Zopas bonfeu gekocht, iemand leuke tips of video’s voor een amateur zoals ik? Ik wil meer dan gewoon een chipolata garen
Iemand die een betere webshop kent dan Renmans? Alhoewel dat eigenlijk wel goed vlees is voor als je vrienden uitnodigt.
Dit weekend zijn we met 12. Meestal betalen wij voor iedereen dus het budget is niet onbeperkt
Ps: kan ik dat brandhout gewoon in tuinhuis bewaren?
Voor vlees zijn dit allemaal shops die hun strepen hebben verdiend, als ik het goed heb sturen ze hun vlees allemaal in vriesboxen op. Je kan dus een hoop bestellen zodat het voordeliger is en het zelf dan in de vriezer bewaren (24u op voorhand wel even het vlees in de frigo leggen, +48u voor grote stukken).
Bestel écht kwaliteitsvlees eenvoudig online. Diepgevroren geleverd en snel in huis. Bekijk ons assortiment vlees, gevogelte en vis.
inamood.nl
Online vlees bestellen | BEEF&STEAK | ✅ Beste kwaliteit steaks, braadstuk, spareribs, picanha en ossenhaas| ✅ Bezorgd in Nederland en België
beefensteak.nl
Uitzonderlijk vlees bij u of op het werk gekoeld geleverd. Je bestelling wordt op maat gesneden van uitsluidend de beste kwaliteit. Dry-Aged, BBQ pakketten, korokodillenstaart, wagyu, Glorius varken, kangoeroe, ...
gustor.be
Online Vlees Bestellen? Dat kan! Snel en gemakkelijk vlees online bestellen bij BBQuality, jouw online slager. Bekijk ons assortiment en bestel nu!
www.bbquality.nl
Voor accesoires en brandstof kan je hier ook terecht:
Bij Vuur & Rook draait het om vuur, smaak en samenzijn. Van BBQ’s en smokers tot houtskool, rubs en sauzen: alles voor jouw buitenkookbeleving. Of je nu starter of pitmaster bent – wij brengen vuur tot leven. Buiten. Samen. Genieten!
www.vuurenrook.nl
Ik heb zelf nog maar 2x in aanraking gekomen met zo'n toestellen maar ze zijn zeer hip en er zijn precies veel workshops etc. te vinden, ik denk dat je daar erg veel kan leren.
Smashburgers zijn misschien wel leuk en gemakkelijk voor een grotere groep. Er staan 100en video's van op Youtube. Let er vooral op dat je rundsgehakt met genoeg vet koopt (bv
deze). Ikea heeft een heel goeie
spatel daarvoor, maar je kan ook een nieuwe plakspaan bij de doehetzelf gaan kopen.
Als jij of je partner handig zijn met bakken dan kan je altijd
deze buns maken die hier al een paar keer naar boven zijn gekomen.
Andere dingen die me wel tof lijken op zo'n plaat (naast gewoon een goeie steak natuurlijk): fajita's, gyros, philly steak sandwich, ...
Dessert ideetje: rum bananen, altijd lekker.
Doe een goeie klont boter, wat donker bruine suiker en een stevige scheut rum in een potje (ik heb geen exacte afmetingen, doe het vaak op gevoel). Laat dat even inkoken.
Dan wat bananen doormidden snijden (als ik wat volk heb verdeel ik ze vaak in 4 zelfs, een keer door midden en dan de helften nog eens halveren, dan breken ze minder snel).
Bak de bananen op de plaat en lak ze regelmatig met de saus (gebruik zo'n
lakborsteltje/kwastje).