De grote BBQ thread

Ik heb een nieuwe tang nodig.
Heb er al heel wat versleten of gewoon weggegooid (gegeven) na een paar keer.
Iemand de ultieme tang?
Ook te verkrijgen bij een hoop andere webshops. Ik ken heel veel volk die nooit meer iets anders willen.

Zaterdag en zondag verjaardagsfeestjes van de 2 dochters.

Zaterdag 18 man + 12 kinderen. Hier zou ik pulled pork willen maken. Hoeveel gram rekenen jullie per persoon (in een broodje met coleslaw)? Kan ik dit al op voorhand maken en de dag zelf op de bbq op maag vuur (pellet bbq) laten opwarmen om te serveren?

Zondag zullen het smashburgers worden.

Zaterdag 18 man + 12 kinderen. Hier zou ik pulled pork willen maken. Hoeveel gram rekenen jullie per persoon (in een broodje met coleslaw)? Kan ik dit al op voorhand maken en de dag zelf op de bbq op maag vuur (pellet bbq) laten opwarmen om te serveren?

Is dat het enige dat je zal serveren? Hier heb ik een procureur van 1,5kg gemaakt voor 15 man. Geserveerd op pitabroodje en arsenaal groentjes.
Nu dat was wel niet het enige, er was nog presa, steak en worst maar de pulled pork ging echt heel vlot, bij iedereen, tegen al mijn verwachtingen in.

Ik heb het trouwens dag of drie op voorhand gemaakt, na afkoelen vacuüm getrokken en in de ijskast bewaard. Op de dag zelf met een scheurtje cola in de microgolf oven opgewarmd en dan was quasi zo goed als vers.

Gisteren een gas bbq gekocht (barbecook spring 2002, een kleintje dus), t was -30% bij Brico. Ideaal voor de doordeweekse grill-sessies waar de Weber te veel tijd vergt…

Is dat het enige dat je zal serveren? Hier heb ik een procureur van 1,5kg gemaakt voor 15 man. Geserveerd op pitabroodje en arsenaal groentjes.
Nu dat was wel niet het enige, er was nog presa, steak en worst maar de pulled pork ging echt heel vlot, bij iedereen, tegen al mijn verwachtingen in.

Ik heb het trouwens dag of drie op voorhand gemaakt, na afkoelen vacuüm getrokken en in de ijskast bewaard. Op de dag zelf met een scheurtje cola in de microgolf oven opgewarmd en dan was quasi zo goed als vers.
1,5 kg voor 15 man lijkt me ... karig? Maar als je nog andere zaken hebt, valt het dan nog mee. Als ik zoveel volk heb zou ik voor 3 kg gaan. De overschot kan je invriezen.

1,5 kg voor 15 man lijkt me ... karig? Maar als je nog andere zaken hebt, valt het dan nog mee. Als ik zoveel volk heb zou ik voor 3 kg gaan. De overschot kan je invriezen.

Ik had in totaal een goeie 400g vlees de man dus er heeft niemand honger gehad hoor :unsure:

Deze zaterdag gaat de Q ook terug aan, flat irons uit Uruguay! :drool:

Er zal ook nog wel apero en taart zijn, maar ik ga misschien +- 3kg voorzien. Je kan dat nog altijd invriezen denk ik? Kan ik het al op voorhand maken en dan de dag zelf op lage temperatuur terug opwarmen op de bbq (bakplaat)? Of gaat het dan helemaal uitdrogen?

Terug
Bovenaan