De grote BBQ thread

Ik had spelling van paar uur nog maar 15u ging te laat geweest zijn.
Maar het was ook de flat dus die is sowieso rapper klaar dan de point omdat die welja platter is. Daar las ik wel dat je met ongeveer 8 tot 10u wel toekomt.

Wel blij dat het is gelukt.
Ook heel blij dat ik manier heb gevonden dat werkt voor mij om WSM voor 12u te laten gaan zonder bij te vullen.

En hangry gasten zijn er hier sowieso niet. Te veel vooraf qua kleine hapjes enzo. :D

Ik had spelling van paar uur nog maar 15u ging te laat geweest zijn.
Maar het was ook de flat dus die is sowieso rapper klaar dan de point omdat die welja platter is. Daar las ik wel dat je met ongeveer 8 tot 10u wel toekomt.

Wel blij dat het is gelukt.
Ook heel blij dat ik manier heb gevonden dat werkt voor mij om WSM voor 12u te laten gaan zonder bij te vullen.

En hangry gasten zijn er hier sowieso niet. Te veel vooraf qua kleine hapjes enzo. :D
Aanrader: porsche design Chroma messen.

bijzonder kwalitatief, voldoende hard en een “uniek” design. De Globals die ik heb liggen lijken kinderspeelgoed vgl met de porsche.

En heel goed betaalbaar ivgm de gekende japanners

Geen idee of ik het ooit nog eens ga maken want dat zijn toch serieuse stukken vlees qua kg.

Dat heb ik hier ook al gedacht, maar ik heb een aantal dingen bedacht die ik met het overschot van het vlees kan doen, want laten we eerlijk zijn. brisket is echt wel goeie boel :)

Wat ik al gemaakt heb met de leftovers:
  • Spaghettisaus
  • Chili con carne
  • Navajo taco
  • Ovenschotel met gehakt, wortelen en puree
  • Lasagna
  • Goulash en andere stoofpotjes

Dat heb ik hier ook al gedacht, maar ik heb een aantal dingen bedacht die ik met het overschot van het vlees kan doen, want laten we eerlijk zijn. brisket is echt wel goeie boel :)

• Spaghettisaus
  • Chili con carne
  • Navajo taco
  • Lasagna
De uitdaging voor een eerste keer brisket zal de timing zijn, want als je met een stall zit en die is pas klaar na middernacht zit je met een probleem. Af laten koelen en de dag nadien opeten is een optie, maar dan gaat de smaak en textuur toch wat anders zijn. Sowieso zou ik er wel van eten, of het nu 18u of 4u is, maar ik heb geen gasten om 4u 's nachts. :p

Ik zou het wel eerst eens willen proeven, ik heb nog nooit brisket gegeten. Short ribs hebben mijn hart al veroverd, maar dat is sneller klaar en minder onderhevig aan stalls.

Als je graag short ribs eet ga je ook wel graag brisket eten. Beetje hetzelfde maar net iets verfijnder.

Binnen twee weken nog eens naar Black Smoke, die hebben echt goeie brisket :drool:

• Spaghettisaus
  • Chili con carne
  • Navajo taco
  • Lasagna
Ook kan je eigenlijk perfect brisket vacuum verpakt invriezen en dan gewoon opwarmen in warmwaterbad. Werkt ook goed en met wat saus echt wel goed te eten.

Als je graag short ribs eet ga je ook wel graag brisket eten. Beetje hetzelfde maar net iets verfijnder.

Binnen twee weken nog eens naar Black Smoke, die hebben echt goeie brisket :drool:

Antwerpen of rotterdam?

Wij gaan volgende vrijdag naar Rotterdam.
Ik vond brisket in Antwerpen niet super. Zeker niet slecht maar ik heb al veel betere gegeten.

Antwerpen of rotterdam?

Wij gaan volgende vrijdag naar Rotterdam.
Ik vond brisket in Antwerpen niet super. Zeker niet slecht maar ik heb al veel betere gegeten.
Antwerpen. Heb het al 2x gehad daar en vond dat toch telkens heel goed.
Misschien dat het nog beter kan, ik heb het nu nog niet op zoveel plekken gegeten en moet het zelf nog altijd eens proberen.

Antwerpen. Heb het al 2x gehad daar en vond dat toch telkens heel goed.
Misschien dat het nog beter kan, ik heb het nu nog niet op zoveel plekken gegeten en moet het zelf nog altijd eens proberen.

het is niet slecht in Antwerpen hé. Alleen was hij 2 keer beetje te droog.
Ik heb recept van Jord Althuizen gebruikt voor mijn brisket dus wel eens benieuwd hoe het smaakt in Rotterdam :D

Mortier in Nevele is beste slagerij van België. En fucking terecht.

Voor mensen uit Oost/west-vlaanderen zeker de moeite om eens vlees te halen

Mortier in Nevele is beste slagerij van België. En fucking terecht.

Voor mensen uit Oost/west-vlaanderen zeker de moeite om eens vlees te halen
Ik passeer daar telkens als ik van Barbecueland kom en vraag me steeds opnieuw af of het daar goed is. Heb je aanraders?
Hebben die wat een deftige selectie aan niet-standaard (gerijpt) rund en varken? Op social media zie ik vooral een -weliswaar zeer proper en uitgebreid- klassiek aanbod.

Voor mijn specialer gerief ga ik altijd in Knesselare, lang leve de Vleeshouwerij!

Ik ben er een keer of 2 gepasseerd maar vond het er niet bovenuit springen. De Vleeshouwerij is inderdaad een topper voor rund, en ik heb het geluk dat de lokale slager hier Duroc versnijdt gelijk ik het wil dus qua varken zit ik ook goed. Enkel goed gevogelte ben ik nog wat rond aan het zoeken hier in de buurt.

Ik ga binnenkort eens Picanha klaarmaken, zijn er specifieke dingen waar ik rekening moet houden? Ik dacht om deze gewoon zoals een tomahawk met de reverse sear methode te doen, kern naar 40 op lage temperatuur, grillen tot 50 en dan laten rusten om aan +/- 53 te eindigen.

Ik ga binnenkort eens Picanha klaarmaken, zijn er specifieke dingen waar ik rekening moet houden? Ik dacht om deze gewoon zoals een tomahawk met de reverse sear methode te doen, kern naar 40 op lage temperatuur, grillen tot 50 en dan laten rusten om aan +/- 53 te eindigen.
Zo doe ik het ook. Vetkap op voorhand wat insnijden en met de vetkant naar boven garen.
Opletten als je gaat grillen want dat vet geeft serieus wat steekvlammen!

Ik haal hem er wat vroeger af, aan 48 graden kern want hij stijgt nog wel wat door tijdens het rusten. En ik heb liever dat hij niet te ver is, nog niet ver genoeg is makkelijker op te lossen dan te ver. En hou hem zoveel mogelijk uit de vlammen want dan begint hij toch wel snel zwart te kleuren en krijg je soms toch een ietwat bittere verbrande smaak.

Terug
Bovenaan