De grote BBQ thread

Ik heb ze nog nooit gemaakt maar in het filmpje zegt Joshua Weismann zelf nadat alle ingredienten er in zitten 'mix for 5-8 minutes'.

Ik heb dat filmpje 53 keer bekeken, per stap dat ik deed en terugspoelen. Believe me.
Na 5-8 minuten trok dat nog ver van wat hij daar heeft. 't Is dan ook geen Kitchen Aid van mij :headshake:

Het was ook gewoon mijne dag niet. Het heeft niet veel gescheeld of heel den boel lag op 't eind van mijnen tuin.

Het was ook gewoon mijne dag niet. Het heeft niet veel gescheeld of heel den boel lag op 't eind van mijnen tuin.

Deeg maken voor eender welk eindresultaat is altijd met vallen en opstaan. Of het nu buns, brood of pizza is, hoe meer je het maakt, de beter het zal gaan.

Die van mij vorige week met all purpose flower met 9gr eiwit(niet letten op de burger, dat was een dry run voor een Oklahoma smash). Ze waren duidelijk minder luchtig dan met goeie bloem, normaal krijg ik er nauwelijks 6 op mijn bakplaat (na afbakken).

ik maak er morgen nieuwe broodjes, zal er eens op letten hoeveel tijd ik dat laat kneden.

P8-Pogc4-hxez-Ui1h-JGhro-EHOc-Hg-Hjac-USERzk5vej8-A-plaintext-638211366702837298.jpg

35-DAin-Ns-Ltg-Ym-Gxs-C-BJDl-ASPVd-H05ulvok-Wv-Bs-Ms8-plaintext-638211366704953289.jpg

N2-Pktl-J3-Dsh-WIy-PIui-Rc-Gt3-A0-F4b-F9h-Hz-GIZdlwd-k0-plaintext-638211366706229734.jpg

IMG-20230531-WA0026.jpg

IMG-20230531-WA0027.jpg

Morgen alleen thuis met de dochter en een maat komt af met zijn dochter, dus dat wordt BBQ: beef rib fingers, die moeten ca. anderhalf uur op 150°C staan dus ik leg een korte snake met ongeveer 12 gloeiende briketten bij het begin. Voor de kinderen heb ik zo'n twijfelaarsaté gekocht (worsten, balletjes, ...). Dat laat ik rustig een uurtje meegaren. Ik wou ook nog (zelfgemarineerde) kippenvleugels op de BBQ zwieren, maar hoe doe ik dat best wat temperatuur betreft? 150°C is wat aan de lage kant en ik wil het liefst alles tegelijk serveren.

Nu ben je aan het redeneren zoals je vrouw zou doen, zo komt die tweede BBQ niet in huis natuurlijk.

Haha. Dat is een feit. Ik kan de BBQ ook wel opstoken nadat ik de rest er heb afgehaald, maar het is wat stom om zo lang te wachten voor wat chicken wings.

De kip mee laten garen en nog even afgrillen als de rest er af is zou ik doen (desnoods wat extra kolen in een starter aansteken).

Haha. Dat is een feit. Ik kan de BBQ ook wel opstoken nadat ik de rest er heb afgehaald, maar het is wat stom om zo lang te wachten voor wat chicken wings.
En voor zo'n zaken ben ik dan heel blij dat ik vorig jaar die Weber Go bijgekocht heb. Low 'n slow op de kettle. En ondertussen hapjes of andere zaken hot 'n fast op de Go gooien.

Ik heb nog wel een kleine tafelbbq, maar ik denk het mee te laten garen en dan affikken boven de kolen. Komt wel goed. Kippenvleugels hebben ook niet zoveel vlees.

En ook dit is voor mij ‘bbq’ ofwel de beleving van buitenkoken: in het ochtendzonnetje met een koffie american pancakes bakken!

IMG_3949.jpeg

Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar was wel onder de indruk toen Ralph eens een gans ontbijt op de Icon klaar maakte. Buiten eten heeft toch altijd iets speciaals vind ik.

Ik vind het zeer rustgevend alleszins, zeker eens proberen! Pancakes of spek met eieren doe ik heel regelmatig, winter en zomer, leuke manier om de dag te starten.

Terug
Bovenaan