Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Snippers weken zou niet zoveel meerwaarde hebben?

Bij mij is dat qua koken betreft in het algemeen eigenlijk echt niet moeilijk. Mijn schoonmoeder bakt haar vlees immers standaard tot bien cuit, en laat het dan nog minstens 30 minuten langer garen. Haalt regelmatig vlees bij een traiteur dat dan in de oven moet opgewarmd worden. Als op de bereiding 15 minuten op 180 graden staat, mag je er van uit gaan dat het voor minstens 45 minuten de oven in verdwijnt.Als de schoonfamilie je ophemelt voor je BBQ-kunsten is de avond geslaagd. Vooral de pulled pork viel in de smaak!

De marinade zal wel al een effect hebben op de textuur van het vlees, maar op vlak van smaak kan dat wel helpen als de marinade je tegensteekt. Of je kan er gewoon nieuwe lak opsmeren bij het afgrillen. Ik weet niet of het interessant is om voorgemarineerde ribben klaar te maken volgens de 1-2-3-methode. Voorgegaarde ribben sowieso niet.Van die voorgemarineerde ribbetjes: is het een optie om die gewoon 'af te wassen' en dan zelf in te rubben?.
De marinade zal wel al een effect hebben op de textuur van het vlees, maar op vlak van smaak kan dat wel helpen als de marinade je tegensteekt. Of je kan er gewoon nieuwe lak opsmeren bij het afgrillen. Ik weet niet of het interessant is om voorgemarineerde ribben klaar te maken volgens de 1-2-3-methode. Voorgegaarde ribben sowieso niet.
.Gewoon afgrillen, ja. Als de marinade meevalt zal het wel smaken. Niet alles moet volgens de regels van de kunst gaan.Maar wat is dan het alternatief? Ze gewoon rechtstreeks boven de kolen leggen en laten verbranden zoals op een echte Vlaamsche VleesjesBBQ?
Denk dat ik die sowieso nog zou ontvliezen, dus dan is er sowieso al een deel van de marinade weg. Zal het misschien gewoon eens proberen en laten weten of het doenbaar was..
Heb deze gekregen btw en niet zelf gekocht.
maak die gewoon indirect klaar op een 160 a 180 graden en dan afgrillen (google eens de easterwood methode)Maar wat is dan het alternatief? Ze gewoon rechtstreeks boven de kolen leggen en laten verbranden zoals op een echte Vlaamsche VleesjesBBQ?
Denk dat ik die sowieso nog zou ontvliezen, dus dan is er sowieso al een deel van de marinade weg. Zal het misschien gewoon eens proberen en laten weten of het doenbaar was..
Ik vind het wel jammer dat er zo neerbuigend gedaan wordt over de "echte vlaamse vleesjesbbq"Maar wat is dan het alternatief? Ze gewoon rechtstreeks boven de kolen leggen en laten verbranden zoals op een echte Vlaamsche VleesjesBBQ?

maak die gewoon indirect klaar op een 160 a 180 graden en dan afgrillen (google eens de easterwood methode)
Ik vind het wel jammer dat er zo neerbuigend gedaan wordt over de "echte vlaamse vleesjesbbq"
Ge kunt daar perfect evengoed van genieten en dat heeft toch geen zak te zien met ze laten verbranden? Vlaamse bbq = grillen, niet meer en niet minder. Werken met warme en koude zones, temperatuur controleren,... komt daar allemaal ook naar boven en is als ge het goed doet ook gewoon lekker éh.
't is niet omdat het geen iberico is die 6u opgelegen heeft dat het niet kan smaken. Ik vind bbq snobs niet uit te staan op facebook, laat ons hier daarvan wegblijven aub
Ralph De Cock heeft bv een leuk filmpje over hoe je alles uit die bbq schotels lekker klaarmaakt, daar is nog best veel vakkennis aan om alles een beetje vlot en samen klaar te hebben.
/endrant

Pas op, supermarkten hebben zich intussen aanpast aan de traditionele "vlaemschen bbq".Er is natuurlijk niets mis met een arsenaal van satés, worst en biefstuk gewoon op de BBQ te gooien maar ik denk dat als we hier wat laag dunkend doen over "vlaemschen bbq" het eerder doelt op mensen die grillen zonder kennis en gewoon alles boven de kolen gooien en klaar.
Ik heb het filmpje van Ralph over het "supermarkt vleespakket" hier trouwens al eens gepost, gewoon goeie dingen
Zag dit weekend nog een foto op FB van ne kameraad die aan het BBQ'n was, de Weber propvol kolen van voor tot vanachter, daar boven een black angus dry aged cote à los van minstens 700 gram, ik ben er vrij zeker van dat het resultaat ondermaats was![]()

Ik dacht dat dat eerder kippenbouten waren, meestal zijn die zo goed zwart want ja, kip moet natuurlijk ver genoeg gebakken zijn he.Helemaal geen probeer hier met een 'klassieke' BBQ hoor, maar als er nu één stuk vlees is dat op de meeste BBQ's keer op keer verneukt wordt (verbrand en rauw vanbinnen) dan is het toch wel ribbetjes zeker. Soit, kan ook aan mijn ervaringen liggen natuurlijk..
Ik dacht dat dat eerder kippenbouten waren, meestal zijn die zo goed zwart want ja, kip moet natuurlijk ver genoeg gebakken zijn he.