De hiphop-thread

Heb het album nu een keer of vier opgezet en eigenlijk is het wel een zéér sterk album. Misschien niet wat ik altijd wil horen in een ZG album maar gewoon erg matuur en degelijk.

Pitchfork heeft een nieuw lijstje.

Ik ga eens zien om wat gaten in mijn kennis op te vullen. Zal dan maar beginnen met Moss Deep zeker?
Gezien zijn invloed, en enorm rijke discography, beter beginnen met Scarface.

Of moest "A Prince Among Thieves" u ontgaan zijn. Alles van Prince Paul is wel demoeite om te checken.
Best in 1 trek luistere.

Degelijke lijst.. maar persoonlijk te weinig Wu. Te weinig Redman. Te weinig DOOM al is Operation Doomsday zien staan al wel een +
Geen Cube? Busta?? GEEN TRIBE? Like, c'mon now. All Eyez on Me maar geen Me Against The World of Makkaveli? Maffe keuzes :p

youtube algo zegent mij nog eens, dat ik deze had gemist

Ik ben alvast begonnen aan Die Lit van Playboy Carti, het album dat één plaats beter is dan To Pimp A Butterfly.

Leuk om een paar onbekende albums te ontdekken, de volgorde maakt geen zak uit. Lijkt alsof Pitchfork revisionistisch meer gewicht geeft aan drill en trap ofzo? Die subgenres interesseren mij alvast weinig tot niks.

Ik ken eigenlijk niet zo veel van al die hiphop pre 2000, dus op dat vlak zijn zo'n lijstjes idd leuk, ongeacht de volgorde. Maar wel bizar dat als je Kanye opneemt in de lijst, dat Yeezus zo hoog staat, terwijl ik My Beautiful Dark Twisted Fantasy niet ben tegengekomen

Kansloze lijst van Pitchfork, ik ben er quasi zeker van dat dit bewust als ragebait opgesteld is.

Hij mag dan wel batshit insane zijn nu maar waarom is Yeezus het enige Kanye album? Doggy style als hekkensluiter? Playboi Carti boven TPAB??? Sexy Red??? Drakeo vergelijken met James Joyce?? :rofl:

Enfin ik kan blijven doorgaan...

Soit het enige goeie aan deze lijst is dat ik eens terug in de classics ga duiken!

South is wel degelijk een (sub)genre, mijn top 10 is volledig South. Staat wel geen Juvenile in bij mij. Zelfs niet in mijn top 100. Lijkt mij idd gewoon een troll-lijst

ik ben er quasi zeker van dat dit bewust als ragebait opgesteld is
Langs ene kant, wie kan hier een top 100 droppen die niet zo lijkt? Nas komt hier waarschijnlijk niet voor. Jay Z evenmin.. Biggie? Nope..

@kaydoh drop eens die top 10 als ge wilt :)
South is hier een redelijke blind spot waar ik veel van heb gemist. Al heeft Legowelt met zijn Memphis mixtapes mij wel al redelijk wat bijgebracht van die grungy horrorcore stijl dat mij met zijn complete "non productie waardes" echt nog wel ligt

Ik weet 1 ding, "Frithop is Dood" zit oprecht in mijn top 100
" ij is ni cool ". Bars!

Yeezus is wel het beste album van Kanye dus dat hebben ze wel juist.
My Beautiful Dark Twisted Fantasy hierzo.

Langs ene kant, wie kan hier een top 100 droppen die niet zo lijkt? Nas komt hier waarschijnlijk niet voor. Jay Z evenmin.. Biggie? Nope..

South is hier een redelijke blind spot waar ik veel van heb gemist. Al heeft Legowelt met zijn Memphis mixtapes mij wel al redelijk wat bijgebracht van die grungy horrorcore stijl dat mij met zijn complete "non productie waardes" echt nog wel ligt

" ij is ni cool ". Bars!

Wacke emcees moete on hun skills weireke!

.
Komt eraan makker! Maar ik ga er wel mijn tijd voor nemen, vanavond na de gym, of morgen.

" ij is ni cool ". Bars!

" ij is ni cool ". Bars!

Merci ik zit juist in een Tommy Wright III fase dus meer dan welkom!

Merci ik zit juist in een Tommy Wright III fase dus meer dan welkom!
Nice! Wist ge dat die een aantal jaren geleden in Holland was op een of ander obscuur festivalleke?

Zelf ook te laat geweten gekomen trouwens :/

Misschien maak ik best een top 10 per regio want voor Memphis alleen ga ik al moeite hebben te selecteren.

Terug
Bovenaan