De grote BBQ thread

Ik heb weer zo'n periodieke compleet ongegronde goesting om een kamado aan te schaffen, ik heb er totaal geen noodzaak voor maar toch zit ik hier op de sites van alle gekende merken te snuffelen om dan binnen paar dagen tot de conclusie te komen dat ik het niet nodig heb. :unsure: :laugh:

Ik heb weer zo'n periodieke compleet ongegronde goesting om een kamado aan te schaffen, ik heb er totaal geen noodzaak voor maar toch zit ik hier op de sites van alle gekende merken te snuffelen om dan binnen paar dagen tot de conclusie te komen dat ik het niet nodig heb. :unsure: :laugh:
Heel herkenbaar

Eigenlijk heb je niks nodig he voor een barbecue.

Heel herkenbaar! Ik word dan ook nog constant gebrainwashed door de insta pagina’s van Big green egg, Kamado Joe en the Bastard. Niks anders dan opengaande deksels op die hun stories :kwijl:

Heel herkenbaar! Ik word dan ook nog constant gebrainwashed door de insta pagina’s van Big green egg, Kamado Joe en the Bastard. Niks anders dan opengaande deksels op die hun stories :kwijl:
Niet normaal, hier hetzelfde. Elke keer ik weer zo’n BGE zie denk ik verdorie, ‘t zou toch mooi zijn op het terras.
Gelukkig zijn die duur dus een impulsaankoop zie ik niet rap gebeuren 😅 behalve schoon wezen zou het voor mij immers geen meerwaarde hebben tegenover wat ik op heden gebruik.

Gewoon bestellen. Doet maar even pijn.

Wat low budget kamado’s betreft gaat het blijkbaar vaak over garantie. Kennis van mij heeft een kamado joe en zegt dat als die breekt, er morgen een nieuwe in garantie geleverd wordt. Bij low budget zal dat iets anders zijn.
Langs de andere kant denk ik dan vaak, hoe groot is de kans dat er iets mis gaat.
Ik ken ook te weinig merken, buiten die ik hierboven noem ken ik nog Grill guru, wat ook iets goedkoper zou zijn. Maar geen idee hoe kwalitatief die zijn, gaat het over een Dacia of een Ford waar een BGE een Rolls is…

Wat low budget kamado’s betreft gaat het blijkbaar vaak over garantie. Kennis van mij heeft een kamado joe en zegt dat als die breekt, er morgen een nieuwe in garantie geleverd wordt. Bij low budget zal dat iets anders zijn.
Langs de andere kant denk ik dan vaak, hoe groot is de kans dat er iets mis gaat.
Ik ken ook te weinig merken, buiten die ik hierboven noem ken ik nog Grill guru, wat ook iets goedkoper zou zijn. Maar geen idee hoe kwalitatief die zijn, gaat het over een Dacia of een Ford waar een BGE een Rolls is…
Ik word opeens kapotgespamd met bosgrill.

Supergoedkoop en 5.0/5.0 op 130 reviews online. Wat je zegt klopt, er is maar 2j garantie. Maar heb je die ooit nodig?

Ik heb dat met een Traeger. Zo'n pelletgrill lijkt me eenvoudig: set and forget, want de temperatuur blijft perfect onder controle en je hebt die felbegeerde rooksmaak. Een kamado ... ziet er mooi uit, zeker zo'n retecoole Yakiniku. Maar eigenlijk lukt het wel aardig om de temperatuur onder controle te houden mijn Weber die onder het afdak van de carport tegen een muurtje staat. Amper temperatuurschommelingen.

Ik word opeens kapotgespamd met bosgrill.

Supergoedkoop en 5.0/5.0 op 130 reviews online. Wat je zegt klopt, er is maar 2j garantie. Maar heb je die ooit nodig?
Het risico op keramiek die barst is toch groot genoeg IMO. Ge kunt daar geluk of pech mee hebben volgens mij.

iemand ervaring met deze sauzen:

Die braaisaus no 1 is echt heerlijk bij kip of varkensvlees :love:

Grote fan van de minion, werkt perfect voor low & slow op iets hogere temperatuur dan pakweg een snake.
Had me dus vergist, teveel pintjes aan de bbq misschien 😅. Was voor de eerste keer snake.

Ging goed de eerste 3 uur maar moet zeggen dat omdat die weber briketten zolang blijven branden hij tegen het einde veel te hard ging. Volgende keer met kleinere briketten proberen.

Wat je zegt klopt, er is maar 2j garantie. Maar heb je die ooit nodig?
Ik heb 5 jaar een Kamado Joe 2 en heb al een heat deflector, grill rooster en ash tray laten vervangen onder garantie.

Foto + factuur op hun site uploaden en een paar weken later heb je wisselstukken, ze hebben ook nog niets over de garantie termijn gezegd.

Ik heb 5 jaar een Kamado Joe 2 en heb al een heat deflector, grill rooster en ash tray laten vervangen onder garantie.

Foto + factuur op hun site uploaden en een paar weken later heb je wisselstukken, ze hebben ook nog niets over de garantie termijn gezegd.

euh goed dat ze soepel zijn met die vervangingen maar op 5 jaar tijd drie dingen moeten vervangen is toch ook niet normaal?

Terug
Bovenaan