen goede cd, maar toch eens beluisterd na zijn rechtzaak.
Ik kon er wel eens mee lachen

Mavi!

Gabe 'Nandez was waanzinnig in de bota trouwens, Armand Hammer ook standaard zalig maar was wat teleurgesteld in de setlist.

Aangezien hij zich verontschuldigd heeft en alles nu peis en vree is, heb ik toch eens naar de nieuwe Kanye West geluisterd. :unsure:

Ik had geen verwachtingen maar het is zeker luisterbaar echter voelt het niet echt gepolijst aan. Hier en daar wel een glimp van muzikaal vakmanschap, Kanye kennende volgen er nog een updates maar die gaan het zeker niet afgewerkt krijgen vrees ik.

IMG_3684.jpeg

Was deze hier al gepasseerd?

Zonder schuldgevoel naar z'n legacy luisteren kan hier: DJ Shadow & Cut Chemist mixen letterlijk zijn platencollectie in de stijl van een blockparty

Goed nieuws, Jon van "These Words are Everything" faam, is weer aan het samplen geslagen.
Zooooooo goed.

On that note: wat zijn iedereen hier hun 3 favoriete Hip Hop sample flips of all time?

Rza: Soul Controller
Bach's Brandenburg Concerto + Sam Cooke's "A Change is Gonna Come".. en dan nog eens Carlito's Way + The Usual Suspects om het met af te sluiten. Alsof hij er om smeekte dat deze track door copyright in latere reprints zou worden verwijderd.
Sam Cooke estate heeft nooit meer de goedkeuring gegeven en deze ontbreekt dus op elke streamer.

Pharaoh Monch + Lee Stone - Simone Says
Akiri Ifube's Godzilla vs Mothra theme.. later gewoon "Godzilla's Theme". Nog twee maal als grondlegger gebruikt voor dat ander genre uit Chicago. Niet te geloven dat Rawkus destijds de sample had "vergeten" clearen. 99 is het beste Hip Hop jaar btw. En Rza beste producer.
Ondanks die Guitar Center Promo beat. Doe uzelve een plezier, ga in de comments.

Madlib - One Beer
Cortex - Huit Octobre 1971

Ongeloofelijk hoe.. simpel. Want het is "flippen" in de meest droge zin. En toch, ingenieus.

Terug
Bovenaan