De grote BBQ thread

Maar dan had ik mij aan de opmerking "maar we zien de binnenkant niet" verwacht 😉

De foto is genomen na het eerste afgesneden lapje... dat er weer tegen was het volledige stuk vlees.

Edit: Een familielid dacht dat het mogelijks Cote de bœuf is, van net naast de ribben.

Moeilijk te zeggen obv de foto.

Cote de boeuf is exact hetzelfde, maar dan nog met de rib aan. Dat zal het dus zeker niet zijn.

Kent iemand een online slager die overdag levert?

Zou nog aan rib fingers willen geraken voor BBQ deze vrijdag.
inamood meestal vanaf 17u... te zien wat jij onder overdag begrijpt. Vanavond bestellen is wellicht morgen geleverd, voor iets als rib fingers kan dat wel werken

inamood meestal vanaf 17u... te zien wat jij onder overdag begrijpt. Vanavond bestellen is wellicht morgen geleverd, voor iets als rib fingers kan dat wel werken

Ze leveren inderdaad allemaal tussen 17-22, maar ik ben ik ben dus niet thuis in dat timeframe..

Zal dan maar om gewone ribbetjes gaan. Meer werk dankzij m'n uitstelgedrag :sop:

Note to self: de kleine bbq van Weber laat niet toe om tijdens het bakken onderaan de luchttoevoer te regelen met blote handen :unsure:

Was lang geleden dat ik nog eens op spoed geweest ben voor mezelf!

Iemand die een slager/winkel kent omgeving Leuven (mag op half uurtje rijden zijn ook) die 4-6 weken gerijpt vlees verkoopt? Bij Van Zon staat zo'n mooie kast bij ingang, maar heb geen stukken zien liggen in de winkel precies.

Iemand die een slager/winkel kent omgeving Leuven (mag op half uurtje rijden zijn ook) die 4-6 weken gerijpt vlees verkoopt? Bij Van Zon staat zo'n mooie kast bij ingang, maar heb geen stukken zien liggen in de winkel precies.
In de Carrefour Market in Kessel-Lo staat zo'n koelkast met hompen Simmental in die ge dan later vacuüm verpakt ziet liggen in de koeltoog. Geen idee of het dat is wat je zoekt. Meestal wel lekker, maar ik verkies toch nog gewoon Rondou of Jos Theys 😁

Ne weber 57cm "70 years" voor 375 euro... goeie deal? Komt van 469.

Edit: online nog betere deal gevonden..

Laatst bewerkt:
Na de aankoop van onze BonFeu hebben we zo'n BonPizza gekocht. Het zal zichzelf wel uitwijzen veronderstel ik, maar kent er iemand een tutorial video voor beginners? Via youtube vind ik niet zoveel helaas.

Na de aankoop van onze BonFeu hebben we zo'n BonPizza gekocht. Het zal zichzelf wel uitwijzen veronderstel ik, maar kent er iemand een tutorial video voor beginners? Via youtube vind ik niet zoveel helaas.
Geen ervaring met dit specifieke toestel, maar in esentie gaat dat niet zo enorm veel verschillen van andere pizza ovens:
  1. Zorg dat je goed deeg hebt (er staan wel wat recepten in het pizza topic hier).
  2. Zorg dat je pizza steen de juiste temperatuur heeft. 400-500 graden celcius, je kan daarvoor een infrarood thermometer kopen (zie wel dat die warm genoeg kan meten). Of wat ik doe zonder thermometer: pits wat deeg af en maak kleine "test pizzatjes". Wat je echt niet wil is dat je mooie pizza op een te koude (of te warme) steen beland.
  3. Oefenen, oefenen, oefenen.

Geen ervaring met dit specifieke toestel, maar in esentie gaat dat niet zo enorm veel verschillen van andere pizza ovens:
  1. Zorg dat je goed deeg hebt (er staan wel wat recepten in het pizza topic hier).
  2. Zorg dat je pizza steen de juiste temperatuur heeft. 400-500 graden celcius, je kan daarvoor een infrarood thermometer kopen (zie wel dat die warm genoeg kan meten). Of wat ik doe zonder thermometer: pits wat deeg af en maak kleine "test pizzatjes". Wat je echt niet wil is dat je mooie pizza op een te koude (of te warme) steen beland.
  3. Oefenen, oefenen, oefenen.
Thanks. Er staat een thermometer op het deksel (handig) dus ik zal wachten tot het 400-500 graden is

Thanks. Er staat een thermometer op het deksel (handig) dus ik zal wachten tot het 400-500 graden is
Die gaat een andere temp aangeven dan uw steen is. Maar je kan het wel als referentie gebruiken eens je weet hoeveel die ongeveer moet aangeven.

Ah ok, waarschijnlijk iets lager dan de steen... inderdaad veel testen in het begin

Die bonfeu moet eerst een goed half uur goed vuur vatten denk ik ...

Maar zo’n bonfeu is zoals een Ofyr, nee?

Volgens mij kan je daar onmogelijk écht goeie pizza in bakken. Het leeuwendeel van de warmte gaat van onderen komen. Dus de steen gaat altijd veel te warm zijn in vergelijking met de bovenkant (waar je eigenlijk de hitte wil, over je saus/kaas/…)

Terug
Bovenaan