De grote BBQ thread

Ik ben van plan om mij een gasBBQ toestel aan te schaffen om op sommige dagen sneller buiten te kunnen grillen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en welke merken raden jullie aan? De grootte van het toestel zal ik wel kiezen, maar qua merken weet ik het zo niet goed.
Volgende merken komen momenteel in aanmerking:
- Napoleon
- Boretti
- Weber
- Barbecook (?)
- Broil king

alle tips zijn welkom !!

Ik ben van plan om mij een gasBBQ toestel aan te schaffen om op sommige dagen sneller buiten te kunnen grillen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en welke merken raden jullie aan? De grootte van het toestel zal ik wel kiezen, maar qua merken weet ik het zo niet goed.
- Napoleon
- Boretti
- Weber
- Barbecook (?)
- Broil king

alle tips zijn welkom !!

Ik ben niet mee in den draai.

Edit: nvm, had niet gezien dat poeperman dingen in 't vet gezet had.

Laatst bewerkt:
Idem, ik sluit me aan bij bovenstaande.

Ik heb zelf al jaren een Weber Spirit (II E-320) en ben daar enorm tevreden van. Als deze ooit de geest zou geven komt er ongetwijfeld een nieuwe.
Ook heb ik al een paar keer staan kijken naar en gewerkt met een Weber Genesis wat toch een pak duurder is en hoewel ik doorgaans wel gevoelig ben voor de duurdere spullen, voel ik hier zelf niet de neiging om (aan nieuwprijs) de upgrade te doen, die Spirit is echt al zeer veel waar voor je geld.
Ik gebruik deze wel in combinatie met een kamado. Als enige bbq zou ik misschien wel eerder die neiging hebben.

Onlangs ook eens met een Napoleon (Rogue) gewerkt en dat was ook best fijn.

thx, ik twijfel idd tussen een Weber spirit II 320 of een napoleon rogue 425.

ik heb nog een rookoven en een traditionele BBQ van Weber dus dat zit wel snor.

- Napoleon
- Boretti
- Weber
- Barbecook (?)
- Broil king

alle tips zijn welkom !!
Als je het ontstekingsmechanisme kunt maken, mag je de mijne gratis komen halen. Hij doet CLICK CLICK CLICK maar er gebeurt niets 😒

Klinkt mss stom, maar is het een ontsteking met een batterij? Zo ja, batterij al vervangen? Contacten niet geoxideerd?
Een kaarsenaansteker op gas met een staaf van een 15cm werkt ook goed als de BBQ ontsteker niet meer werkt.

Vandaag tijd voor een paar iberico buikribben met een Duvel in de hand en Graspop livestreams op de achtergrond 😎

IMG_3996.jpeg

Edit: die geur is echt dodelijk :laugh: 2 uur te gaan…

Laatst bewerkt:
Ok, na twee jaar de gasbqq uit de kelder gehaald en eens gebruikt vandaag. Ik heb die eens weten kopen van een collega die er drie geleverd had ipv 2.

Het is er eentje van de lidlshop. Een tepro met 3 branders. Goed genoeg voor iemand wat er niks van kent.

Vandaag spekfakkels opgelegd. Is het normaal dat je een open vlam hebt van het vet? Is het aan te raden om inox aluminiumbakjes te gebruiken om het poetsen achteraf te beperken? Is het normaal dat een gasbqq rook ontwikkelt?

Allemaal vragen van een leek.

Laatst bewerkt:
Zou me int weekend skirt steak willen maken met nacho’s (recept weber). Iemand goeie site waar ik dat aan deftige prijs kan vinden?

Zou me int weekend skirt steak willen maken met nacho’s (recept weber). Iemand goeie site waar ik dat aan deftige prijs kan vinden?
Is dat niet bavette in het Nederlands?
Kan je normaal wel bij elke lokale slager vragen. Ligt niet in de toonbank uiteraard maar is wel een cut die men in Vlaanderen kent.
Indien niet bavette, negeer dan bovenstaande 😛

Is dat niet bavette in het Nederlands?
Kan je normaal wel bij elke lokale slager vragen. Ligt niet in de toonbank uiteraard maar is wel een cut die men in Vlaanderen kent.
Indien niet bavette, negeer dan bovenstaande 😛
Nee, is blijkbaar niet hetzelfde 😝

Tacos al pastor, dat lijkt me wel iets wat je gemakkelijk op voorhand kan maken en kan invriezen? Het hele vleesgedeelte, welteverstaan. En ook doenbaar zonder rotisserie, al zal het dan een variant zijn op hoe het normaal wordt gemaakt. Ik zie verschillende stukken passeren die je ervoor kan gebruiken, zoals buikspek maar ik heb nog een spieringgebraad van 3 kg.

Mijzelf ook eens laten gaan en een Goldens' cast iron kamado gekocht. ipv keramiek is dit volledig in gietijzer, een beest van 200kg. Ben al jaren aan het uitkijken voor een Kamado te kopen maar de bouwkwaliteit van een keramische is vaak toch maar "iffy" (slecht sluiten van de koepel). Dus ofwel was het een cheap knock off van de action ofwel iets wat een paar generaties gaat meegaan zoals de goldens's cast iron.

Mijzelf ook eens laten gaan en een Goldens' cast iron kamado gekocht. ipv keramiek is dit volledig in gietijzer, een beest van 200kg. Ben al jaren aan het uitkijken voor een Kamado te kopen maar de bouwkwaliteit van een keramische is vaak toch maar "iffy" (slecht sluiten van de koepel). Dus ofwel was het een cheap knock off van de action ofwel iets wat een paar generaties gaat meegaan zoals de goldens's cast iron.

Heeft gietijzer dan de zelfde eigenschappen als keramiek?

Heeft gietijzer dan de zelfde eigenschappen als keramiek?
Fuel consumption is gelijkaardig of lager dan de typische high-end keramische (BGE en consoorten). Ze zijn ervoor gekend om heel makkelijk temperatuur stabiel te houden.
Value for money verslaat dit elke andere keramische kamado, zo zijn de roosters standaard ook uit gietijzer. Het grootste nadeel is 1) "one size fits all" (slechts één maat beschikbaar 20,5") en 2) het gebrek aan opties (rotisserie, pizzaoven,..)

Terug
Bovenaan