Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als ik die foto zie zou ik bijgot niet weten waarom je een spit mist. Het ziet er toch ongelofelijk goed uit.Gisteren nog eens een shoarmake gemaakt.
Ik moet dringend eens een spit kopen...
![]()
luiheid, zodat ik niet om de zoveel tijd mijn vlees moet gaan omdraaienAls ik die foto zie zou ik bijgot niet weten waarom je een spit mist. Het ziet er toch ongelofelijk goed uit.

Dat is nu eens een argument waar niks tegen in te brengen is.luiheid, zodat ik niet om de zoveel tijd mijn vlees moet gaan omdraaien![]()
Hoe zwaar was dit stuk ongeveer?Vandaag eindelijk picanha gemaakt. How jong, hoe lekker is da wel niet. Dit ga ik nog veel maken in de toekomst.
Texas style gemaakt met 50% zwarte peper en 50% grof zeezout. Reverse sear. Indirect tot 47 graden. 15 min laten rusten en dan afgegrild tot 53 graden. Daarna weer 10 gerust.
Bekijk bijlage 3787
Bekijk bijlage 3788
Bekijk bijlage 3789
1,4 kgHoe zwaar was dit stuk ongeveer?
Dat is nu eens een argument waar niks tegen in te brengen is.
Anderzijds wel een goed excuus om met een koelbox met bier je BBQ te bewaken. "Ja schat, het moet, want anders mislukt ons eten."Spit is wel heel gemakkelijk. Toch ook blij dat ik die heb.
Vorige week eindelijk een inkbird gekocht. Geen idee waarom ik zo lang ermee heb gewacht.
Nu moet ik niet meer om half uur naar boven om temp BBQ en vlees te checken. Vorige termometer had geen groot bereik.
ik vond dat alvast één van de kutste stukken vlees waar ik ooit mee heb gewerkt. In ontvlies mijn ribben altijd, normaal 5min werk hier mag je elke keer het vlies losprutsen van een ministukje vlees.Zaterdag wellicht Iberico ribfingers klaarmaken. Was zo'n 16 euro voor 1,2 kg bij Van Zon/Carmans. Rub erop, anderhalf uur aan 150 graden en dan zouden ze klaar zijn. Benieuwd of die echt zo lekker zijn als wordt beweerd. Het recept lijkt me alleszins héél eenvoudig.
Is dat nodig bij Iberico ribs? Nog niet tegengekomen in recepten, vandaar mijn vraag.ik vond dat alvast één van de kutste stukken vlees waar ik ooit mee heb gewerkt. In ontvlies mijn ribben altijd, normaal 5min werk hier mag je elke keer het vlies losprutsen van een ministukje vlees.
Die heb ik hier een tijdje terug ook klaargemaakt, qua voorbereiding gewoon in een kom met wat olie erover en dan rub erop, en zo 1,5u op 150° laten gaan. Grote fans hier alleszinds!Zaterdag wellicht Iberico ribfingers klaarmaken. Was zo'n 16 euro voor 1,2 kg bij Van Zon/Carmans. Rub erop, anderhalf uur aan 150 graden en dan zouden ze klaar zijn. Benieuwd of die echt zo lekker zijn als wordt beweerd. Het recept lijkt me alleszins héél eenvoudig.
Ook ontvliesd of was dat niet nodig? Waar had je ze vandaan? Ik twijfel om ze op een bepaald moment nog te voorzien van lak.Die heb ik hier een tijdje terug ook klaargemaakt, qua voorbereiding gewoon in een kom met wat olie erover en dan rub erop, en zo 1,5u op 150° laten gaan. Grote fans hier alleszinds!
Nee niet ontvliesd, gekocht bij Beef & Steak.Ook ontvliesd of was dat niet nodig? Waar had je ze vandaan? Ik twijfel om ze op een bepaald moment nog te voorzien van lak.
Imo is dat wel altijd een jammerlijke factor, een vrouw die druk zet omdat ze honger heeft, voor bbq is er nu eenmaal geduld nodig.De Iberico rib fingers liggen erop. Maar vrouwlief is nu al hangry, omdat anderhalf uur haar te lang is. Ik heb ze gesust met paprikanootjes, hopelijk lukt het!
Onderschat een hangry vrouw niet.Imo is dat wel altijd een jammerlijke factor, een vrouw die druk zet omdat ze honger heeft, voor bbq is er nu eenmaal geduld nodig.

Hoe vroeg eten jullie?De Iberico rib fingers liggen erop. Maar vrouwlief is nu al hangry, omdat anderhalf uur haar te lang is. Ik heb ze gesust met paprikanootjes, hopelijk lukt het!

18u45 was het, meestal iets vroeger. Het vlees lag er op rond 17u.Hoe vroeg eten jullie?
Hier waren het vandaag shortribs. Maar ik had geen tijd dus ik heb ze kant en klaar bij de slager gekocht. Blijft héérlijk.