De grote BBQ thread

Ik heb een gelijkaardig stuk op mijn Weber Performer (een Kettle met een tafeltje) klaargemaakt en dat duurde een achttal uur met kerntemperatuur 94 graden. Na 5u ingepakt aan ca. 70 graden. Amper een stall gehad.

Ik ga sowieso op tijd beginnen, het is enkel voor mezelf, geen druk door het uitnodigen van gasten.

Boston butt hier een keer gebruikt (3,5kg), ik vond dat een van mijn beste pp-runs.

Hier sinds vorige week in het bezit van een speksteen. Volgende weken wat experimenteren met dichtschroeien van steak...

Zou het doenbaar zijn om twee stukken spieringgebraad van 2,5 kg op een Weber van 57 cm te leggen? Ik heb geen hitteschild en leg mijn briketten altijd in een snake, maar wil voorkomen dat ze te dicht bij de gloeiende kolen komen. Ik denk dat het net wel moet lukken. Dan kan ik in één keer een grotere batch pulled pork klaarmaken. Dan kan ik dat op het verjaardagsfeestje van mijn dochter serveren terwijl ik nog iets anders klaar maak.

Zou het doenbaar zijn om twee stukken spieringgebraad van 2,5 kg op een Weber van 57 cm te leggen? Ik heb geen hitteschild en leg mijn briketten altijd in een snake, maar wil voorkomen dat ze te dicht bij de gloeiende kolen komen. Ik denk dat het net wel moet lukken. Dan kan ik in één keer een grotere batch pulled pork klaarmaken. Dan kan ik dat op het verjaardagsfeestje van mijn dochter serveren terwijl ik nog iets anders klaar maak.
Geen enkel probleem. Je moet ze alleen een paar keer verplaatsen.

20210718_070621.jpg

IMG20220807123645.jpg
IMG20220807124036.jpg
w
IMG20220807130140.jpg

Vandaag Toulouse wordt gerookt en beetje gelakt met BBQ saus. En dan een ajuin,spek,bruine suiker, balsamico mengsel gemaakt om samen met een beetje zuurkool tussen pistolet te knallen.

Krijgen jullie het grill rooster altijd volledig propdr? Hev er daarstraks bijna uur op liggen schrobben met zo'n ijzeren borstel en dan nog sponsje nadien, maar er zijn altijd plaatsen waar ik niet aan geraak...

Is Weber Kettle btw met gewone grill grate.

Krijgen jullie het grill rooster altijd volledig propdr? Hev er daarstraks bijna uur op liggen schrobben met zo'n ijzeren borstel en dan nog sponsje nadien, maar er zijn altijd plaatsen waar ik niet aan geraak...

Is Weber Kettle btw met gewone grill grate.
nee, maar ik zou ook niet weten waarom ik mijn rooster terug in nieuwstaat zou willen. Zo lang hij proper is (als in dat er geen losse resten meer aanhangen en hij troep afgeeft) maakt het mij niet uit dat er daar nog wat carbonisatie aanhangt, integendeel, het zorgt voor een anti kleef effect.

Deze week van plan nog eens good old hamburgers te grillen op de BBQ. Maar ik vroeg me af: welke saus uit de supermarkt lijkt het hardste op Big Mac saus? Aanraders?

Niet kuisen na gebruik maar voor gebruik. Eerst laten voorverwarmen en dan kuist dat supergemakkeijk. Na het grillen gewoon vuil laten; dat beschermt tegen roest.
Ik kuis die voor gebruik op lage temp, ik ga na gebruik er licht over met borstel. En als hij koud is met Weber grate cleaner.

Laatst bewerkt door een moderator:
De BBQ heeft de laatste weken al goed gedraaid.

Picanha voor de eerste keer. Reverse sear tot 48 en dan afgrillen tot 52. Lekker, maar ik had meer verwacht als ik iedereen daar zo over hoor boffen.
Slow cooked ribs, waren top.
Iberico Presa, iedereen is toch altijd onder de indruk hiervan. Ik serveer dat als hapje.

O, @nestorius ik heb super content van die WGA. Op 'reis' goed z'n best gedaan en ik gebruik die nu zo goed altijd naast m'n gewone BBQ. Heel handig als je slow bezig bent op de grote en dingen moet afgrillen op de WGA. Ook handig om bepaalde zaken bij de groten te gooien voor korte periode om iets warm te houden.

De BBQ heeft de laatste weken al goed gedraaid.

Picanha voor de eerste keer. Reverse sear tot 48 en dan afgrillen tot 52. Lekker, maar ik had meer verwacht als ik iedereen daar zo over hoor boffen.
Slow cooked ribs, waren top.
Iberico Presa, iedereen is toch altijd onder de indruk hiervan. Ik serveer dat als hapje.

O, @nestorius ik heb super content van die WGA. Op 'reis' goed z'n best gedaan en ik gebruik die nu zo goed altijd naast m'n gewone BBQ. Heel handig als je slow bezig bent op de grote en dingen moet afgrillen op de WGA. Ook handig om bepaalde zaken bij de groten te gooien voor korte periode om iets warm te houden.
Leuk om te horen. Ik was al bang dat je er niet tevreden van ging zijn, hoewel het zeker een topding is maar soms kan het altijd wel eens tegenvallen volgens de verwachtingen die je hebt natuurlijk.

Ik heb voor het eerst moink balls geprobeerd. Ik vond het niet per sé slecht, maar ook niet zo speciaal. Zwaar vooral, als hapje. Mijn volk vond er precies ook niet zoveel aan, zeker de helft over.

Niet voor herhaling vatbaar.

Terug
Bovenaan