De grote BBQ thread

Gisteren nog eens een shoarmake gemaakt.
Ik moet dringend eens een spit kopen...

hYN5JH5.jpg

Dat is nu eens een argument waar niks tegen in te brengen is.

Spit is wel heel gemakkelijk. Toch ook blij dat ik die heb.
Vorige week eindelijk een inkbird gekocht. Geen idee waarom ik zo lang ermee heb gewacht.
Nu moet ik niet meer om half uur naar boven om temp BBQ en vlees te checken. Vorige termometer had geen groot bereik.

Spit is wel heel gemakkelijk. Toch ook blij dat ik die heb.
Vorige week eindelijk een inkbird gekocht. Geen idee waarom ik zo lang ermee heb gewacht.
Nu moet ik niet meer om half uur naar boven om temp BBQ en vlees te checken. Vorige termometer had geen groot bereik.
Anderzijds wel een goed excuus om met een koelbox met bier je BBQ te bewaken. "Ja schat, het moet, want anders mislukt ons eten."

Zaterdag wellicht Iberico ribfingers klaarmaken. Was zo'n 16 euro voor 1,2 kg bij Van Zon/Carmans. Rub erop, anderhalf uur aan 150 graden en dan zouden ze klaar zijn. Benieuwd of die echt zo lekker zijn als wordt beweerd. Het recept lijkt me alleszins héél eenvoudig.

Zaterdag wellicht Iberico ribfingers klaarmaken. Was zo'n 16 euro voor 1,2 kg bij Van Zon/Carmans. Rub erop, anderhalf uur aan 150 graden en dan zouden ze klaar zijn. Benieuwd of die echt zo lekker zijn als wordt beweerd. Het recept lijkt me alleszins héél eenvoudig.
ik vond dat alvast één van de kutste stukken vlees waar ik ooit mee heb gewerkt. In ontvlies mijn ribben altijd, normaal 5min werk hier mag je elke keer het vlies losprutsen van een ministukje vlees.

ik vond dat alvast één van de kutste stukken vlees waar ik ooit mee heb gewerkt. In ontvlies mijn ribben altijd, normaal 5min werk hier mag je elke keer het vlies losprutsen van een ministukje vlees.
Is dat nodig bij Iberico ribs? Nog niet tegengekomen in recepten, vandaar mijn vraag.

Dat vlies is gewoon echt geen aangenaam mondgevoel, toen ik het klaarmaakte toch recepten gevonden die het eraf deden (anderen idd niet). Ik koop het alvast nooit meer en koop in het vervolg gewone iberico ribben gewoon door al het werk. Ik ben nu wel benieuwd naar het resultaat, misschien ben ik gewoon te autistisch op zo'n zaken.

Die heb ik hier een tijdje terug ook klaargemaakt, qua voorbereiding gewoon in een kom met wat olie erover en dan rub erop, en zo 1,5u op 150° laten gaan. Grote fans hier alleszinds!

Die heb ik hier een tijdje terug ook klaargemaakt, qua voorbereiding gewoon in een kom met wat olie erover en dan rub erop, en zo 1,5u op 150° laten gaan. Grote fans hier alleszinds!
Ook ontvliesd of was dat niet nodig? Waar had je ze vandaan? Ik twijfel om ze op een bepaald moment nog te voorzien van lak.

De Iberico rib fingers liggen erop. Maar vrouwlief is nu al hangry, omdat anderhalf uur haar te lang is. Ik heb ze gesust met paprikanootjes, hopelijk lukt het!

De Iberico rib fingers liggen erop. Maar vrouwlief is nu al hangry, omdat anderhalf uur haar te lang is. Ik heb ze gesust met paprikanootjes, hopelijk lukt het!
Imo is dat wel altijd een jammerlijke factor, een vrouw die druk zet omdat ze honger heeft, voor bbq is er nu eenmaal geduld nodig.

Imo is dat wel altijd een jammerlijke factor, een vrouw die druk zet omdat ze honger heeft, voor bbq is er nu eenmaal geduld nodig.
Onderschat een hangry vrouw niet. 😄

Je kan die rib fingers ook hot&fast maken, wat misschien wel nodig zal zijn want de temperatuur loopt met de snake niet zo snel op met alle luchtgaten open.

Het wordt een mengvorm. Beetje hot and fast gedaan, maar daarmee wel twee ribvingers verkoold. Die waren wel crispy. De andere stukken inmiddels wel gaat, maar ik heb geen referentie. Dus afgelakt en nog even laten liggen bij indirect vuur.

Verdict: geslaagd, maar ze mochten er toch wat langer op. Nog iets teveel bite. Morgen de overschot in de oven opwarmen, mogelijk komt het dan misschien goed?

Laatst bewerkt:
Hoe vroeg eten jullie? :unsure:

Hier waren het vandaag shortribs. Maar ik had geen tijd dus ik heb ze kant en klaar bij de slager gekocht. Blijft héérlijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan