Dit gaat em dus worden zaterdag, thanks!![]()
Als je spit hebt is hij nog beter.
Kleine tip : je kan op het laatste eventuele zwarte stukken in je zwoerd gewoon afschrappen met een mes.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit gaat em dus worden zaterdag, thanks!![]()
Eventuele tips van bijgerechten?Als je spit hebt is hij nog beter.
Kleine tip : je kan op het laatste eventuele zwarte stukken in je zwoerd gewoon afschrappen met een mes.
www.anniepannie.nl
Ziet er dik in orde uit! Reverse sear is tegenwoordig ook wel hoe ik dikkere stukken klaarmaak, al vind ik dat niet de moeite bij dunner gesneden ribeyes. Met een cote à l'os warm ik die wel op tot 40° en daarna op een hoog vuur, maar een picanha is nog wel een stuk dikker dus daar zal de interne temperatuur wat hoger moeten liggen?Vandaag eindelijk picanha gemaakt. How jong, hoe lekker is da wel niet. Dit ga ik nog veel maken in de toekomst.
Texas style gemaakt met 50% zwarte peper en 50% grof zeezout. Reverse sear. Indirect tot 47 graden. 15 min laten rusten en dan afgegrild tot 53 graden. Daarna weer 10 gerust.
Bekijk bijlage 3787
Bekijk bijlage 3788
Bekijk bijlage 3789
Het heeft eventjes totaal niets met eten te maken maar ik zou graag een beetje van een buitenkeuken fabriceren.
Het zou tegen ons huidig tuinhuis komen die wss volgend jaar of het jaar erna tegen de vlakte gaat en we een nieuw zetten met een overkapping als buitenkeuken.
Het zou dus iets budgetair moeten zijn. Meubeltjes kom ik genoeg tegen op internet, maar ik zou graag iets maken waar ik ook 's winters kan onderstaan. Of mocht het eens regenen. Want, als BBQ'ers, houdt weer ons niet tegen ;-)
Iemand iets gelijkaardigs thuis staan? Of zijn het allemaal fancy tuinkeukens? ;-)
Ik heb er geen ervaring mee maar Ikea heeft ook buitenkeuken meubilair.
![]()
Barbecue-accessoires
Ontdek de barbecue-accessoires van IKEA ✅ Scandinavisch design voor kleine prijzen ✅ 365 dagen bedenktijd ✅ Shop online of kom langs in de winkelwww.ikea.com

Ik gebruik altijd een klemrooster met vis, heel gemakkelijk. Kan je ook altijd je vis snel van het vuur halen moesten de vlammen te veel worden.Ik heb vandaag sardientjes gekuist en gemarineerd in citroensap, olijfolie, knoflook, peterselie en zout+peper. Ze zijn heel lekker qua smaak maar het probleem is dat die olijfolie redelijk veel en lang vlammen geeft en zodra hij gaar is volledig uit elkaar begint te vallen. Zou ik die volgende keer in zilverpapier inpakken of zo een klemrooster aanschaffen zodat ik ze daar in kan steken en draaien.
Heb je geen bakplaat of iets dat de vlammen kan tegen houden. Imo zijn sardientjes niet echt iets dat je op een open rooster moet grillen omwille van de smaak. Ikzelf zou ze zelf in een bloedhete skillet of plancha durven klaarmaken.Ik heb vandaag sardientjes gekuist en gemarineerd in citroensap, olijfolie, knoflook, peterselie en zout+peper. Ze zijn heel lekker qua smaak maar het probleem is dat die olijfolie redelijk veel en lang vlammen geeft en zodra hij gaar is volledig uit elkaar begint te vallen. Zou ik die volgende keer in zilverpapier inpakken of zo een klemrooster aanschaffen zodat ik ze daar in kan steken en draaien.
Nu heb ik honger en wil ik dit ook eens proberen. Donderdag begint mijn verlof, dit vliegt op de to doVandaag maar eens paella op de barbecue klaargemaakt aangezien er hier op onze huidige vakantieverblijfplaats geen enkel deftig fornuis te vinden is en er bij de plaatselijke visboer toch wel verse inkvis, mosselen, venusschelpen (of hoe je het ook wil noemen) en rivierkreeftjes (voor zover mijn vertalingsskills reiken) te vinden waren. Wel de handvaten van de pan moeten afbreken omdat het deksel anders niet dicht kon maar gezien zo'n plaatstalen paella pan 8 euro kost is dit helemaal geen probleem, desnoods heb ik er een passende druippan bij.
Om te beginnen de inktvis aanbakken samen met de parika
Dan wat sofrito en gehakte look en peterselie mee aanbakken
Dan de bomba rijst ook erbij om de olie te laten opnemen.
Dan met de visbouillon aan de kook brengen om dan een 8 tal minuten op hoge hitte te laten pruttelen.
Daarna de mosselen, venusschelpen, rivierkreeft en scampi erbij.
Nog een 10 minuten onder deksel garen en dan krijg je dit.
Imo veel beter dan van het gasvuur en ook veel makkelijker te maken. Zo heb ik op een gasvuur altijd het gevoel de inktvis niet mooi te kunnen aanbakken terwijl dit nu perfect ging. Pan gaat dus in het vervolg altijd op de barbecue gebruikt worden dus moet ik maar op zoek naar een andere druippan. Wat ik eigenlijk hellemaal niet betreur.
Merci!Zorg indien mogelijk voor verse producten, imo echt wel een serieuze meerwaarden.Nu heb ik honger en wil ik dit ook eens proberen. Donderdag begint mijn verlof, dit vliegt op de to doMerci!