Avondland
Well-known member
Pistolets > Buns. Vind ik toch. Als ze kraakvers zijn, uiteraard.Typische voetbal burgers denk ik spontaan aan pistolets, de goedkoopste diepvries burgers uit de Colruyt, zwart gebakken ajuin en curry ketchup.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pistolets > Buns. Vind ik toch. Als ze kraakvers zijn, uiteraard.Typische voetbal burgers denk ik spontaan aan pistolets, de goedkoopste diepvries burgers uit de Colruyt, zwart gebakken ajuin en curry ketchup.![]()
Zelfs zonder kraakvers te zijn. Imo is een bun iets wat komt overgewaaid van het buitenland. Tot over 10 jaar terug sprak niemand in Vlaanderen over een hamburger tussen een bun (tenzij een bicky). En echte vlaamse hamburger is in mijn ogen toch nog altijd een diepries patty vanop de bakplaat zwemmend in de boter met een goeie schep gecarameliseerde ajuin die ook lag te zwemmen in de boter op de bakplaat (koersanjoen lik of da we zegn) met een royale klets ketchup of mosterd.Pistolets > Buns. Vind ik toch. Als ze kraakvers zijn, uiteraard.
Saai wel maar het eindproduct is gewoon hemels. Hier liggen er ook 2 zalmzijdes te badderen in de rook.Voor het pekelen:
Bekijk bijlage 36477
Voor het drogen:
Bekijk bijlage 36478
Na het roken:
Bekijk bijlage 36479
Zalm roken is best saai om verslag over uit te brengen![]()
Kleine vierkante ciabatta's vind ik ook wel goed als broodje. Of een klassieke pistolet. De inhoud mag dan nog twee "smashed" patties van kwaliteitsvlees zijn met cheddar, rode ui, jalapeño, augurk/pickled relish, een scherpe saus en wat nog meer.Zelfs zonder kraakvers te zijn. Imo is een bun iets wat komt overgewaaid van het buitenland. Tot over 10 jaar terug sprak niemand in Vlaanderen over een hamburger tussen een bun (tenzij een bicky). En echte vlaamse hamburger is in mijn ogen toch nog altijd een diepries patty vanop de bakplaat zwemmend in de boter met een goeie schep gecarameliseerde ajuin die ook lag te zwemmen in de boter op de bakplaat (koersanjoen lik of da we zegn) met een royale klets ketchup of mosterd.
Voor een hamburger mag van mij alles, zelfs nacho´s zijn een valabel ingredient. Maar voor een "hamburger van de voetbal" heb je in mijn ogen een ronde pistolet, diepvries vlees, ajuin en ketchup of mosterd nodig.Kleine vierkante ciabatta's vind ik ook wel goed als broodje. Of een klassieke pistolet. De inhoud mag dan nog twee "smashed" patties van kwaliteitsvlees zijn met cheddar, rode ui, jalapeño, augurk/pickled relish, een scherpe saus en wat nog meer.
Of een hamburger op de markt of scoutsfuif. Allemaal even lekker. Zelfde met de braadworst, trouwens!Voor een hamburger mag van mij alles, zelfs nacho´s zijn een valabel ingredient. Maar voor een "hamburger van de voetbal" heb je in mijn ogen een ronde pistolet, diepvries vlees, ajuin en ketchup of mosterd nodig.
teveel in de rook gestaan?Mijn ogen branden
misschien uw rookmot die veel hitte afgegeven heeft.Mijn koud gerookte zalm is precies gegaard, hoewel het maar rond de 10° buiten was...
Een van de 2 stukken is goed, de andere ziet er precies uit alsof die warm geweest is. Lichtroze kleur

Nope, bij mij zit er ook een aantal mm speling op. Ik gril zelfs meestal met de kamado helemaal open, open vuur mimicken en ondertussen de kip insmeren met een sausje.Santa was gul dit jaar want er lag een spit onder de kerstboom
Voor de ervaringsdeskundigen onder ons, sluit dat bij jullie perfect aan?
De kamado zelf is perfect uitgelijnd in normale toestand (geen over-/underbite enzo), maar met dat spit zie ik toch een beetje speling:
Bekijk bijlage 36818
Bekijk bijlage 36819
Niets dat kwaad kan voor dit type bereiding lijkt me, maar het viel me wel op…
EDIT: met wat te schuiven enzo wel een beter punt gevonden maar er blijft wel een 2tal mm speling, beter wordt het nu niet. Volgend jaar eens alles demonteren en wat spelen met de uitlijning.
Top, merci! En klopt, vandaar dat het me voor een bereiding aan het spit ook niet uitmaakt maar het viel me wel meteen op.Nope, bij mij zit er ook een aantal mm speling op. Ik gril zelfs meestal met de kamado helemaal open, open vuur mimicken en ondertussen de kip insmeren met een sausje.
Perfect afsluiten is ook enkel nodig als je low&slow aan het doen bent waarbij je de temperatuur perfect onder controle wilt hebben.

Hier sluit het wel redelijk goed aan. Maar ik zou me daar geen zorgen in maken of uw kamado anders gaan afstellen. Main key blijft dat hij voor bereidingen als low en slow goed afsluit of bij het doven. Dus het grote belang is dat het keramiek goed afsluit op elkaar.Top, merci! En klopt, vandaar dat het me voor een bereiding aan het spit ook niet uitmaakt maar het viel me wel meteen op.
Straks meteen inwijden met een maiskippetje![]()
Nja, ik weet dat sommige BBQ puristen haten op alles wat niet houtskool gedreven is.Ik zou niet weten waarom er daar op neergekeken wordt, alsof enkel die-hards met asado-ervaring en whole hog BBQ hier recht van spreken hebben. Zo'n Traeger ziet mij er zeker interessant uit voor low & slow. Set and forget én je hebt de rooksmaak (al weet ik niet of pellets de offset smoker echt vervangen). Enige wat je daar wel niet hebt is dat je niet boven de kolen iets kan afgrillen, want het werkt op pellets. Maar zo'n Timberline heeft een inductievuur, dus kan je wel even de skillet gebruiken voor steaks te searen.
Tegenwoordig zijn pellets en gas oké in het wereldje. Sous vide hebben ze vaak een groter probleem mee.Nja, ik weet dat sommige BBQ puristen haten op alles wat niet houtskool gedreven is.
In any case - m'n Weber master touch hou ik sowieso bij, en er komt op termijn ook nog een Kamado joe of The bastard of weet-ik-veel-welke Kamado nog bij ook, dus afgrillen is opzich al covered. Daar was ik wel bewust van dat een Traeger dat niet gaat kunnen.